Promotie als marketingstrategie

Online cursus Promotie als marketingstrategie

Wil je weten hoe het zit met interne en externe promotie? Overweeg je de promotie van je onderneming als instrument in de 'marketingmix' in te zetten en wil je weten hoe je het beste kunt werken met prognoses, dan word je van deze online cursus een stuk wijzer!

Dat publiciteit voor een onderneming onmisbaar is, weet iedereen. Maar hoe je promotie daadwerkelijk kunt hanteren als marketingstrategie, dat is een ander verhaal. Wil je weten hoe het zit met interne en externe promotie? Overweeg je de promotie van je onderneming als instrument in de 'marketingmix' in te zetten en wil je weten hoe je het beste kunt werken met prognoses, dan word je van deze online cursus een stuk wijzer!

Doel van de cursus

De e-learning 'Promotie als marketingstrategie' leert je inzien wat de invloed is van promotie op de verkoopresultaten. Zo kun je promotie gaan inzetten als strategie.

Wat kan je of ken je na de cursus

  • Kennis van de relatie van promotie in relatie tot de winkelformule
  • Kennis van de betekenis van de doelgroep, het assortiment en de markpositie
  • Kennis van interne en externe promotiemiddelen
  • Rapporteren over verkoopresultaten
  • Maken van verkoopprognoses
  • Strategisch inzetten van promotie

Duur en studiebelasting

De e-learning 'Promotie als marketingstrategie' duurt ongeveer 45 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die vanuit een breder gezichtspunt wil kijken naar de manier waarop je met je onderneming naar buiten kunt treden.

Vaardigheden

Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende vaardigheden en beroepscompetenties (op MBO-niveau): Overtuigen en beïnvloeden, Presenteren, Formuleren en rapporteren, Plannen en organiseren, Ondernemend en commercieel handelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Promotie als marketingstrategie' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Stappenplan, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De online cursus 'Promotie als marketingstrategie' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!