Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Erna Borrias

Erna Borrias

(Project) secretaresse of Management assistent

Personalia

Leeftijd
67 jaar

Skills, Digitale vaardigheden

  • MS Word
  • MS Powerpoint
  • MS Excel
  • Afas
  • Linkedin
  • SAP

Skills, Soft skills

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een echte regelaar. Projecten en projectondersteuning (PMO), vergaderingen, reizen en communicatie regel ik in elk detail en verzorg ik tot in de puntjes. Ook het schrijven van teksten voor mailingen en websites kan gerust aan mij worden overgelaten. Als ik iets begin, maak ik het ook af. Ik laat mij niet snel van de wijs brengen, kan goed luisteren en heb mijn oren en ogen altijd open. Hoewel ik goed zelfstandig kan werken, maak ik ook graag deel uit van een team.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

- Analytisch, zowel project- als cijfermatig
- Nauwkeurig / Perfectionistisch / Ordelijk
- Betrouwbaar
- Verantwoordelijk
- Volhardend
- Belangstellend / Nieuwsgierig

Mijn huidige situatie

Huidige werkgever:
  • werkzoekend, niet in specifieke sector
Functie(s):
  • managementassistent
  • secretaresse
Sector(en):
  • Algemeen
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01/2018 - 04/2018 Medewerker Personeelszaken bij Qbuzz B.V. in Utrecht (tijdelijk ter vervanging)
Op de afdeling Personeelszaken verrichtte ik diverse administratieve werkzaamheden:
* Beantwoorden van vragen uit de algemene mailbox
* Verzorgen en verder verwerken van correspondentie
* Digitale dossiervorming van personeelsdossiers
* Controleren van salaris mutaties
* Verwerken van persoonsgegevens in AFAS Profit en AFAS Insite

11/2016 – heden Kassa-medewerker bij Kasteel De Haar in Haarzuilens (vrijwilliger)
* Op twee middagen in de week verkoop ik kaartjes voor het kasteel en souvenirs uit de museumwinkel. Dit doe ik (met heel veel plezier) om aan de slag te blijven tot ik vast werk vind.

09/2015 - 02/2016 Na afscheid van Jaarbeurs door reorganisatie, outplacement traject gevolgd bij Randstad.

02/1995 – 08/2015 Project assistente / Management assistente bij de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs in Utrecht.
* Ik gaf secretariële ondersteuning aan het beursteam. Ik hield mij bezig met agendabeheer, het organiseren, plannen en notuleren van vergaderingen en het regelen van zakenreizen.
* Ik was verantwoordelijk voor het plannen en organiseren van de logistiek van diverse beurzen, zoals Support, Paper & Convenience en Beautybeurzen. Hiervoor maakte ik afspraken met leveranciers en dienstverleners en was tijdens de hele beursperiode hun eerste aanspreekpunt.
* Voor de internationale beurs VIV (Vakbeurs Innovatieve Veehouderij) was ik onder andere betrokken bij het lezingenprogramma. Voor de editie in Utrecht regelde ik de logistiek van de zalen en de sprekers. Voor de edities in het buitenland was ik het aanspreekpunt van de collega’s die daar de logistiek verzorgden.
* Voor de Vakantiebeurs heb ik in het kader van het thema “Je zou zweren dat je er al was” de bewegwijzering een Schiphol-look gegeven. Dit gaf, samen met de kaartcontrole, al gelijk bij binnenkomst een vakantiegevoel. Doordat ik alles goed en duidelijk had gearchiveerd, heeft men er daarna weer gebruik van kunnen maken.
* Voor alle beurzen waar ik bij betrokken was, was ik verantwoordelijk voor de bewaking van de kosten. Hiervoor hield ik in een speciaal programma alle gemaakte kosten precies bij, zodat ik tijdig kon signaleren wanneer deze over het budget zouden gaan.
* Ik was voor alle beurzen tevens verantwoordelijk voor het schrijven en bijhouden van de inhoud van de website voor exposanten. Deze site was zeer belangrijk omdat de exposanten daar alle informatie over hun deelname konden vinden.

10/1994 – 01/1995 Project assistente bij Edukern, een nevenstichting van APS, in Utrecht (vakantie vervanging).
* Het boekje met alle trainingen was aan vernieuwing toe. De inhoud heb ik omgezet naar een overzichtelijke, uitklapbare folder.
* Ik heb op Powerpoint presentaties gemaakt voor de docenten.


02/1994 – 09/1994 Onderzoek naar mogelijkheden voor het directiesecretariaat bij Brinks Nedlloyd in Houten (via uitzendbureau)
De directie was niet tevreden over de opzet van het directiesecretariaat met twee secretaresses in een duobaan. Mijn taak was om te onderzoeken wat de directie wilde en wat daarvan kon worden gerealiseerd. Ik heb eerst een tijdje meegedraaid op het secretariaat en daarna de directieleden geïnterviewd. Ook heb ik naar de wensen van de secretaresses gevraagd.
Mijn voornaamste advies, het aanstellen van een full-time directiesecretaresse, is door de directie overgenomen. Samen met de twee secretaresses heb ik hun functie opnieuw opgesteld en hen gemotiveerd voor deze nieuwe baan.
Het hele proces is naar ieders tevredenheid verlopen.

Via uitzendbureaus en in vast dienstverband:
1993 – 1994 Secretaresse bij de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs in Utrecht
1993 Secretaresse van de juridische afdeling van de Landelijke Specialisten Vereniging in Utrecht
1993 Secretaresse/administratief medewerkster in het magazijn van Glaxo B.V. in Nieuwegein
1990 – 1992 Secretaresse van de afdeling Information Services van Digital Equipment bv in Utrecht
1986 – 1990 Administratief medewerkster bij Digital Educational Services bv in Nieuwegein
1984 – 1986 Administratief medewerkster bij Geytenbeek-VGL Expo B.V. in Utrecht
1980 – 1984 Secretaresse van de afdeling Beheer Deelnemingen van Van Gend & Loos N.V. in Utrecht
1979 – 1980 Secretaresse van de Bedrijfscommissie voor het Ziekenhuiswezen in Utrecht

Opleidingen

1977 – 1978 Schoevers Directiesecretaresse. Diploma behaald in 1978 aan het Schoevers Instituut in Utrecht
1970 – 1977 VWO (Nederlands, Engels, Duits, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Wiskunde I, Economie I). Diploma behaald in 1977 aan het Traiectum College in Utrecht

1990 – 1991 Cursus Cambridge First Certificate English. Certificaat behaald in 1991

September 2017 Training Project Management Ondersteuning (PMO) aan Adecco Academy in Utrecht

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Lezen, dansen, reizen, koken, puzzelen (zowel denksport als legpuzzels), knutselen, musea en theater bezoeken

Werkgebied

  • Nieuwegein 25km
Talentcard®