Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Hans van de Pol

Hans van de Pol

(it) manager,

Personalia

Leeftijd
66 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik krijg energie van opdrachten waar “druk” op staat, in de verschillende opdrachten die onder mijn verantwoordelijkheid zijn gerealiseerd hebben plaatsgevonden in complexe en gevoelige omgevingen (tijd, politiek, belangen of sfeer). Ik bezit het analytische vermogen om hoofd en bij zaken te kunnen scheiden en feitelijke informatie te vertalen naar rapportages en waar nodig om te zetten naar activiteiten.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Mijn grote kracht zit in het vaststellen en realiseren van optimale functionele stappen naar het vastgestelde einddoel. Door mij breeddenkend op te stellen sluit ik bij voorbaat nooit iets uit, daarbij ben ik vooruitstrevend in mijn manier van werken. Ik ben zeer proactief, daadkrachtig, analytisch, doelgericht, functioneel gericht, pragmatisch, betrouwbaar en besluitvaardig waar nodig. Communicatief zeer direct en open. Bezit het vermogen en ervaring om mensen, afdelingen, organisaties mee te laten denken, bewegen en samen te werken bij het realiseren van veranderingen.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • programmeur internet
Sector(en):
  • ICT
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

• 8 jaar ( tot en met oktober 2015) als sr. Projectmanager bij Sogeti. ) onder andere de Belastingdienst, Ministeries, Rabobank, Stater, SNS, Aegon, Reaal, Philips, Raet.

• 12 jaar als Manager ICT en Projectmanager bij de Rabobank (Centraal en lokaal)

-Van 2007-2007 Werkzaam geweest als projectmanager BCM, verantwoordelijk voor het implementeren, verbeteren van projecten gericht op Bedrijf Continuiteit Management.
Resultaat o.a. processen op gebied van BCM bij diverse lokale banken ingevoerd en geborgd, daarmee de veiligheid voor de organisatie, personeel en klanten verbeterd en de risico's inzichtelijk gemaakt. Doorlopende trainingen op het gebied van BCM.


-Van 2005-2007 werkzaam geweest als projectmanager van fusietrajecten met als verantwoordelijkheid het
leidinggeven aan het Fusietrajecten. Het betreft zowel de technische als de administratieve fusie.
Het opzetten van een projectbureau onder Directeur bedrijfsmanagement, het leiding geven aan de projecten op bedrijfsniveau, aansturing/ controle projectleiders.
Reorganisatie/ samenvoegen van de afdeling Facilitair en ICT met als doel overstappen naar een centrale servicedesk, geautomatiseerde centrale inkoop.

-Van 2001- 2005 werkzaam geweest als projectmanager Sigma binnen de toenmalige Rabobank Facet met als verantwoordelijkheid het Vormgeven, ontwikkelen van een centrale ICT ondersteuning voor lokale banken op projectbasis. Het leidinggeven aan 45 ICTers en projectmedewerkers inclusief het afstemmen van de dienstverlening bij de klanten op directie/ MT niveau.
Resultaten o.a. eerste interne SLA ontwikkeld, aan de voet gestaan bij het ondersteunen op afstand doormiddel van een telefonische helpdesk wat tot een duidelijke verbetering van de oplostijden heeft geleid en daardoor een toename van de klanttevredenheid lokale banken.

-Van 1999-2001 werkzaam geweest als Manager ICT binnen de Rabobank lokale banken met als verantwoordelijkheid het leidinggeven aan de afdeling ICT ( 8-10 fte), het zelfstandig ontwikkelen van nieuwe toepassingen, het testen van nieuwe centrale toepassingen. Deelnemer Klankbordgroep met centrale ICT organisatie. Het zorgdragen uitvoeren van technische projecten, lid van het MT bedrijfsvoering.
Resultaten o.a. eerste bank met glasvezelverbinding, outlook, eerste CRM systeem binnen de lokale banken.

-Van 1996- 1999 werkzaam geweest als systeembeheerder binnnen Rabobank lokale banken met als verantwoordelijkheden het ondersteunen van ICT gebruikers, implementeren van hard en software. testen van hard en software. Het beheren van het lokale syteem, data netwerk.
• 12 jaar Hoofdvoedingsdienst/ projectmanager ICT componentenkeuze bij ziekenhuizen

-Van 1992-1999 werkzaam geweest als Hoofd Voedingsdienst binnen diverse ziekenhuizen verantwoordelijk geweest voor de totale voedingsdienst van het ziekenhuizen, bestaande uit 27- 54 fte en lid van het MT bedrijfsvoering.
Eind 1992 aan de voet gestaan van de automatisering voedingsdienst, van een keuze menu naar een componentenkeuze en de daaraan gekoppelde geautomatiseerde inkoop op basis van de vastgestelde receptuur die borg staat voor een goede kwaliteit.

Opleidingen

MBA, Nyenrode University, afstuderen op “Functioneel Projectmanagement”.
Gevolgde modules:Bankieren en de Financiële Wereld, Capita Selecta, Coöperatief ondernemen, Leiderschap en samenwerking in complexe (internationale) netwerken, Strategie en Organisatie, Bedrijfsvoering en ICT en Veranderen en HRM.

Leadership Advantage Program, PMP LEAN, Agile ( inhouse), Prince 2 Foundation, ITIL® V3 Foundation

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Koken,(Insecten eten), motorrijden (sinds 1978), golf, vrijwilligerswerk diverse

Werkgebied

  • Duiven 100km
Talentcard®