Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Izzat Darwish

Izzat Darwish

Leidinggevende P&L

Personalia

Leeftijd
65 jaar

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Arabisch
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Arabisch
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger
  • AM - Brommer en scooter

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn ambitie is de juiste nieuwe uitdaging te vinden en binnen enkele jaren op hoog operations en personeel management niveau te werken. Ik wil graag een afdeling of bedrijf leiden in de juiste richting om de status, concurrentie en continuïteit te verhogen.
In het kort: ik ben ambitieus en taakgericht, en vraag ruimte en verantwoordelijkheid. Als iets aan mij wordt overgelaten, zal ik met groot inzet “gaan voor de zaak”.
Mijn sterke voorkeur:
Positief staan in een omgeving met veel competitie; Maakt duidelijke besluiten
Gecalculeerde risico’s nemen; Ik ben van mening dat constante verandering noodzakelijk is
Ik hou van nieuwe methodes ontwikkelen; Kennis en inzicht met andere delen
Positief reageren op veranderingen; Tot het uiterste gaat

Mijn visie

Supply chain management gecombineerd met operations is een passie van me. Het lijkt op een grote familie logistiek, communicatie, ruzies en tot het maximum leven en verbeteren.

Deze gedachten en ervaringen bij de verschillende werkgevers hebben me een uitdagende en rijke werkervaring opgeleverd, maar dit heb ik niet kunnen bereiken zonder de kwaliteit van alle medewerkers en collega’s en hun inzet.

Ik heb gezien dat belangrijke taken van de logistiek zijn: verplaatsen van materiaal, ontvangst van goederen, klaarzetten van ingrediënten en intern en extern transporteren. De logistiek heeft een belangrijke rol als start en eind van het proces.

Registratie maakt de informatie beschikbaar voor alle toekomstige verbeteringen.

Wat hebben mijn ervaringen, vanaf afstudeer tot en met Ahold, gemeenschappelijk:

• Dagelijks en accuraat registreren; Volgens bepaalde standaarden werken; Transport en magazijn; Ieder moet zijn eigen werk organiseren en zich verantwoordelijk voelen; Controleren van wat geleverd en uitgeleverd wordt en dat het in één keer goed; Samenwerken met andere afdelingen; Orde en netheid; Snelheid en flexibiliteit; Als manager dicht bij de productie staan; Bijdragen aan het verbeteren van werkprocessen; Voorkomen van onnodige opslagkosten; Beschikbaarheid van goederen; Verhogen van de klanttevredenheid; Flow-thru werkwijze; Beleid en strategie naar beneden vertalen.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ervaren leidinggevende met Lean/competentie manier van denken en werken. Mijn werk pyramide bestaat uit de klant, de medewerker en het bedrijf.
Besluitvaardigheid; Veerkracht; Doelgerichtheid; Klantgerichtheid; Overtuigingskracht; Interpersoonlijke communicatie; Initiatief en Plannen en organiseren
Stressgevoeligheid-Sterk; Drukbestendig-Gespannen; Zelfwaardering-Sterk; Zelfbeheersing-Sterk;
Optimisme-Sterk en Actiegerichtheid-gemiddeld
Positiefstaan in een omgeving met veel competitie; Maak duidelijke besluiten; Van mening dat constante verandering noodzakelijk is; Hou van nieuwe methodes ontwikkelen; Deel kennis en inzicht graag met anderen; Reageer positief op veranderingen; Ga tot het uiterste

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • manager transport-, expeditie-, opslagbedrijf
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

11/04/2011-11/04/2014 Teamleider CoE productie en logistiek
Ahold bv
Ik ben integraal verantwoordelijk voor de dagelijkse werkzaamheden binnen mijn afdeling zoals uitgevoerd door mijn medewerkers.
Als Teamleider krijg ik te maken met alle aspecten van leidinggeven; inzet van je mensen, reageren op knelpunten, leiden van werkoverleg, persoonlijke groei en ontwikkeling van de mensen in je team. Ik leid een team van 30 bezorgers of magazijnmedewerkers. Voor hen ben ik de aansprekende en aanspreekbare leider, voor wie ze met plezier werken.
Samen met de andere Teamleiders signaleer ik knelpunten in het proces en voer ik, onder aansturing van de afdeling logistiek procesverbeteringen door. Ik zorg ervoor dat mijn mensen hun werk goed en met plezier kunnen uitvoeren, waardoor de werkprocessen efficiënt verlopen en de gestelde normen en kwaliteitsdoelstellingen worden behaald; en klanten tot tevredenheid hun bestellingen plaatsen en hun vragen en klachten worden beantwoord. Ik ben verantwoordelijk voor de resultaten van het team. Ik zorg voor een optimale bezetting en werk daarbij samen met mijn manager en de inhouse vestigingen van de uitzendbureaus. Bedacht en begeleidt verschillende Lean projecten voor het
• Milieu (nieuwe kartonpers);
• Magazijn (layout en 5S);
• Picken (15% verbetering);
• Vullen (25% verbetering);
• De docks (tijden en schema’s) en
• Teamvorming (zakelijk team gecreëerd)

01/01/2009-31/12/2010 Bedrijfsleider
TNT Post
Als Bedrijfsleider zie ik toe op een juiste uitvoering van de diverse kwaliteitsmanagement systemen (ISO 9001/14001, PDCA) en zorgsystemen (OHSAS, IIP). Een andere belangrijke taak is het onderhouden van contact met de verschillende afdelingen, klanten en locaties en het bewaken van de met hen gemaakte overeenkomsten. Verder leiding van verschillende LSS projecten.
• Als Bedrijfsleider was ik verantwoordelijk voor het totale proces rondom de postsortering.
• De kosten, kwaliteit en kwantiteit houd je daarbij voortdurend in de gaten.
• Ook het personele aspect speelt een grote rol. Denk aan het formuleren van de doelstellingen voor de medewerkers en hen coachen op het behalen van deze doelstellingen.
• In mijn cluster werkten 12 Teamleiders Productie die elk verantwoordelijk zijn voor een team van ongeveer 20 medewerkers Sortering.
• Daarnaast neem je deel aan veranderingsprojecten gericht op de optimalisatie en efficiency van het logistieke proces en personeel gecombineerd met klant tevredenheid.
• Budgeteer verantwoordelijk voor mijn cluster.
• Lean Six-Sigma projecten verantwoordelijk:
o Cluster klein: 20 fte’s minder en 18% productiviteit verhoging.
o Cluster hand: nieuwe indeling en 25% productiviteit verhoging.
o Magazijn: 5S toegepast.
04/2002-31/12/2008 Teamleider / Technische Dienst (TD) manager
GVB (voorheen Gemeentelijk Vervoersbedrijf Amsterdam)
Totaal verantwoordelijk voor het aansturen van de afdeling. Contact met de klanten. Kosten beheersen. Medewerkers opleiden.

Personeelsmanagement
• Personeelsmanagement (competenties toegepast en uitgevoerd)
• Vertaling doelstellingen organisatie
• Uitdragen van cultuurverandering door zakelijk en gebalanceerd team te creëren.
• Integer management
• Professioneel teams opleiden

Operationeel management
• Kwaliteitsbeheersing (ISO geïmplementeerd)
• Budgetbeheer, planning en control (nieuw magazijn en 25% kosten reductie)
• Veranderingsmanagement (bedenken en verspreiden)
• Klant tevredenheid
• TD verantwoordelijk (de nieuwe trams aanpassen, repareren en onderhouden)


10/1999-04/2002 Productiemanager / Afdelingsmanager
KPN

Hoofdtaken (naast de normale taken van een manager op het werkvlak van telecommunicatie):
• Het verbeteren van communicatie (nieuw systeem van integraal communicatie gedaan)
• Competenties op functie en rol niveau (Deel genomen aan het projectteam van competenties)
• Werven en selectie van nieuwe medewerkers
• Directe en indirecte kosten (27% besparingen gerealiseerd)
• People management HRM
• Relatiebeheer en projectmanagement (Lean projecten geleidt)
• Verantwoordelijk voor het binnen halen van orders en inkoop
• Team integratie
• Contract afspraken. Ik stond in het middelpunt tussen klanten en leveranciers (Sla’s)

Resultaat (doel) van mijn functie:
Managen van een specialistisch proces (afdeling) en leiding geven aan de uitvoering van het proces, zodanig, dat overeengekomen jaarplanafspraken met betrekking tot productie, vakmatige kwaliteit, kosten, klant wensen en vernieuwingen worden gerealiseerd.

05/1998-10/1999 Operation manager/General manager
AOD(AnalyticalOpticDiscs)
Van familiebedrijf naar een zakelijkbedrijf immigratie.

• Operations & kwaliteitszorg management & People management; Logistieke processen van het bedrijf bestuderen, opzetten en verder uitbouwen; Verantwoordelijk voor de volgende punten; Productieplanning; Kwaliteitszorg; Voorraden en inkoop (magazijn); Order-administratie; Personeelsplanning; Capaciteitsplanning; Doorlooptijden; Klant tevredenheid; Netwerkbeheer; Technische dienst regelen en plannen; Order acquisities; Intake nieuwe automatiseringsteem (Baan IV); Sturing van alle processen; Leidinggeven aan ruim 125 medewerkers/HRM


11/1989-4/1998 Verschillende functies (eerste medewerker, operator, planner en systeem beheerder)
Proost en Brand / EBS /Toppak

3 jaar Docent archeologie, antropologie en geschiedenis

Opleidingen

09/1989 – 09/1990 Rijksuniversiteit Leiden
Diploma drs. in archeologie en ethno-archeologie - Begin promotie (80% afgerond)
08/1984 – 06/1986 University of Texas at Austin
• Anthropological archaeology
• Diploma MA in anthropological archaeology
09/1979 – 09/1982 Birzeit University (Israël / Palestina)
• 2 jaar sociology and anthropology
• 2 jaar archaeology
• Diploma BA in archaeology and ethno archaeology
01/1993 – 06/2015 Competentiemanagement; VCA 1 & 2 (verlopen); Management Development & Skills; Personeel Management; Mansal Manager Training; Financieel Bewustzijn; Stress management; Praktijkopleider 5S; IBM AS/400 en netwerken; Praktische Planning PCA; Introductie Logistiek PCA; Orange Belt Lean Six Sigma; Organization analyses; Operation management; Creativity en vision; Learn how to learn; Innovation and change; Better leader, richer life; What managers can learn from philosophy; Successful Negotiation: Essential Strategies and Skills; International Organizations Management; Creative Problem Solving en Inspiring Leadership through Emotional Intelligence

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Gezin, Boogschieten, Computers, Lezen

Werkgebied

  • De Meern 50km
Talentcard®