
Personalia
- Leeftijd
- 43 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben een ervaren, zelfstandige marketing communicatieprofessional. Mijn hands on mentaliteit zorgt ervoor dat ik graag strategie vertaal naar concreet toepasbare acties waarbij ik mijn combinatie van creativiteit en oplossingsgerichtheid inzet. Ik wil graag gedegen, goede adviezen geven en ondersteun ook graag in de uitvoering hiervan. Ik wil adviseren, inspireren en resultaten laten zien. Collega’s omschrijven mij als een enthousiast en gedreven persoon met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb ruim 2 jaar deel uitgemaakt van de grootste ombouwoperatie in de retail bij Jumbo en zoek nu een nieuwe job voor 28 of 32 uur per week.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Doorzetter
Initiatiefrijk
Organisatietalent
Groot verantwoordelijkheidsgevoel
Enthousiast
Vrolijk
Creatief
Hands-on
Gedreven
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Senior Local Marketeer Transitie (32u) / Jumbo Supermarkten
Juni 2013 – juli 2015 (>2 jaar)
Als local marketeer ben ik mede verantwoordelijk voor de openingscampagne voor alle om te bouwen C1000-winkels naar Jumbo. Elke winkel is uniek en daarom inventariseer ik de behoefte van de ondernemer/filiaalmanager, adviseer ik hem/haar en vertaal ik dat naar een lokale openingscampagne; passend bij zijn marktgebied, maar ook zeker passend bij Jumbo corporate (marketing). De campagne is heel breed en bestaat uit above-the-line, below-the-line, online, print, outdoor en huis-aan-huis materialen. In de eerste maanden heb ik me vooral beziggehouden met het opzetten van een loyaliteitscampagne. In deze functie heb ik de rol van senior op de afdeling opgepakt waardoor ik 2 jongere medewerkers coach en de eindverantwoordelijkheden van afdelingsprojecten onder mijn hoede heb.
‘Sandra is een zeer gedreven breed inzetbare marketeer. Zij kan goed uit de voeten met een briefing op hoofdlijnen en weet dat zelf te vertalen naar een concreet plan met bijbehorende executie. Als zij ergens haar tanden in zet dan krijgt zij het voor elkaar. Ik kan Sandra zonder meer aanbevelen bij bedrijven of instellingen die op zoek zijn naar een goede, zelfstandig werkende, praktisch ingestelde senior marketeer’. Ruud Huitenga, Manager Marketing Content.
Marketing & communicatie specialist (32u) / Bodec
November 2012 – juni 2013 (7 maanden)
Deze nieuwe functie is eind 2012 in het leven geroepen aangezien Bodec nieuwe faciliteiten
in de markt aan het zetten is en daarbij, na 18 jaar, voor het eerst wilde investeren in sales en marketing/communicatie. Zowel strategisch als operationeel ben ik verantwoordelijk voor alle marketing & communicatiezaken, waarbij ik voornamelijk de focus heb gelegd op: het strategisch marketingplan en de doorvertaling hiervan naar concrete acties en middelen, adviseren management, het vermarkten van nieuwe diensten, sales-support, communicatiemiddelen (presentaties, brochures, flyers, digitale nieuwsbrieven etc.), online marketing (website en social media), media/PR, evenementen (beurzen, open dag).
‘Sandra is in staat om technische uitdagingen te verwoorden in heldere communicatie. Alles is door Sandra met zeer veel enthousiasme en doorzettingsvermogen uitgevoerd. Door haar plezier in het vak en proactieve aanpak is het zeer prettig samenwerken en worden er resultaten geboekt.’ Toine Hultermans – Sales Manager.
Marketeer (40u, later 32u) / BrandLoyalty
April 2009 – november 2012 (3 jaar en 7 maanden)
Ik was (mede)verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het marketing- en communicatiebeleid van BrandLoyalty wereldwijd met focus op Nederland om het imago van BrandLoyalty te versterken. Concreet hield dit in: media/PR (voornamelijk lokaal), sponsoring (sport & in loyaliteitsbranche), evenementen (congressen, beurzen, 15-jarig bestaan), online marketing (o.a. ontwikkeling app), interne - en externe communicatie. Hiernaast adviseerde ik over de ontwikkeling, uitwerking en realisatie van diverse communicatiemiddelen, waaronder onder andere de website, intranet (Yammer) en interne newspaper. Als laatste ondersteunde ik sales met diverse sales-acties. Uiteraard mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen, bewaken en beheren van de huisstijl.
‘Ik heb jaren heel nauw samengewerkt met Sandra en bewonderde haar leergierigheid, interesse en enorme inzet bij elk project. Bij elk project dat Sandra uitvoerde werden de kleinste details niet over het hoofd gezien en ging zij altijd voor het allerbeste resultaat. Daarnaast is Sandra als persoon heel fijn om mee te werken.. Flexibel, positief en down to earth. Kortom een fijne en waardevolle collega!’- Ilse van Holstein – Event Manager.
Marketing Segment Manager Benelux & DACH(40u) & Marketing executive (40u) / Office Depot
November 2006 – april 2009 (2 jaar en 6 maanden)
Verantwoordelijk voor het leiden (en deelnemen) van marketingprojecten. Dit veelal in samenspraak met het MT, sales, en andere betrokken afdelingen. Ik was in mijn 2e rol specifiek verantwoordelijk voor het MKB-segment. Belangrijk project was het behouden en verder uitbreiden van het klantenbestand. Dit d.m.v. uitbreiding new business (direct mailing campagnes), loyaliteitsacties en continue onderzoek (zoals het opzetten en beheren van klantenpanels). Hiernaast was ik verantwoordelijk voor het premiumbeleid, voor e-mail-campagnes en digitale nieuwsbrieven.
‘Sandra is een echte marketing professional. Ze is inhoudelijk sterk, heeft een heldere visie op zaken en weet dit uitstekend te vertalen in actie. Ze heeft aan een half woord genoeg en weet van aanpakken. Ze is een enthousiast persoon en weet dit over te brengen op haar omgeving. Sandra is een prettig en fijn persoon om in het team te hebben en ik heb dan ook uitstekend en tot volle tevredenheid met haar samengewerkt.’ Henk de Goeij – Sales Director.
Account Executive (40u) / Hoogsteder
Juni 2006 – november 2006 (6 maanden)
Verantwoordelijk voor het starten, plannen, coördineren, bewaken en afhandelen van projecten voor accounts in mijn portfolio. Het verzorgen van personeelsbladen, advertenties, websites, DM-campagnes, POS-materialen, relatiemagazines, interne nieuwsbrieven, nieuwe introductiecampagnes etc.
Program Manager (40u) / BrandLoyalty
Feb 2003 – juni 2006 (3 jaar en 5 maanden)
Verantwoordelijk voor de volledige voorbereiding, organisatie, begeleiding en evaluatie van loyaliteitsprogramma’s in supermarkten in Nederland (nationaal en lokaal: Plus, AH, Super de Boer, C1000, Coop etc). Taken: het zelfstandig van a tot z organiseren van spaaracties in supermarkten, door o.a. ontwikkeling en coördinatie POS-materialen met reclamebureau & klant, aanspreekpunt voor klant, relatiebeheer en advisering lokale winkels.
Intercedent (40u) / Adecco
November 2002 – februari 2003 (4 maanden)
Opleidingen
HBO Communicatie- marketing (Fontys)
2015 Online marketing (Google Analytiscs) – Netprofiler
2015 Onderhandelen – Jumbo
2014 My Motivation Insights - Kleurenprofielen – Jumbo
2014 De kracht van communicatie in gesprekken – Jumbo
2011 Personal Effectiveness - Krauthammer
2007 Praktijkcursus Direct Marketing – Dialoogtrainers.nl
2006 Projectmanagement – Office Depot intern
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Sporten: aquasporten, bootcamp en skiën
Theaterkoor Easy&Free (zowel zingen/acteren als al 7 jaar bestuurslid (PR))
Reizen, fotografie
Werkgebied


