
Personalia
- Leeftijd
- 64 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben een 53 jarige man met veel levenservaring, werkervaring, kennis en deskundigheid, die bereid is zich met elan in te zetten voor een werkgever of cliënt. Ik heb een no nonsens mentaliteit, een “ouderwets” hoog arbeidsethos, ervaring met vele doelgroepen in de maatschappij en de zorg, culturele diversiteiten, en een grote variatie aan problematieken. Werkervaring in de MST aanpak, oplossingsgericht bejegenen, Delta methodiek en trainingen ontwikkelen en geven. Sinds februari 2015 ben ik ook gecertificeerd Rots en water trainer. Ik ben uiteraard bereid om mij verder te scholen en te ontwikkelen in een nieuwe werkomgeving. U kunt in mij een spontane collega verwachten met daadkracht, gevoel voor verhoudingen en uitstekende communicatieve vaardigheden.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik ben een 53 jarige man met veel levenservaring, werkervaring, kennis en deskundigheid, die bereid is zich met elan in te zetten voor een werkgever of cliënt. Ik heb een no nonsens mentaliteit, een “ouderwets” hoog arbeidsethos, ervaring met vele doelgroepen in de maatschappij en de zorg, culturele diversiteiten, en een grote variatie aan problematieken. Werkervaring in de MST aanpak, oplossingsgericht bejegenen, Delta methodiek en trainingen ontwikkelen en geven. Sinds februari 2015 ben ik ook gecertificeerd Rots en water trainer. Ik ben uiteraard bereid om mij verder te scholen en te ontwikkelen in een nieuwe werkomgeving. U kunt in mij een spontane collega verwachten met daadkracht, gevoel voor verhoudingen en uitstekende communicatieve vaardigheden.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Relevante werkervaring
01 jan 2015 tot heden jaarcontract Juvans maatschappelijk werk
Functie Generalist
Ik ben werkzaam bij Juvans maatschappelijk werk en gedetacheerd op twee verschillende locaties als Generalist
In de gemeente Oisterwijk maak ik deel uit van het Sociaal Team en in de gemeente Hilvarenbeek van het Samen Zorg team.
Beide teams bestaan uit specialisten op alle gebieden van het sociale domein en handelen complexe zaken af. Er wordt gewerkt met 1 gezin, 1 plan, 1 hulpverlener.
In de gemeente Hilvarenbeek ben ik ook JOOB (jeugd, ouder, opvoeder, begeleider) op 0-12 samenwijslocaties, in het veld ook frontliner of schakelfunctionars genoemd.
Deze functie vervangt het schoolmaatschappelijk werk en heeft als doel om een laagdrempelig loket en vindplaats te zijn voor hulpvragen van ouders en aanspreekpunt/meldpunt voor leerkrachten en individueel begeleiders.
De belangrijkste taken:
• Het voeren van de regie en bewaken van de grote lijn in het hulpverlening.
• Het voeren van keukentafelgesprekken.
• Het voeren van het intakegesprek en het maken van de quickscan.
• Het maken van de integrale vraaganalyse samen met de cliënt.
• Het maken van een integraal (evt gezinsbreed) plan van aanpak samen met de cliënt
• Het maken van de aanvraag voorzieningen.
• Het controleren van het budgetplan bij pgb aanvragen.
• Het maken van indicatiebesluiten.
• Het adviseren en ondersteunen van collegae als wmo medewerkers en leden van de specialistenteams.
• Sparringspartner zijn voor de zorgregisseur en de beleidsadviseur, kijken naar en het werken aan de processen en het instrumentarium.
01 Juni 2013 -31-05-2014 jaarcontract Jeugdbeschermer Bureau Jeugdzorg
Op de locatie Tilburg ben ik voornamelijk actief geweest als Jeugdbeschermer binnen het juridische (gedwongen) kader. Belangrijkste doel is het beschermen van kinderen van 0 tot 18 jaar in hun basale veiligheid en of het veiligstellen en bevorderen van hun ontwikkelingsmogelijkheden. Hierbij was het overgrote deel van de cliënten in mijn case load onder toezicht gesteld van Bureau Jeugdzorg middels een rechterlijke uitspraak. In de laatste drie maanden van mijn jaarcontract werkte ik als bureaudienst en was ik casemanager voor de afdeling Aanmelding / Toetsen en Volgen / Indicatiestellingen waarbij de cliënten bij Bureau Jeugdzorg zijn aangemeld en ingeschreven in het vrijwillig kader. Een van de bijkomende taken was het uitvoeren van de bureaudienst waarbij crisiszaken opgepakt dienden te worden en afgehandeld.
De transitie jeugdzorg, de daaropvolgende transformatie en de daarbij gelijktijdige bezuinigingen, het feit dat Bureau Jeugdzorg werd opgeheven in de vorm die het voor 01-01-15 had en nog geen duidelijkheid bestond over al dan niet doorstarten, waren de redenen van het niet verlengen van mijn jaarcontract.
De belangrijkste taken:
• Het voeren van de regie en bewaken van de grote lijn in het hulpverlening.
• Het indienen van verzoeken bij de rechtbank noodzakelijk voor b.v. ondertoezichtstelling, gesloten machtiging, verderstrekkende maatregelen.
• Schrijven van verweerschriften bij hoger beroepszaken.
• Het onderhouden van contacten en overleg met ketenpartners bij de overheid als het veiligheidshuis, raad voor de kinderbescherming etc. etc.
• Het onderhouden van contacten en overleg met de uitvoerende hulpverleningsorganisaties zowel op uitvoerend als op sturend niveau voor de behandeling/verzorging van de cliënt.
• Het maken van indicatiebesluiten voor passende hulp voor de cliënten of hun opvoeders (ouders, pleegouders, familie, etc.).
• Het actief uitvoeren van taken als het uit huis halen van kinderen en deze plaatsen in een veilige omgeving, het afleggen van huisbezoek ter controle etc.
• Het onderhouden van contacten en overleggen met cliënten en hun opvoeders en het actief deelnemen aan besprekingen/evaluaties hierover.
• Het samen met de cliënten en hun opvoeders maken van een plan van aanpak en dit aan het einde van een ondertoezichtstelling evalueren.
Voor alle hieronder genoemde functies vanaf 1995 gelden de volgende belangrijkste taken:
• Bieden van veel structuur en duidelijkheid (basisvoorwaarde) door maken van afspraken over dagstructuur, regels en zorg voor naleving daarvan;
• Aanspreken en feedback geven op gedrag, houding en (wijze van) communicatie;
• Communiceren in samen dingen doen;
• Coachen;
• Als mentor aanspreekpunt en eerst verantwoordelijke voor dossiervorming over cliënt.
2006 – medio 2013 Pedagogisch medewerker Juzt, Paljas Plus project
Werkzaam als pedagogisch medewerker op de gesloten woongroepen in Oosterhout met zwaar gedragsproblematische jongeren, die vaak met een ondertoezichtstelling, een uithuisplaatsing en een gesloten machtiging geplaatst zijn in een behandelsetting. Vaak was er ook sprake van een psychiatrische stoornis, aanwezig of in ontwikkeling.
Naast de hierboven genoemde taken:
• Begeleiden aan de hand van het behandelplan;
• Opstellen en uitvoeren van werkplan;
• Het overnemen van delen van de vader- of moederrol;
• Organiseren van survivalweekends en kampen in vakantieperioden;
• Het beheren en verantwoordelijk zijn voor de afdelingskas.
Naast deze functie was ik bovenop mijn 36 contracturen een praktische pedagogische gezinshulpverlener (PPG-er). In het kader van systeemtherapie wekelijks bezoek aan het gezin waar de jongere vandaan komt met als doel dat hij/zij daarin terugkeert. In een aantal gevallen ging dit over in een langdurige begeleiding als gezinsbegeleiding.
• Analyseren van de gezinssituatie, rolpatronen en pedagogische vaardigheden van de ouder(s);
• Begeleiden, adviseren van gezin en jongere.
• Opstellen en uitvoeren van werkplan;
Hiernaast was ik eveneens aandachtsfunctionaris verslavingsproblematiek binnen Juzt. Ook dit was bovenop mijn contacturen. In deze functie diende ik nieuwe ontwikkelingen binnen de verslavingszorg ten aanzien van jeugd te volgen en eventueel te implementeren en stuurde ik de verslavingsconsulenten jeugd van Juzt aan.
• Verslavingszorg volgen op nieuwe ontwikkelingen, beleid binnen Juzt up-to-date houden. Implementatie van eventuele nieuwe kennis, ontwikkelingen therapieën.
• Sturing geven aan en begeleiding van de drugsconsulenten binnen Juzt, coördinatie van inzet van consulenten in het geven van voorlichting, preventie en therapie aan jongeren.
• Matchen consulenten en jongeren voor het verkrijgen van therapie.
• Ontwikkelen en geven van; scholingsdagen voor in-company cursussen op het gebied van verslavingsproblematiek hoe om te gaan met verslaafde jongeren, teamtrainingen en informatie / preventie meetings.
2005 - 2006 Groepsleider Stichting Opvang Verslaafden, Bavo-RNO
Werkzaam in een eerste behandelsetting van langdurig verslaafde criminele veelplegers.
Naast de hierboven genoemde taken:
• Opstellen van een behandelplan;
• Begeleiden aan de hand van het behandelplan;
• Opstellen en uitvoeren van werkplan;
• Begeleiding van cliënten met psychiatrische problematiek;
• Begeleiding in arbeidstoeleidende projecten (i.s.m. bijvoorbeeld UWV);
• Cliënt ondersteunen bij het hervatten van een normaal leven met betrekking tot eventuele schuldsanering, openstaande justitiële zaken, herenigen met familie en vrienden.
2003 - 2005 Sociotherapeut Forensisch Psychiatrische kliniek de Kijvelanden
Werkzaam op de opname afdeling die viel onder de extra beveiligde sector van de kliniek.
Naast de hierboven genoemde taken:
• Observeren van cliënt;
• Samenstellen van een sociotherapeutisch verslag;
• Opstellen en uitvoeren van werkplan (hoe uitvoer van behandelplan vormgegeven gaat worden);
• Begeleiden van de cliënten in hun woon-, werk-, recreatie- en behandelactiviteiten aan de hand van het behandelplan.
1995 – 2003 Senior Penitentiair Inrichtingswerker P.I. Zuid West, Dordtse Poorten
Werkzaam op de standaard afdeling voor gedetineerden met sociaal problematisch gedrag, inclusief de ISO-afdeling voor observatie- en strafcellen.
Naast de hierboven genoemde taken:
• Inrichtingsonderhandelaar in gijzelingssituaties;
• Dienstroosters opstellen;
• Begeleiden en coachen van nieuwe collega’s;
• Deelnemen aan bijzonder interventieteam;
• Organiseren, uitvoeren en financiële verantwoordelijkheid van maaltijden van buitenaf;
• Organiseren van en verantwoordelijkheid dragen over teamdagen met daaraan verbonden leerdoelen;
• Vervangen van afdelingshoofd in zijn afwezigheid;
• Voorzitten van multidisciplinaire en teamvergaderingen.
1984 –1995 Senior proeftuinmedewerker/leidinggevende bij een zaaizaad selectie, productie en handelsbedrijf
Werkzaam op de research en development afdeling voor glasgroenten en vollegrondsproducten, specialisatie Cucurbitaceae en Lactuceae.
Naast de hierboven genoemde taken:
• Het uitvoeren van storings en weekenddiensten;
• Verantwoordelijke en uitvoerende voor biologische en chemische gewasbescherming;
• Verantwoordelijke en uitvoerende van extern uitgevoerde rassenproductie proeven.
• Teelttechnisch adviserend naar externe telers van zaadproductie en productie- introductie teelten bij productiebedrijven;
• Verantwoordelijke en uitvoerende voor technisch onderhoud aan kassen, gebouwen en installaties;
Opleidingen
2015 Gecertificeerd Rots en Water trainer, Gudaku instituut
2013 Training geef het (misbruikte/mishandelde) kind een stem, AMK
2011 Cursus Systeem gericht werken en samenwerking met ouders
2011 Cursus Oplossingsgericht en narratief werken met genogrammen
2011 Meerdaagse Cursus Train de Trainer
2010 Cursus Gedragsproblemen als gevolg van ontwikkelingsproblematiek
2010 Cursus Systeemgericht werken in multiprobleemgezinnen
2010 Cursus Systeemgericht werken en samenwerking met ouders tijdens de behandeling
2009 Cursus Praktische Pedagogische Gezinshulpverlening
2007 Cursus Drugsconsulent jeugdhulpverlening (Novadic-Kentron)
2005 Basiscursus Verslavingsproblematiek (SOV-BAVO RNO)
2004 Cursus Psychopathologie (Ditog)
2001 Sociaal Pedagogische Hulpverlening (HBO)
1998 Propedeuse HBO – Sociaal Pedagogische Hulpverlening
1997 Cursus voor operationeel leidinggevenden Nederlandse Rode Kruis (Nibra)
1996 Training onderhandelen voor inrichtingsonderhandelaar
Training omgaan met agressie en geweldsituaties executief personeel en arbeidsmedewerkers
1995 Basisberoepsopleiding bewaarder/penitentiair inrichtingswerker
Basiscursus bedrijfshulpverlening
1992 Cursus financieel management begroten & budgetteren
1991 Cursus voortgezet management
Basiscursus management
1982 Middelbare Tuinbouwschool (MTuS)
1978 Lagere Land- en Tuinbouwschool (LLTS)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Overige informatie
Lid Nederlandse Rode Kruis in diverse bestuursfuncties gerelateerd aan noodhulpverlening sedert 1984.
Tot december 2010 voorzitter district Dordrecht-IJsselmonde sedert 2001
• Alle taken behorend bij voorzitterschap van het district, met name implementeren alsook mede ontwikkelen en uitzetten van middellange en lange termijn beleid en de financiële vertaling en verantwoording daarvan;
• Direct leidinggevend aan dagelijks bestuur en beleidsmatige taakveld bestuursleden;
• Opstellen jaarverslag;
• Mede opstellen financieel jaarverslag;
• Presentaties, voorlichting geven;
• Sollicitatieprocedures;
• Ondersteunen bij rampoefeningen m.n. in specifieke kerntaken van portefeuillehouders door middel van coaching, samenwerking en begeleiding;
• Bemiddelen bij conflictsituaties;
• Begeleiden van een fusieproces.
• Voeren van (vrijwilligers) personeelsbeleid en aannemen van nieuwe bestuursleden.
• Directe aansturing van beroepskrachten en voeren van personeelsbeleid en aannemen van nieuwe beroepskrachten.
Lid van een stembureau in de gemeente Zwijndrecht 1999 tot 2012
• Zitting nemen als stembureau lid, regelmatig als vervangend voorzitter.
Lid van de Nelson Boat Owners Club, division the Netherlands sedert 2008.
• Penningmeester
• Organisator zomerrally’s
Werkgebied


