Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Rene van Doorn

Rene van Doorn

Logistiek Leidinggevende.

Personalia

Leeftijd
55 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik heb ruim 25 jaar ervaring binnen de logistiek waarvan ruim 20 jaar als leidinggevende in verschillende functies en diverse bedrijven en branches.
Ik ben gewend open, eerlijk en respectvol te communiceren met klanten, medewerkers en leidinggevenden.
Door mijn medewerkers positief en indien nodig positief kritisch te benaderen ben ik in staat deze beter te maken, daar bij staat het team belang voorop.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Betrouwbaar
Nauwkeurig
Gedreven
Open en Eerlijk
Mensgericht
Loyaal
in staat om op verschillende niveau's te communiceren

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • manager transport-, expeditie-, opslagbedrijf
Sector(en):
  • Transport & Logistiek
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2014 – januari 2015 Movianto

• Movianto is een logistieke dienstverlener gespecialiseerd in healthcare.

Teamleider Warehouse

• Leiding geven aan (direct) 2 seniorwarehouse medewerkers en (indirect) circa 25 warehouse medewerkers.
• Verantwoordelijk voor warehouse activiteiten voor diverse klanten.
• GMP en GDP getraind.
• Bekend met diverse opslag condities in diverse temperatuur zones.


2007-2013 Hodes Medische Speciaalzaken

• Hodes is een bedrijf dat medische hulpmiddelen levert aan particulieren en in opdracht van verzekeraars aan verzekerden.

Hoofd Logistiek

Taken en verantwoordelijkheden:

• Leiding geven aan de totale logistiek (8 fte later 4 fte) .
• Het implementeren van voorraad beheer i.s.m. de inkoopcoördinator.
• Professionaliseren van de logistiek.
• Het houden van functionering en beoordelingsgesprekken.
• Het ontwikkelen en onderhouden van de procedures en instructies binnen de afdeling logistiek.
• Het deelnemen aan tactisch en operationeel overleg.

1989 – 2006 Syntec

• Syntec is een technische groothandel voor bouw en industrie met 8 vestigingen in zuid en midden Nederland met het DC en hoofdkantoor in Gorinchem. Syntec levert o.a. deurbeslag, ankerwerk, bevestigingsmaterialen en handgereedschap.

2002 – 2006 Syntec DC Gorinchem

Hoofd Transport

In 2002 heeft Syntec zijn logistiek gecentraliseerd in Gorinchem. Mijn rol hierin was het centraliseren en opzetten van de afdeling transport.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan:
Transport ( 9 medewerkers ), Service en Reparatie ( 3 medewerkers ), Logistieke administratie ( 4 medewerkers ), Magazijn beheer (3 medewerkers)
• Het houden van werkoverleg en functioneringsgesprekken
• Werven, opleiden en coachen en afvloeien van personeel
• Verantwoordelijk voor klachtenregistratie en –afhandeling
• Contacten met externe transporteurs en pakketdiensten o.a. TNT en DPD
• Wagenpark beheerder bedrijfswagens ( 9 vrachtwagens en 4 bestelwagens)
• Opstellen logistieke rapportage
• Instructie en Procedure boek logistiek opgezet een onderhouden
• Meegewerkt aan (her)implementatie SAP
• Projectleider “klachten registratie in SAP”
• Begeleiding logistieke centralisatie binnen Syntec
• Opstellen KPI, s m.b.t. de afdelingen transport en klachten

Resultaten:
• Invoer nachtdistributie naar de verkoopkantoren
• Efficiency verbeteringen binnen transport (kosten reductie van 5% over 2005) en hieruit volgende efficiency verbeteringen op de afdeling uitgaande goederen
• Daling foutpercentage (KPI) van 0,8% naar 0,4%
• Duidelijk inzicht in de (prima) prestaties van de Logistiek
• Reductie van de logistieke kosten met 7%

2001 – 2002 Syntec DC Gorinchem
Magazijnbeheerder

Taken en verantwoordelijkheden:
• Herindelen magazijn in het kader van vorming Distributie centrum
• Proces klachten afhandeling opgezet, uitgevoerd en de hier uit volgende rapportage opgesteld

Resultaten:
• Probleemloos opnemen van de voorraad en nieuwe producten van de vestigingen waarvan de logistiek door het DC werd overgenomen
• Een goed lopend (toereikend voor de grootte van de toenmalige operatie) klachten proces tegen geen extra kosten

1999 – 2001 Syntec Support Office Gorinchem
Kwaliteitscoördinator (ISO) /Applicatiebeheerder logistiek

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor het kwaliteitssysteem(in-externe audits, opstellen van procedures)
• Helpdeskfunctie afdeling IT
• Trainen medewerkers logistiek
• Testen en beschrijven SAP

1994 – 1999 Syntec Nijmegen
Hoofd Fysieke Distributie


1992 - 1994 Syntec Nijmegen
Baliemedewerker

1990 – 1991 Militaire Dienst
Dienstplichtig Sergeant (zieken/gewonden transport).

1989 – 1990 Syntec Nijmegen
Magazijnmedewerker

Opleidingen

• Magazijnmanagement (ISBW) diploma
• HAVO (Cranenveld te Nijmegen) diploma (wis b,nat,schei,bio,ne,en)
• MAVO (NSG te Nijmegen) diploma
• MTS-E (Nijmegen) 1e jaar geen diploma
• Praktisch leiding geven (ISBW) certificaat
• Training Functioneringsgesprekken certificaat
• Training Interne Auditing van Kwaliteitsmanagementsystemen (in Company)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

• Hardlopen (Obstacle runs), lezen trainen voetbalteam zoon.

Werkgebied

  • Beuningen 50km
Talentcard®