Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Dennis Walta

Dennis Walta

Communicatie, Marketingcommunicatie, Marketing professional

Personalia

Leeftijd
47 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Als allround communicatie en marketingprofessional heb ik ruime ervaring opgedaan in diverse competitieve markten. Door mijn sterk analytisch vermogen kom ik snel tot de kern van de vraag. Deze verbind ik vervolgens niet alleen aan een plan van aanpak, maar ook aan een creatieve uitwerking. Ik ben flexibel en schakel snel in onverwachte situaties. Ook onder druk ben ik een snelle denker en handel naar de omstandigheden. Dat is wat mij al jaren een succesvol adviseur in projectomgevingen maakt.

Verder zijn belangrijke eigenschappen die mij kenmerken dat ik ambitieus en leergierig ben, pragmatisch en doelgericht te werk ga, communicatief sterk ben met een flinke dosis overtuigingskracht, stressbestendig en evenwichtig ben, een echte aanpakker ben die gestructureerd werkt met een helicopter view. Ik kan uitstekend zelfstandig werken, maar ik vind het ook zeer inspirerend om in een multidisciplinair team samen te werken. Ik ben betrokken en geïnteresseerd. Daarnaast vind ik dat je met mij kan lachen en ik vind het altijd gezellig om samen een kop koffie te drinken.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

7/2008 – 7/2015 Communicatieadviseur
De Alliantie te Amsterdam
Derde woningbouwcorporatie van Nederland met 60.000 woningen en vastgoedontwikkelaar in noorden van de Randstad, 650 werknemers.

Belangrijkste resultaten
• Ontwikkelde en implementeerde de communicatiestrategie en gebiedsmarketing voor stedelijke vernieuwingsgebieden in Amsterdam Nieuw-West
• Creëerde en realiseerde voor nieuwbouwprojecten op IJburg succesvolle marketingstrategieën
• Verantwoordelijk voor SEO, SEA en Google Analytics van diverse nieuwbouwprojecten en stedelijke vernieuwingsgebieden
• Bedacht voor bestaande bouw de vernieuwende marketingstrategie
• Bedacht en begeleidde de productie van de tot branchestandaard benoemde communicatiestrategie voor de aanpak van asbest
• Adviseer op management en directie niveau over corporate thema’s
• Was van zowel het relatiemagazine als het personeelsblad de eindredacteur
• Gaf interne informatiebijeenkomsten over Google, Twitter, Facebook en LinkedIn
• Bedacht een nieuwe onlinestrategie voor de arbeidsmarktcommunicatie
• Was communicatieadviseur voor interne verandertrajecten, waaronder:
Introductie van Het Nieuwe Werken
Verhuizing van de organisatie naar een nieuw kantoor
Introductie van Mijn Woning, een klantgerichte manier van werken

1/2008 – 6/2008 Product Manager
Monkeybizniz te Utrecht
Startup gespecialiseerd in serious gaming, 10 medewerkers.

Belangrijkste resultaten
• Implementeerde een projectstructuur die leidde tot toename declarabele uren
• Ontwikkelde een marketingstrategie en marketingcommunicatieplan
• Realiseerde in de competitieve markt een onderscheidende corporate identity

6/2007 – 12/2007 Project Management Consultant
Van Aarle De Laat te Eindhoven
Huisvestingsadviseur in maatschappelijk vastgoed, 150 medewerkers.

Belangrijkste resultaten
• Maakte uitgebreide markt-, portefeuille- en concurrentieanalyses
• Was accountmanager in complexe zorg- en onderwijsbranche
• Adviseerde over prijsbeleid en verrichtte haalbaarheidsanalyses

2/2004 – 5/2007 Project Manager Communicatie
Mitros te Utrecht
Grootste woningbouwcorporatie in Utrecht en Nieuwegein, 28.000 woningen, 350 medewerkers.

Belangrijkste resultaten
• Bepaalde en begeleidde voor grote renovatieprojecten de communicatiestrategie
• Was de effectieve schakel tussen ontwikkelaar en klant, stakeholders en partners
• Creëerde en behield een breed draagvlak voor grootschalige renovatieprojecten
• Ontwikkelde voor nieuwbouw projecten succesvolle marketingstrategieën

Stage
9/2001 – 9/2002 Stagiair Direct Marketing
De Bijenkorf B.V. te Amsterdam
Inspirerend en toonaangevend warenhuis, ruim 4.000 medewerkers.

Belangrijkste werkzaamheden
• Lid projectgroep verantwoordelijk voor huidige customer loyalty programma
• Lid projectgroep verantwoordelijk voor de BIJcard introductiecampagne
• Verantwoordelijk voor de BIJcard in-store marketingcampagne

Opleidingen

Opleiding
09/2011 – 09/2012
NIMA-B Consumentenmarketing
NIMA te Amsterdam

7/1997 – 2/2004
Communicatie Wetenschap
Universiteit van Amsterdam
Communicatiewetenschap bestudeert de inhoud, toepassingen en gevolgen van media en communicatie.
Gekozen specialisatie: commerciële communicatie en voorlichting
Afgestudeerd op het korte en lange termijn effect van brand placement in populaire tv programma’s op het koopgedrag van de kijker.

7/1990 – 7/1996
Atheneum
College de Klop te Utrecht

Recente trainingen
• Masterclass projectcommunicatie (2014)
• Digital Analytics Fundamentals (2014)
• Adviseren op strategisch niveau (2014)
• Media- en presentatietraining (2013)
• Gebiedsmarketing (2011)
• Professioneel adviseren (2010)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Ik heb een passie voor alles dat met koken en eten te maken heeft. Zoals uitgebreid koken voor vrienden en familie, recepten zoeken en proberen, experimenteren, uit eten gaan en kookboeken verzamelen. Daarnaast vul ik mijn vrije tijd met films en series kijken, fietsen, squashen en muziek luisteren.

Werkgebied

  • Utrecht 50km
Talentcard®