Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Misja de Vries

Misja de Vries

redactiecoördinator, coördinator, traffic medewerker, administratief medewerker

Personalia

Leeftijd
56 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een zelfstandig werkende, stressbestendige coördinator met een hoog werktempo. Zeer goed in plannen en organiseren, in staat gestelde doelen voor de organisatie om te zetten in acties, inclusief de benodigde middelen en mensen. Naast de productie van boeken, tijdschriften en nieuwsbrieven heb ik ook veel ervaring met het samenstellen en beheren van websites, e-zines en online kennisbanken. Daarbij heb ik de nodige ervaring in marketing, waardoor ik de commerciële kant nooit uit het oog verlies. Van diverse handboeken heb ik de contentmigratie van print naar online gemanaged, waarbij ik zowel verantwoordelijk was voor de inhoudelijke kwaliteit, als de SEO-technische optimalisatie.
Ik ben nauwkeurig, heb gevoel voor teksten, ben zelfkritisch en beschik over een groot verantwoordelijkheidsbesef.

Zoek bij voorkeur een coördinerende functie.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Gestructureerd en nauwkeurig – Zeer goed in plannen en organiseren en in staat gestelde doelen voor de organisatie om te zetten in acties, inclusief de benodigde middelen en mensen.
Stressbestendig – Gewend aan het werken onder grote druk, met veel gelijktijdige deadlines voor verschillende projecten.
Commercieel – Door mijn ervaring in marketing verlies ik de commerciële kant nooit uit het oog, bijvoorbeeld door altijd te blijven kijken naar de mogelijkheid van conversie van content naar betaalde producten.
Flexibel en realistisch – Weet wat er te koop is en laat me niet uit het veld slaan door veranderingen.
Communicatief vaardig en klantvriendelijk – Beweeg me makkelijk door alle lagen van de organisatie en krijg zo veel gedaan. Met externe partijen sta ik altijd op goede voet, ook als de druk opgevoerd moet worden.
Gedreven en (zelf)kritisch – Heb een groot verantwoordelijkheidsbesef en voel goed aan wanneer ik mijn ego opzij moet zetten en de handen uit de mouwen gestoken moeten worden.
Zelfstandig en proactief – Omdat ik altijd het overzicht behoud, zie ik snel problemen of kansen en durf daar ook naar te handelen.

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Media & Journalistiek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2013-2015
Verschillende (redactionele) freelance opdrachten.

2005 – 2013
Redactiecoördinator
WEKA Business Media, Amsterdam
Het coördineren en bewaken van het redactionele productieproces van (hand)boeken, tijdschriften, websites, online kennisbanken en nieuwsbrieven (print en online):
• uitvoeren van redactionele jaarplannen;
• maken en bewaken van planningen, bewaken van de budgetten;
• overleg met hoofdredacteuren en uitgevers over de inhoudelijke invulling van de uitgaven;
• inkopen, contact onderhouden en aansturen van freelancers (tekstschrijvers, eindredacteuren, fotografen, vormgevers, ontwerpers) en opmaakbureaus;
• contact onderhouden met interne (uitgevers, sales en marketing) en externe partijen (drukkerijen, verzendhuizen);
• beheren van online content (bouw, kwaliteitsmanagement, facility management, real estate management, HRM);
• verzorgen van de content voor de marketing van evenementen en opleidingen (whitepapers, artikelen etc.);
• traffic van o.a. advertenties en advertorials voor print- en online uitgaven;
• schrijven en (eind)redactie van teksten en controle van proeven;
• zoekmachineoptimalisatie (SEO) van de online content;
• maken en beheren van aangepaste rapporten in Google Analytics.

Resultaten o.a.:
• Managen van de migratie van de bouw en kwaliteit handboeken van print naar online, waardoor deze titels een groot deel van de totale omzet bleven genereren. Ik selecteerde en SEO-optimaliseerde de content voor online en managede de auteurs, zodat ook zij de switch maakten van print naar online.
• Het van A tot Z oppakken van een boekenreeks over Het Nieuwe Werken, waardoor in minimale tijd tegen minimale kosten een maximale omzet gegenereerd werd.
• Transformatie van Facility Management Magazine van printtitel naar multimediaal platform. Grote bijdrage geleverd aan de restyling van het magazine en aan het vergroten van de redactionele focus op online, waardoor de relevantie van de content is gestegen en de conversie naar betaalde producten is verbeterd.
• Beoordelen en testen van nieuwe content management systemen (Drupal, eZ-Publish), die ik als eerste ging gebruiken en die daarna door de rest van de organisatie geïmplementeerd werden.

2001-2005
Direct Marketing Coördinator
WEKA Business Media, Amsterdam
Het coördineren van mailings en telemarketing acties (HRM, bouw, IT, kwaliteitsmanagement):
• contact onderhouden met toeleveranciers;
• inkoop van drukwerk;
• beheren en verrijken van het CRM-systeem;
• inkoop van adresselecties en maken van selecties in de database;
• analyseren van abonnee- en verkoopcijfers o.a. in Crystal Reports;
• opleveren van rapportages voor de gehele organisatie.

Resultaten o.a.:
• Coördineren van de marketingcampagnes voor de introductie van het nieuwe platform HR Praktijk, dat hierdoor in één klap succesvol op de markt werd gezet.
• Opnieuw opzetten en perfectioneren van het systeem van adresselecties, waardoor de irritaties bij (potentiële) klanten aanzienlijk afnamen.

2000-2001
Medewerker Schadeafdeling
LeasePlan, Almere
Het administratief verwerken en beheer van schadedossiers van lease auto’s.

1997-2000
Teamleider Afdeling Fiatteringen
ABN AMRO, Amsterdam
Meewerkend teamleider van een afdeling (6 fte) die zich bezighield met de (fraude)controle van het betalingsverkeer van particuliere- en mkb klanten.

Resultaten o.a.:
• Het 'peoplemanagen' van een afdeling dat deels bestond uit vaste medewerkers en deels uit kas-/baliemedewerkers die er onvrijwillig moesten meewerken, resulterend in een rustige, professionele afdeling.
• In kaart zetten en optimaliseren van het fiatteringsproces, met grotere efficiëntie en veiligheid als resultaat.

1993-1997
Vele uitzendbanen, o.a. als administratief-, productie- en callcentermedewerker.

Opleidingen

2013-2015 Veel (online) zelfstudie o.a. Meester in SEO, Photoshop, Webredactie
2005-2013 Verschillende interne opleidingen o.a. projectmanagement
2004-2005 Bureauredactie – VOB Boek & Media Academie
1997-1998 Algemene Opleiding Bankbedrijf (AOB) – NIBE-SVV
1995-1996 NIMA Marketing A – NIMA
1987-1993 Geschiedenis – Vrije Universiteit, Amsterdam
1982-1987 Atheneum – Christelijk College Stad en Lande, Huizen
1981 First Certificate in English – University of Cambridge (local exams SA)
1980-1982 Junior High – Riyadh International Community School, Saudi-Arabië

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Films, podcasts, lezen, wielrennen, gezin

Werkgebied

  • Almere 50km
Talentcard®