Talentcard®
Overzicht profielen
EP

Emanuel Poffers

Financieel administratief

Personalia

Leeftijd
51 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik beschik over een gezonde dosis werklust, ik ben pro actief, sociaal vaardig, communicatief sterk, zelfstandig, maar kan ook goed in een team werken, ik beschik over een goed analytisch vermogen en ben daarom in staat cijfers en gegevens te lezen en hieruit bevindingen en aanbevelingen te onderbouwen. Ik denk en werk procesmatig, ik ben in staat deze in kaart te brengen en te doorgronden.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Industrie
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

2010 - 2015 ULTD / FSSC Stoke Poges (UK)
Financial Assistant FSSC
Als Financial Assistant binnen het FSSC zorg ik samen met mijn collega’s dat de ontvangen facturen vanuit de diverse Business Units, gecontroleerd worden op juistheid, tijdig worden verwerkt en binnen de gestelde termijn, waar mogelijk, worden betaald. Hierbij hoort ook VAT (BTW) codering waardoor de juiste aangiftes in Intrastat kunnen worden gedaan. Daarnaast telefoon en mail beantwoording van vragen met betrekking tot betaling. Tevens verantwoordelijk voor bankverwerking, voorbereiden en uitvoeren wekelijkse betaalrun, beheren en afletteren van een aantal tussenrekeningen, tijdig aanleveren van de wekelijkse en maandelijkse rapportage middels een dashboard, uitvoeren correcties op grootboekrekeningen in samenwerking met de (assistent) controller, contact onderhouden met de diverse Inkoop afdelingen binnen de verschillende sites in het Engels, Duits en Nederlands. Alle werkzaamheden worden uitgevoerd in SAP en binnen de in de SLA (Service Level Agreement) afgesproken taken en richtlijnen.
Ik heb 2 en een half jaar als coördinator voor de afdeling gewerkt tot een teamleider is aangesteld. Als coördinator had ik de taak het overzicht te behouden en de werkzaamheden te verdelen in een team van 6 personen. In deze periode heb ik alle processen beschreven en verwerkt in werkinstructies in het Engels. Daarnaast verzorgde ik een wekelijkse rapportage richting de business units met daarbij een lijst van aandachtspunten en successen. Als coördinator heb ik ondersteund bij de maand- en jaarafsluitingen en de Dashboard bedacht en gecreëerd waarmee nu maandelijks de FSSC resultaten en productie en kpi´s worden gerapporteerd aan de business units. Met deze Dashboard kan gestuurd worden op gezamenlijk gemaakte doelstellingen m.b.t. processen en alignement. Ook heb ik gezorgd voor grootboekafstemming. Daarnaast een Database voor kennis deling van uitzonderingen bedacht in Excel waarmee bij afwezigheid van een collega de werkzaamheden grotendeels opgepakt kunnen worden.
2009 - 2010 Catalpa kinderopvang Hengelo
Administratief medewerker / Credit Controller (Debiteuren)
Als administratief medewerker / credit controller binnen de afdeling Debiteuren draag ik zorg voor het opvolgen van het debiteurenbeleidsplan, het behalen van de Days Sales Outstanding (DSO) doelstelling van de desbetreffende business unit. Daarnaast signaleer en reduceer ik debiteurenrisico’s. Ik houd me onder meer bezig met het actief telefonisch benaderen van debiteuren en het treffen van betalingsafspraken. Ik rapporteer direct aan de Hoofd Debiteuren. Werkzaamheden: Pro actief benaderen van debiteuren, zowel telefonisch als schriftelijk, verbetervoorstellen, waar nodig, opstellen en uitwerken, opstellen van afboekingvoorstellen, opschonen van de subadministratie debiteuren, opstellen en opvolgen van rekeningoverzichten, onderhouden van contacten met debiteuren, relaties en andere afdelingen, beheren van een aantal grootboekrekeningen, tussenrekeningen, zorgen voor facturatie van extra verkochte opvang uren. Dit alles in AFAS en alle werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de in de SLA (Service Level Agreement) afgesproken taken en richtlijnen.
2010 - 2015 ULTD / FSSC Stoke Poges (UK)
Financial Assistant FSSC
Als Financial Assistant binnen het FSSC zorg ik samen met mijn collega’s dat de ontvangen facturen vanuit de diverse Business Units, gecontroleerd worden op juistheid, tijdig worden verwerkt en binnen de gestelde termijn, waar mogelijk, worden betaald. Hierbij hoort ook VAT (BTW) codering waardoor de juiste aangiftes in Intrastat kunnen worden gedaan. Daarnaast telefoon en mail beantwoording van vragen met betrekking tot betaling. Tevens verantwoordelijk voor bankverwerking, voorbereiden en uitvoeren wekelijkse betaalrun, beheren en afletteren van een aantal tussenrekeningen, tijdig aanleveren van de wekelijkse en maandelijkse rapportage middels een dashboard, uitvoeren correcties op grootboekrekeningen in samenwerking met de (assistent) controller, contact onderhouden met de diverse Inkoop afdelingen binnen de verschillende sites in het Engels, Duits en Nederlands. Alle werkzaamheden worden uitgevoerd in SAP en binnen de in de SLA (Service Level Agreement) afgesproken taken en richtlijnen.
Ik heb 2 en een half jaar als coördinator voor de afdeling gewerkt tot een teamleider is aangesteld. Als coördinator had ik de taak het overzicht te behouden en de werkzaamheden te verdelen in een team van 6 personen. In deze periode heb ik alle processen beschreven en verwerkt in werkinstructies in het Engels. Daarnaast verzorgde ik een wekelijkse rapportage richting de business units met daarbij een lijst van aandachtspunten en successen. Als coördinator heb ik ondersteund bij de maand- en jaarafsluitingen en de Dashboard bedacht en gecreëerd waarmee nu maandelijks de FSSC resultaten en productie en kpi´s worden gerapporteerd aan de business units. Met deze Dashboard kan gestuurd worden op gezamenlijk gemaakte doelstellingen m.b.t. processen en alignement. Ook heb ik gezorgd voor grootboekafstemming. Daarnaast een Database voor kennis deling van uitzonderingen bedacht in Excel waarmee bij afwezigheid van een collega de werkzaamheden grotendeels opgepakt kunnen worden.
2009 - 2010 Catalpa kinderopvang Hengelo
Administratief medewerker / Credit Controller (Debiteuren)
Als administratief medewerker / credit controller binnen de afdeling Debiteuren draag ik zorg voor het opvolgen van het debiteurenbeleidsplan, het behalen van de Days Sales Outstanding (DSO) doelstelling van de desbetreffende business unit. Daarnaast signaleer en reduceer ik debiteurenrisico’s. Ik houd me onder meer bezig met het actief telefonisch benaderen van debiteuren en het treffen van betalingsafspraken. Ik rapporteer direct aan de Hoofd Debiteuren. Werkzaamheden: Pro actief benaderen van debiteuren, zowel telefonisch als schriftelijk, verbetervoorstellen, waar nodig, opstellen en uitwerken, opstellen van afboekingvoorstellen, opschonen van de subadministratie debiteuren, opstellen en opvolgen van rekeningoverzichten, onderhouden van contacten met debiteuren, relaties en andere afdelingen, beheren van een aantal grootboekrekeningen, tussenrekeningen, zorgen voor facturatie van extra verkochte opvang uren. Dit alles in AFAS en alle werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de in de SLA (Service Level Agreement) afgesproken taken en richtlijnen.
2008 - 2009 Polaroid Europe BV Enschede
Medewerker Financiële administratie (FSSC)
Verzorgen van de debiteuren- en crediteuren administratie. Taken o.a.: coderen en inboeken van inkoopfacturen in het SAP systeem, zorgen voor opheldering en autorisatie van de facturen en de opvolging hiervan, het klaar zetten van de facturen voor betaling, het zorgen voor de betaling via SAP evenals handmatig. Daarnaast zorgen voor een stuk archivering van de verwerkte facturen. Tevens controle van (tijdig) betalingsontvangsten en opvolging hiervan, mede door het versturen van herinneringen en aanmaningen vanuit het SAP systeem. Zorgen voor een stuk rapportage aan management mbt debiteuren en crediteuren vanuit SAP. Functie eindigde vanwege verplaatsing werkzaamheden Service kantoor naar Engeland.
2005 - 2008 Cogas/Electrabel/Rendo Almelo/Zwolle/Hoogeveen
Medewerker CS frontoffice/ project medewerker
Het telefonisch, per brief en per mail te woord staan van klanten en potentiële klanten evenals interne klanten. Het vakkundig, profesioneel en vriendelijk beantwoorden van hun vragen en/of klachten, waaronder een groot stuk debiteurenbeheer (incasso). Af en toe ook in het Engels en Duits. Mede verantwoordelijk voor het opstellen van telefoonrapportages van o.a. service levels, gespreksduur etc. Daarnaast neem ik deel in meerdere projecten ter ondersteuning van opstellen, monitoren en verbeteren van de interne processen, met als doel de kwaliteit te waarborgen. Deelgenomen in o.a. de Pilot met als doel alle processen inzichtelijk te krijgen en te testen met als resultaat efficiëntere werkprocessen, inzichtelijker werkprocessen, waardoor kosten besparingen en gemotiveerder personeel.
2000 - 2005 Parker Hannifin BV Oldenzaal
Medewerker Customer Service / commercieel administratief
Administratief telefonische ondersteuning van de Territory manager. Tevens aanspreekpunt voor de klanten uit een regio. Communicatie geschiedde veelal in Nederlands, Engels en Duits. Taken o.a. inkoop- en verkooporderbeheer, controle op juiste facturatie, stukje debiteuren/crediteuren administratie, controle op artikel- en prijsbestand, verzorgen van correspondentie en documentatie, voorraadbeheer, agendabeheer, en archivering van de stukken op de juiste wijze.
1999 Scholing Enschede
Commercieel administratief medewerker
Scholing via BPG tot Commercieel administratief medewerker, welke een goed half jaar in beslag genomen heeft.
1998 - 1999 Van Dijk Verf BV Almelo
Administratief Medewerker
Het verzorgen van de verkoopadministratie, orderverwerking, debiteuren, crediteuren, in een team van 3 personen.

Opleidingen

2014
 Opfris cursus Excel 2010, Word 2010, Outlook 2010
2006/2008
 Diverse workshops Microsoft VISIO; waaronder procesbeschrijving, scenariobeschrijving, testrapporten opstellen ten behoeve van diverse projecten, werkinstructies opstellen, functioneel ontwerpen opstellen, systeem level agreements opstellen
2005/2006 Jobo Training Hengelo/Zwolle
 Training in mailbeantwoording en communicatie technieken
 Training in omgaan met verbale agressie
2001 ROVC HP Almelo
 Cursus schematisch lezen en begrijpen Diploma behaald
1999 BPG Enschede
 Opleiding tot Commercieel administratief medewerker Diploma behaald
1997 Thorbecke College Almelo
 Avondopleiding middenstandsdiploma AOV Diploma behaald
1990 - 1994 Van Rhijn College Almelo
 Opleiding tot administratief medewerker M.E.A.O. Diploma behaald
Richting bedrijfsadministratie, bedrijfseconomie en statistiek
1986 - 1990 Gemeentelijke Bos MAVO Almelo
 Vooropleiding MAVO Diploma behaald

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Mijn gezin en Fotografie, muziek en Autosport

Werkgebied

  • Almelo 50km
Talentcard®