Personalia
- Leeftijd
- 57 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Mijn Profiel
Een HR professional met ruim 20 jaar ervaring in dit vakgebied. Mijn ervaring heb ik opgedaan in FMCG (Mars), logistiek, gezondheidszorg en Retail. Met een achtergrond in financiën combineer ik mijn HR ervaring met een dosis bedrijfskundig inzicht. Specialisaties zijn HR projecten, change management, begeleiden verzuimtrajecten en ontbindingsprocedures, opleiding en training en het sparren op diverse niveaus in de organisatie.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Mijn Profiel
Een HR professional met ruim 20 jaar ervaring in dit vakgebied. Mijn ervaring heb ik opgedaan in FMCG (Mars), logistiek, gezondheidszorg en Retail. Met een achtergrond in financiën combineer ik mijn HR ervaring met een dosis bedrijfskundig inzicht. Specialisaties zijn HR projecten, change management, begeleiden verzuimtrajecten en ontbindingsprocedures, opleiding en training en het sparren op diverse niveaus in de organisatie.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
• Heden:
De Broekriem
Eventmanager (vrijwilligersfunctie)
Als eventmanager van De Broekriem organiseer ik bijeenkomsten voor werkzoekenden. Dit in samenwerking met partners die hun locaties ter beschikking stellen en gastsprekers die hun tijd en tomeloze inzet inzetten.
• November 2013 – Oktober 2014
Sulzer Turbo Service Rotterdam B.V .
HR Manager (Interim)
Wegens vervanging zwangerschapsverlof en uitloop hiervan. In deze tijd was ik verantwoordelijk voor het HR Beleid, OR gerelateerde zaken, vervolg geven aan het Employer Engagement Survey, C&B, Recruitment, opzetten stagebeleid (logistiek), Case manager.
Resultaten o.a.:
HR afdeling in deze maanden professioneler gemaakt, door het internationale beleid te incorporeren en een intensievere samenwerking tussen de filialen in Nederland op het HR vakgebied.
• September 2012 – Maart 2013
Siermans P&O Support
Zelfstandig ondernemer
Ondersteuning aan het MKB op alle vlakken van P&O, begeleiden van verzuimtrajecten, werving & selectie, ontslagtrajecten. Opzetten van een functiehuis. Opbouwen klantenkring, netwerken.
Maart 2011 – April 2012
Siebel Juweliers
HR Manager – MT lid (150 medewerkers)
P&O beleid, P&O proces management, interne opleidingsbeleid en verzorgen van interne trainingen, werving en selectie, arbeidsmarktcommunicatie, verzuimcoach. Leidinggeven HR Adviseur, stagair(s)
Resultaten o.a.:
Efficiënte en effectieve administratieve P&O processen, -2% verzuim, teamversterking binnen en tussen de filialen.
• Febr. 2009 – Sept 2010
Beeline Europeese Retail organisatie
HR Manager NL MT lid (250 medewerkers)
HR beleid NL, HR beleid Europees middels HR Expert team, werving & selectie, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, interne opleidingsbeleid en verzorgen van interne trainingen. Leidinggeven aan HR adviseur, HR assistent en office management assistente. Sparringpartner NL directie en Senior Management Duitsland.
Resultaten o.a.:
Outsourcing salarisadministratie; Workshop Corporate Culture (incl. kernwaarden); Beeline Leadership Basic training; Harmonisering arbeidsvoorwaarden; Verbetering HR processen Beeline.
• Jan. 2008 – Dec. 2008
De Rijke Transport & Logistiek (1300 medewerkers)
HR Business Partner
HR beleid , Coördinatie outplacement en re-integratiebeleid, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, werving en selectie, leidinggevende van 2 HR officers en interne trainer & recruiter, adviseur HR Britse kantoor interne opleidingsbeleid en verzorgen van interne trainingen. Sparringspartner voor directie van de organisatie en management.
Resultaten o.a.:
Harmonisatie arbeidsvoorwaarden en begeleiding van HR processen na overname van een bedrijfsonderdeel van een concurrent.
• April 2006 – Jan. 2008
MCRZ Gezondheidszorg (>2000 medewerkers)
Personeelsadviseur
Personeelsbeleid onderdeel Beheer (Directie, P&O, IT, Finance, Technische Dienst, Medische Archief, Facilitaire Dienstverlening, Medisch Archief) ondersteuning van het management op diverse aspecten van het personele vakgebied; leidinggeven aan personeelsmedewerkers en projectmedewerkers
Resultaten o.a.:
Onderzoek naar de uitval uit de opleiding van leerling verpleegkundigen (tevens scriptie HBO P&A studie); levensbewust personeelsbeleid; Onderzoek en waar nodig herschrijven en van functieomschrijvingen (FUWA); Terugdringen ziekteverzuim; Project nieuwe werkwijze werving & selectie compleet met employerbranding en arbeidsmarktcommunicatie.
• Juli 1994 – Maart 2006
Mars Nederland
Project Manager P&O NL/Personeelsadviseur
P&O beleid; Adviseren van (senior) management; begeleiden assessmentscentres, expert expats (zowel in- als uitgaande expats), integrale projectmanagement, werving en selectie processen, verzuimbegeleiding i.s.m. medical afdeling, lid SMT,
Resultaten o.a.:
Salarissurvey’s (ORBA & HAY); Opzetten P&O Shared Service centre & helpdesk; Samenvoegen van twee afzonderlijke P&O afdelingen (Mars Oud-Beijerland / Mars Veghel); Harmoniseren en uniformeren van arbeidsvoorwaarden (Mars Oud-Beijerland / Mars Veghel); coördinatie verhuizing bedrijf op personeelsgebied; overgang nieuw personeelsinformatiesysteem
• Jan. 1990– Juli 1994
Rabobank Klaaswaal
Financieel medewerkster
• Aug. 1984 – Jan. 1990
J. van Bekkum
Administratief medewerkster
Opleidingen
Opleiding
2003-2007 HBO Personeel & Arbeid (HRO)
Deeltijd. Differentiatie HTD
1994-1995 Praktijkdiploma Loonadministratie
1993-1994 Moderne Bedrijfsadministratie
1992-1993 Praktijkdiploma Boekhouden
Gevolgde cursussen/trainingen:
Communicatiestijlen
Engels
Arbeids- & Sociaal Recht
Levensmiddelentechnologie
Effectief Provocerend Coachen
Adviesvaardigheden
Loopbaanbegeleiding (gesprekstechnieken)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Lezen, Koken, Yoga, Hardlopen, Wandelen