Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marcel Hartman

Marcel Hartman

Marktonderzoeker

Personalia

Leeftijd
65 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Kerncompetetenties: denkt outside-in – onafhankelijk – inlevend – probleemanalyse –onderzoeks- en diplomatiek vermogen – resultaatgericht – plannen en organiseren.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Finance
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Senior Research Manager
Nationale-Nederlanden
2010 – 2013

Ontwikkelen en implementeren van een continu-klanten-feedback programma (NPS) voor verschillende business-units binnen Nationale-Nederlanden.
Verantwoordelijk voor onderzoeks- en analyse-opzet, voor data-kwaliteit, voor KPI-opzet en –KPI-monitoring en voor de rapportage aan management-teams en directie.

Market Research Manager
ING / RVS
2004 – 2009
Projectleider voor marketing research op het gebied van Klantloyaliteit, Kwaliteit van dienstverlening, Merk- & Imago-onderzoek, Product-testing met focusgroups, klantpanels en continu onderzoek.

Market- & Sales Analyst
RVS
1997 – 2003
Markt-analyse , markt–ramingen plus modelleren van verkoopdoelstellingen voor salesforce.
Research modelling van Early Warning System (EWS) t.b.v. ziektepreventie verkoopteams gebonden adviseurs (Insurance).
Ofwel: verzamelt interne- en externe gegevens voor marktschattingen, bepaalt verkoopdoelstellingen per adviseur obv zijn/haar persoonlijke kenmerken, bepaalt per adviseur risico op langdurig verzuim obv zijn/haar persoonlijke kenmerken (verkoopgedrag en kort-verzuim).

Market Research Executive
Buro MarketResponse
1995 – 1997
Projectleider op food en non-food marktonderzoek. Projecten op het gebied van merk- en, imago-onderzoek en product testing. Ontwikkelen van Brand Value Monitor (Tracking research).
Portfolio: oa. SNS/Reaal, AMEV, Sara Lee/DE, BAT, Unilever, Vrumona, Ahold.
Ofwel: intern projectleider die marketingvraagstuk naar onderzoeksvraag vertaalt, leiding geeft aan 3 of 4 projectteamleden (Callcenter, IT en data-analyse), vragenlijst opstelt, aanspreekpunt is voor externe opdrachtgever, resultaten extern rapporteert/presenteert, aanbevelingen doet.

Statistisch Analist

Opleidingen

TiasNimbas Business School
ING Master of Marketing programma
2003 – 2006
modules:
Blueprinting, Segmentation & Service Differentiation,
DBM & Event Driven Marketing, Branding & Marketing Communication
NIBE-SVV
2000 – 2001
Assurantie-B
IBW
1993 – 1996
NIMA - A, B
Radboud Universiteit Nijmegen
Politieke wetenschappen
1980 – 1989
Gespecialiseerd in Methoden en Technieken voor sociaal wetenschappelijk onderzoek.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Skiën,
hardlopen,
motorrijden

Coaching-, begeleiding jeugdvoetba

Werkgebied

  • Maarn 50km
Talentcard®