
Personalia
- Leeftijd
- 65 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Kerncompetetenties: denkt outside-in – onafhankelijk – inlevend – probleemanalyse –onderzoeks- en diplomatiek vermogen – resultaatgericht – plannen en organiseren.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Senior Research Manager
Nationale-Nederlanden
2010 – 2013
Ontwikkelen en implementeren van een continu-klanten-feedback programma (NPS) voor verschillende business-units binnen Nationale-Nederlanden.
Verantwoordelijk voor onderzoeks- en analyse-opzet, voor data-kwaliteit, voor KPI-opzet en –KPI-monitoring en voor de rapportage aan management-teams en directie.
Market Research Manager
ING / RVS
2004 – 2009
Projectleider voor marketing research op het gebied van Klantloyaliteit, Kwaliteit van dienstverlening, Merk- & Imago-onderzoek, Product-testing met focusgroups, klantpanels en continu onderzoek.
Market- & Sales Analyst
RVS
1997 – 2003
Markt-analyse , markt–ramingen plus modelleren van verkoopdoelstellingen voor salesforce.
Research modelling van Early Warning System (EWS) t.b.v. ziektepreventie verkoopteams gebonden adviseurs (Insurance).
Ofwel: verzamelt interne- en externe gegevens voor marktschattingen, bepaalt verkoopdoelstellingen per adviseur obv zijn/haar persoonlijke kenmerken, bepaalt per adviseur risico op langdurig verzuim obv zijn/haar persoonlijke kenmerken (verkoopgedrag en kort-verzuim).
Market Research Executive
Buro MarketResponse
1995 – 1997
Projectleider op food en non-food marktonderzoek. Projecten op het gebied van merk- en, imago-onderzoek en product testing. Ontwikkelen van Brand Value Monitor (Tracking research).
Portfolio: oa. SNS/Reaal, AMEV, Sara Lee/DE, BAT, Unilever, Vrumona, Ahold.
Ofwel: intern projectleider die marketingvraagstuk naar onderzoeksvraag vertaalt, leiding geeft aan 3 of 4 projectteamleden (Callcenter, IT en data-analyse), vragenlijst opstelt, aanspreekpunt is voor externe opdrachtgever, resultaten extern rapporteert/presenteert, aanbevelingen doet.
Statistisch Analist
Opleidingen
TiasNimbas Business School
ING Master of Marketing programma
2003 – 2006
modules:
Blueprinting, Segmentation & Service Differentiation,
DBM & Event Driven Marketing, Branding & Marketing Communication
NIBE-SVV
2000 – 2001
Assurantie-B
IBW
1993 – 1996
NIMA - A, B
Radboud Universiteit Nijmegen
Politieke wetenschappen
1980 – 1989
Gespecialiseerd in Methoden en Technieken voor sociaal wetenschappelijk onderzoek.
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Skiën,
hardlopen,
motorrijden
Coaching-, begeleiding jeugdvoetba
Werkgebied


