Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Wilbert Manders

Wilbert Manders

boekhouder financieel specialist administrateur

Personalia

Leeftijd
68 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een financieel specialist met een brede kennis van financiële administratie en personeelsadministratie. Tevens heb ik ruime ervaring in het zelfstandig uitvoeren van de werkzaamheden alvorens de accountantscontrole plaatsvindt. Na ontslag wegens een reorganisatie werkte ik sinds februari 2015 in een nieuwe tijdelijke functie.. Vanaf augustus 2015 ben ik op zoek naar een afwisselende functie binnen een stimulerende omgeving waarbij ik mijn kennis en vaardigheden kan inzetten.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik heb goede contactuele eigenschappen, ben collegiaal, loyaal, accuraat, analytisch, vernieuwend, leergierig.
Zowel zelfstandig als in teamverband werken kan ik goed.
Ik verdiep me graag in ingewikkelde materie en kan dat ook goed.
Door mijn werkzaamheden heb ik ervaring in het presenteren/uitleggen van nieuwe ontwikkelingen aan individuen maar ook aan groepen mensen.
Het voeren van overleg met o.a. met directies, accountants, gemeenten, verenigingen en het Ministerie van OCenW behoren of behoorden tot mijn werkzaamheden.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Onderwijs
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2015 – 2015 : Fontys International Business School
Functie: medewerker bedrijfsvoering instituutscontrol en HR (0,7 FTE)

Werzaamheden:
• Verrichten van administratieve ondersteuning ten behoeve van de planning- en controlcyclus;
• Verzamelen, controleren, verwerken en analyseren van informatie ten behoeve van het opstellen
van managementrapportages, begroting en meerjarenraming;
• Bijdrage leveren aan het digitaliseren van processen;
• Meedenken en meewerken aan het verbeteren van processen;
• Verstrekken van informatie aan studenten, cursisten, docenten en/of externe klanten;

2007 - 2014 : Backus aan de Grens VOF (en rechtsvoorganger)
Functie: Boekhouder/Administrateur voor twee winkels en de holding.

Werkzaamheden financieel:
• complete financiële administratie afronden vóór de accountantscontrole d.m.v.: boeken van in- en verkoopfacturen, bankafschriften, kasstaten, loonjournaalposten, investeringen en afschrijvingen daarop, opstellen en boeken eindbalans van (winkel)voorraden, eindcontrole grootboek en div.
aansluitingen (afrekening pensioenfonds, aansluiting lonen met verzamelloonstaat, etc), verrichten
van correctieboekingen, bepalen en boeken transitorische posten.
• opstellen/bewaken begroting, exploitatiecijfers rapporteren aan directie + bespreking daarvan;
• aangiftes omzetbelasting (incl. buitenlandse inkopen); financiële rapportages verzorgen voor CBS

Werkzaamheden personeel:
• registreren van werknemersgegevens en muteren t.a.v. salaris, te werken en gewerkte uren,
NAW, vakantie- en buitengewoon verlof;
• nieuwe werknemers aanmelden ziekteverzuimverzekering, hen voorzien van documenten, regle-
menten, etc.;
• doen van ziekte- en herstelmeldingen aan ARBO-dienst;
• contactpersoon voor ARBO-dienst en in overleg met directie en ARBO re-integratie van
langdurig zieken bespreken. Invullen van documenten voor ziekteverzuimverzekering en UWV.
• Beleid ontwikkeld inzake reiskosten en fietsplan en werknemers hierover informeren; verstrekken
van getuigschriften en werkgeversverklaringen.

Werkzaamheden beheer:
• contact met leveranciers, ICT-servicebedrijf, Telecom-leverancier, assuradeur etc
• ontwikkelen en beheren bedrijfsformulieren in Excel en Word;
• afhandelen schadegevallen (koelschade, stormschade, glasschade, etc.)
• beheer en inkoop kantoorbenodigdheden.

1994 - 2007 : Onderwijs Service Groep locatie Venlo (en rechtsvoorgangers).
Functie: Senior-medewerker financiële administratie t.b.v. 30 bassischolen.

Werkzaamheden:
• voeren financiële administratie,
• opstellen, bespreken en bewaken begrotingen,
• samenstellen jaarrekeningen en bespreken hiervan met schoolbesturen,
• advisering schooldirecties/-besturen op financieel gebied en op regelgeving Ministerie OCenW,
• aanvragen onderwijssubsidies bij gemeenten; verzorgen v.d. financiële verantwoording v.d uitgaven,
• afdelingsspecialist in financiële regelgeving Ministerie OCenW en op gebied van Excel (macro’s)

1992 - 1994 : Allers bedrijfswagens Tegelen
Functie: Salarisadministrateur/beheerder kantoorbenodigdheden

Werkzaamheden:
• bijhouden salarisgegevens, overwerkgegevens, standenregister,
• (assisteren bij) aangiften loon-, omzet- en motorrijtuigenbelasting,
• inkopen en beheren van kantoorbenodigdheden en drukwerken.

1983 - 1989 : Stg. Sociaal Pedagogische Zorg Venlo-Blerick
Functie: Consulent Gespecialiseerd Jeugd- en Volwassenenwerk.

Werkzaamheden:
• initiëren activiteiten voor verstandelijk gehandicapten, inclusief organiseren van vakantiereizen
• stimuleren participatie aan diverse verenigingen,
• landelijk en regionaal overleg met instanties en gemeenten,
• begeleiden van vrijwilligers.

Opleidingen

CAV (Venlo). In bezit van diploma MBA (Bedrijfsadministratie)

HBO-Cultureel Werk (Sittard). In bezit van diploma.

HBO Nieuwe Lerarenopleiding (Tilburg).In bezit van Akte van Bekwaamheid biologie & scheikunde.

Software-cursussen, o.a. Windows, Excel, Word, Powerpoint, Internet Explorer, FIS2000, Audition, Edukaat-FI. Laatst gewerkt met AFAS Profit Small Business.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

• wielrennen, spinning, fotografie en beeldbewerking, sterrenkunde, ruimtevaart, lezen, websurfen

Werkgebied

  • Venlo 10km
Talentcard®