Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Martin de Knegt

Martin de Knegt

Hoofd Financiële Administratie

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Financiën is niet ieders passie maar wel de mijne! Daarnaast is het heerlijk om je kennis en ervaring te delen met anderen. Daardoor wordt de gezamenlijke prestatie altijd beter. Deze ervaringen heb ik zowel in mijn professionele loopbaan als in mijn hobby's, mooier kan het niet. Heeft u een people manager nodig die uw (fiancieel) administratieve afdeling naar een hoger plan tilt? Bel mij dan op 06-44 618 749.
Tot spoedig!

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben een gedreven Financial voor wie de financiële administratie in zijn volle breedte steeds minder geheimen kent. Mijn kennis en ervaring graag wil ik aanwenden voor en overbrengen op mijn collega’s. Ook heb ik een ruime ervaring in het aansturen van medewerkers, zowel lijn als functioneel. In mijn laatste opdrachten hebben veranderingsprocessen steeds centraal gestaan. In rapportage en (externe) verslaglegging weet ik goed de weg. Collega’s typeren mij als een gedreven en pragmatische vakman die makkelijk benaderbaar is en beschikt over een grote mate van empathie en sensitiviteit, wat in verscheidene assessments is bevestigd.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

mei 2015 – september 2015
Interim Adviseur AO/IC en Coach Credit Control
Ned. Instituut voor Beeld & Geluid
- Opstellen analyseplan/interview strategie
- Analyse interne processen
- Analyse debiteurenportefeuille
- Uitvoeren van audits op het facturatieproces en Credit Control
- Inrichten lijncontroles, volledigheidscontroles en verbandcontroles
- Adviseren voor optimalisatie van Credit Control
- Adviseren voor optimalisatie van de facturatieprocessen
- Adviseren voor aanpassen Exact Financial Enterprise
- Opzetten van rapportage voor het management
- Coachen manager afdeling
- Coachen van een debiteurenbeheerder
- Opstellen beleidsnotities
- Opstellen algemene-, verkoop-, inkoop- en betalingsvoorwaarden

november 2013 – april 2015
Interim Financieel Adviseur / Coach Credit Control Agentschap C.B.G. (min. van VWS)
- Uitvoeren van audits op financiële/operationele processen
- Analyse van de bestaande processen facturatie en credit control
- Beschrijven processen / audits
- Analyse van de debiteurenportefeuille
- Opstellen en invoeren van debiteurenbeleid
- Inrichten van Credit control
- Inrichten van Risk Control
- Adviseren optimaliseren facturatie
- Aanpassen grootboek in Exact Globe
- Opzetten van rapportage voor het management
- Coachen van een jonge aankomend debiteurenbeheerders
- Geven van adviezen en aanbevelingen voor procesverbetering

maart 2012 – heden
Flexwerker
- Tijdelijk vervangen van financials en oplossen van ad-hoc vraagstukken, onbezoldigd via VCU.

september 2011 – februari 2012
Interim Hoofd F&A
Sodexo Nederland N.V.
- Dagelijkse aansturen van de financiële administraties op verschillende locaties
- Opstellen rapportages aan de directie / moederbedrijf
- Analyse periodieke cijfers
- Consolideren van de verschillende administraties na instellen FSSC
- Ondersteunen van de Auditor bij analyses
- Evalueren van de processen
- Synchroniseren van de processen
- Herstellen van collegiale verhoudingen na reorganisatie
- Opsplitsen afdelingen en overdragen aan nieuwe managers
- Evaluaties met afdelingshoofden en medewerkers
- Selecteren nieuw afdelingshoofd en medewerkers

november 2010- mei 2011 Interim Hoofd F&A – Gerco Brandpreventie B.V.

- Dagelijkse leiding financiële- en projectadministratie
- Analyse maken van de gevolgen van de explosieve groei
- Evalueren en beoordelen van medewerkers
- Rapportage en verslaglegging

Verrichte opdrachten
opstellen analyse van de afdeling financiën en projectadministratie, opstellen plan van aanpak voor verbeteren functie afdelingen, herstellen collegiale verhoudingen.

2002-2010 Hoofd Financiële Administratie - DeltaRail B.V.

Dagelijkse aansturen financiële- en projectadministratie, verantwoordelijk voor (IFRS) rapportages, ondersteunen van projectleiders, opstellen en bewaken P&C cyclus, ondersteuning HRM voor salarisadministratie, bewaken procedures, budgetproces, verzorgen fiscaliteiten, bewaken liquiditeit- en werkkapitaal, controleren kostprijscalculaties, beoordelen investeringsvoorstellen, mede opstellen jaarrekening, beoordelen inkoopcontracten, controle debiteurenbeheer en leiding BHV

Verrichte opdrachten
Transitie van de financiële- en projectadministratie van budget- naar profitmodel, opstellen business case voor selectie nieuw administratiepakket, inrichten nieuwe (financiële) administratie, inrichten AO/IC

1999-2002 Hoofd F&A / Regiocontroller - Ernst & Young Nederland

Dagelijkse leiding van de concernadministratie, budgetteren, bewaken P&C cyclus, deelname aan interne projecten, optimaliseren processen, controle geconsolideerde jaarrekening, analyse management informatie, beoordelen inkoopcontracten en verzorgen fiscaliteiten

1997-1999 Projectleider - Detam Pensioen Services B.V.

Analyse bestaande beleggings- en financiële administratie t.b.v. Euroconversie, herstructureren administraties, opstellen procedures, opstellen rapportages, begeleiden en coachen medewerkers

1987-1997 Functies binnen o.a. Vermogensbeheer, Audit en Projectbureau - Rabobank Nederland

Doorrekenen van vermogensperformances, financiële en procedurele audits uitvoeren, opstellen en bewaken procedures, aansturen administratieteams binnen het directoraat Effecten.

1981-1987 Cliëntadviseur / Performance administrateur - Crediet- en Effectenbank

Adviseren van (bedrijfs)relaties, opstellen beleggingsperformances, uitvoeren van kashandelingen

1980-1981 Medewerker technische service dienst - Ahrend Systemen

Opstellen rooster servicemonteurs - inkopen onderdelen - factureren

Opleidingen

- Time Management (NIVE) 2012
- Proces Management (NIVE) 2012
- Management Control (NIVE) 2012
- Controlleropleiding (Euroforum) 2007-2008
- S.P.D. (Hogeschool Praehep) 1994-1998
- M.B.A. (Praehep) 1992-1993
- P.D.B. (Praehep) 1984-1985
- M.T.S.-E (SCUTOS) 1977-1979
- M.A.V.O.-4 (Utrecht) 1973-1977

Bancair (N.I.B.E.) : Assurantiën (N.I.B.E.)
Basis Opleiding Bankbedrijf 1982-1983 - Schadeverzekeringen 1984
Creditgelden 1983-1984 - Levensverzekeringen 1984
Effecten Particulieren 1985-1986
Effectenbedrijf 1991-1992

ICT:
- Ms Office (t/m Enterprise 2007) 2009 (Universiteit Utrecht / Studieplan)
- ATGO 1995 (Cap Volmac)
- SAP 2008 (PWC)
- Navision 2009 (Ms Dynamics)
- Exact (t/m Globe) 1998 (Exact)
- WebSolutions 2002 (AllSolutions)
- OnGuard 2001 (OnGuard)
- Vision Plan Plus 2004 (V.P.P.)

Communicatie:
Effectief communiceren 2012 Linguïstisch (Elsevier Talen):
Mondelinge communicatie 1988 Bancair Engels 1992
Schriftelijke communicatie 1988 Bancair Duits 1992
Probleemoplossend communiceren 1994 Business English 1994

BTW: (Kluwer Opleidingen)
Werken en adviseren met BTW 2008

Overig: opleiding brandwacht en hoofd BHV 1984-2010

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Vrijetijdsbesteding:
Talentbegeleider arbitrage (KNVB)
Voormalig bondsscheidsrechter (KNVB)
Financieel coach (UVC)
Muziek (actief & passief)

Werkgebied

  • Utrecht 50km
Talentcard®