
Personalia
- Leeftijd
- 64 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Gedreven en initiatiefrijke (hoofd) administrateur - (assistent) controller met hands-on mentaliteit per direct beschikbaar voor nieuwe uitdaging.
Zorgvuldigheid, kennis van zaken gecombineerd met drive en een enorm enthousiasme, zijn mijn vier belangrijkste persoonlijke eigenschappen.
Hierdoor weet ik een administratie op een hoog niveau te krijgen en daar te houden. Ik zoek daarbij, samen met het team, altijd naar mogelijkheden en wegen om de zaken te verbeteren.
Mijn motto “verbetering is altijd mogelijk” en dat doe ik door bijvoorbeeld graag, maar gecontroleerd, de grenzen van geautomatiseerde systemen op te zoeken. Leidinggeven doe ik liefst aan een kleine (tot 6/7 fte) afdeling en bij voorkeur open en lerende organisatie. Dan kom ik het meest tot mijn recht.
Ik stel mijzelf voor als een energiek, opgewekt en no-nonsens persoon met een hoge dosis humor. Ik ben daarnaast ambitieus en vanuit een hoge mate van intrinsieke motivatie ga ik mee in de ontwikkelingen op mijn vakgebied.
Op communicatief gebied ervaringen met directies, raden van toezicht en (hooggeschoolde) projectleiders.
In mijn gehele carrière ben ik werkzaam in diverse, al of niet leidinggevende, functies in de financiële administratie en dat in al die jaren met enorm veel plezier.
Ik heb veel kennis van diverse geautomatiseerde systemen (w.o. MS Office, Exact, E-synergie, Accountview) of maak mij die zeer snel eigen. Verder ben ik zeer goed in staat om te denken vanuit processen naar details maar ook snel in te schatten waar details invloed hebben op de processen.
Ervaring in alle financieel administratieve werkzaamheden van begroting tot en met samenstelling van jaarrekeningen, verzekeringen, salarissen incl. controles, contracten, projectbegrotingen en rapportages, intercompany relaties, debiteuren en crediteurenbeheer (met verplichtingenadministratie) en contacten met banken, verzekeraars en accountants.
Ik heb veel ervaring met deadlines en raak niet snel van slag bij ingewikkelde problemen of administraties.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Algemeen
In mijn gehele carrière ben ik werkzaam in diverse, al of niet leidinggevende, functies in de financiële administratie en dat in al die jaren met enorm veel plezier.
Ik heb veel kennis van diverse geautomatiseerde systemen (w.o. MS Office, Exact, E-synergie, Accountview) of maak mij die zeer snel eigen.
Ervaring in alle financieel administratieve werkzaamheden van begroting tot en met samenstelling van jaarrekeningen, verzekeringen, salarissen incl. controles, contracten, projectbegrotingen en rapportages, intercompany relaties, debiteuren en crediteurenbeheer en contacten met banken, verzekeraars en accountants.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Hoofd Financiële Administratie PO Raad (Sectororganisatie Primair Onderwijs) 2013-heden
Binnen deze functie ben ik verantwoordelijk voor de functionele en inhoudelijke aansturing van de afdeling financiën.
Bij de PO raad heb ik in het afgelopen jaar met name de efficiency van de projectrapportages sterk weten te verbeteren. Momenteel werk ik aan de implementatie van een aantal nieuwe modules van het financiële pakket ter verbetering van de efficiency
Coördinator FA BiSC 2008-2013
Bisc is een serviceorganisatie in de bibliothekenbranche. Deze instelling verzorgd de financiële administraties van diverse bibliotheken en culturele instellingen.
Bij Bisc heb ik, naast de coördinatie van de afdeling, veel aandacht moeten besteden aan de coaching van de (vaak boekhoudkundig laag gekwalificeerde) medewerkers en de stroomlijning van vooral het inkoopproces. Ook heb ik bij BiSC de administraties van enkele nieuwe klanten geïmplementeerd waaronder de administratie van Theater aan de Slinger in Houten.
Leidinggevend Bedrijfsadministrateur (5 collega’s) Leidsche Rijn Julius Gezonheidscentra (LRJG) 2005-2008
Bij LRJG heb ik de totale implementatie van een nieuw (financieel) systeem, inclusief basisadministratie, begeleid. Ook heb ik een start gemaakt met de op- en uitbouw van de personeelsadministratie, die later door een daarvoor aangenomen medewerker werd overgenomen. Door de groei van de organisatie was deze combinatie niet meer te doen.
Leidinggevend Bedrijfsadministrateur (3 collega’s) LHV (Landelijke Huisartsenvereniging) 2004-2005
Bij de LHV heb ik meegewerkt aan de implementatie van Exact Globe en de afronding van E-Synergie, waarbij ik een grote rol heb gespeeld in de oplossing van de problemen tussen de modules finance en E-salaris. Door politieke besluitvorming over de inrichting van de gezondheidszorg in Nederland werd mijn (toen tijdelijke) contract niet verlengd.
Hoofd Administratie (10 collega’s) Correct Express (logistieke dienstverlener – dochter van Deutsche Post) 2000-2002
Bij Correct Express heb ik (door vaak simpele ingrepen) de tijd voor het inkoop proces weten te halveren waardoor medewerkers anders inzetbaar werden. De leiding van het bedrijf wilde een andere invulling van mijn functie en was van mening dat ik daar niet geschikt voor was. Mogelijkheden voor een (management)opleiding wenste men niet te benutten
Hoofd Administratie (10 collega’s) Goes Transport De Meern 1999-2000
Hoofd Administratie (5 collega’s) MCN/MZN Culemborg
(Installatiebedrijf en productiebedrijf voor industriële afzuigsystemen) 1997-1999
Bij MCN kwam ik in dienst om de financiële administratie en personeelsadministratie te professionaliseren na de overname van MZN door MCN. Ik ben daar in dienst getreden met de opdracht een gedegen AO in te voeren. Ik heb daarvoor, mede in overleg met de toenmalige accountant ook diverse initiatieven voor genomen op met name ICT gebied. Reden van vertrek was een verschil van inzicht over hoe de financiële administratie te professionaliseren
Chef Financiële Administratie (5 collega’s) VEV Nijkerk (Vereniging voor Elektrotechnisch Onderwijs) 1995-1997
Bij de VEV heb is als applicatiebeheerder financiën meegewerkt aan de implementatie van (het financiële deel van) Oracle. Het totale pakket werd binnen de gestelde termijn (1 jaar) vrijwel foutloos en binnen budget geïmplementeerd
Opleidingen
SPD 1 en 2 Hogeschool Markus Verbeek Diploma 1997
MBA Hogeschool Markus Verbeek Diploma 1994
PDB Preahep Diploma 1994
Mavo 1978
Overige opleidingen
Coaching Gort Coaching Amsterdam 2014
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Hobby’s
Een groot deel van mijn vrije tijd gaat op aan het begeleiden van het voetbalteam van mijn jongste zoon en het vlaggen (bij het team mijn andere voetballende zoon) en fluiten van wedstrijden bij de voetbalclub CDW in Wijk bij Duurstede.
Tot 2 jaar geleden was ik commissielid binnen deze vereniging en verantwoordelijk voor o.a. wedstrijdsecretariaat, wedstrijdplanning, toernooiorganisatie met (meerdaagse) toernooien voor de gehele vereniging (tot 160 teams) en speciale toernooien voor onze selectieteams met soms deelname van betaald voetbalorganisaties.
Daarnaast hou ik mezelf fit door regelmatig op de racefiets te stappen en/of met fitness.
Werkgebied


