Personalia
- Leeftijd
- 66 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Competenties________ ___________________________________________________________________
Snelle denker
Analytisch
Strateeg met oog voor detail
Resultaatgericht
Creatieve oplossingen
Common sense
To the point
No nonsense
Instelling ________ ___________________________________________________________________
“Zo doen we dit hier nu éénmaal” is geen antwoord
Mist en rookgordijnen zijn er om opgelost te worden
“Waarom” is de hamvraag
Inhoud is leading en niet de hiërarchie
Niet lullen maar poetsen
Mijn huidige situatie
Werkervaring
2015 - 2017 Pakketbezorger Post.nl
Na een periode zonder werk heb ik via de gemeente vanaf december 2015 de kans gekregen om terug in het arbeidsproces te komen als pakketbezorger in opdracht van Post.nl.
De pakketten moet ik s’morgens in Goes laden en sorteren op route. Vervolgens moeten de pakketten op een vastgelegd tijdstip bij de klanten bezorgd worden.
2011 - 2014 Directeur KleppeConsultancy
Na een carrière in het bedrijfsleven vond ik het tijd om voor mezelf te beginnen en heb ik KleppeConsultancy opgericht met twee hoofdactiviteiten.
1. One-To-One Marketing to Increase Customer Value
Denken vanuit de consument gaat bij mij eigenlijk vanzelf en is mijn sterkste zintuig. Daarbij komt meer dan 20 jaar ervaring in (Direct) Marketing die mij heeft geleerd dat er uiteindelijk slechts één juiste manier van communiceren is met consumenten. Namelijk op dezelfde wijze als waarop jezelf wilt dat er met je omgegaan wordt. Dit kan alleen bereikt worden door een one-to-one relatie (communicatie) aan te gaan met uw klanten. Op basis van het vasthouden van (Big) Data (surfgedrag, aankoop gedrag, betaalgedrag data-analyse (business intelligence), sociale kenmerken)
is dit zeer wel mogelijk. Hiervoor is het wel een vereiste dat er een visie is omgezet in een strategie en actieplan. Big data en data-analysis zijn voor mij middelen om een one-to-one traject te bepalen. Het creatieve proces individualiseert vervolgens het specifieke dienst- en/of productaanbod, de individuele sales-promotion, acties, communicatie (print, digitaal, mobiel , sociale media) etc.
KleppeConsultancy begeleidt u in het verwezenlijken dan wel optimaliseren van een one-to-one communicatietraject met uw (potentiële) klanten. Van het opzetten van een database tot aan individuele gepersonaliseerde communicatie. Maar ook het bepalen van een strategie en visie op het gebied van one-to-one communicatie. Indien dit gewenst en mogelijk is kan dit (deels) op basis van no-cure no-pay.
Specialismen Marketing
Focus on Profit | Marketing Strategy | Marketing Analytics | Knows the customer |
One-to-one Marketing | Analysis | Improving Customer Value
2. Optimizing your Profit based on Financial Analysis of your Profit&Loss
Naast marketing heb ik ook meer dan 10 jaar ervaring opgedaan als CEO van diverse ondernemingen. Mijn analytisch vermogen stelt me in staat om snel tot de kern door te dringen. Hierbij is focus-on-profit mijn motto.
KleppeConsultancy biedt u aan om uw bedrijfsresultaat aanzienlijk te verbeteren.
Bedrijven die in financiële problemen verkeren of afnemende winsten zien worden op diverse aspecten cijfermatig geanalyseerd. Hierbij is de verlies- en winstrekening leading. Op basis van de analyse wordt bepaald waar de mogelijkheden liggen om het resultaat te verbeteren. Vervolgens wordt er een concreet actieplan gemaakt en onder begeleiding van KleppeConsultancy wordt dat omgezet in concreet meetbare resultaten. Dit alles in zeer korte tijd.
Specialismen Optimaliseren Bedrijfsresultaat
Focus on Profit | Business Strategy | Executive level | Increase Profitability | Financial Analysis | Profit and Loss | Increase Turnover | Increase Margin | Cost Reduction
2009 – 2011 Werkgever Deckerssnoeck N.V. (België)
Directeur
Als bekende van de eigenaar van deze drukkerij is mij gevraagd om de, in slecht weer verkerende, drukkerij te ondersteunen. Omvang ca 100 medewerkers en een omzet van ca € 20 Mio. Na de eerste analyse is er een twee sporen beleid door mij ontwikkeld. Enerzijds een kostenbesparings programma, niet gericht op personeelsreductie, dat ca € 700.000 opleverde. Anderzijds het verbeteren van de commerciële resultaten. Dit heeft geleid tot een toename van de omzet met 15 % in een teruglopende markt. Na anderhalf jaar was het verlies van meer dan € 1Mio teruggebracht naar break-even.
2005 – 2009 Werkgever Garant-o-Matic Groep
Directeur
Dit is een mailorderbedrijf gericht op de wat oudere klanten. Primair aangesteld om de eigenaar op te volgen. Dit lijkt niet te gaan slagen om uiteenlopende redenen. Naast de commerciële verantwoordelijkheid voor één van de Business-Units (lees Brand) valt eveneens onder mijn verantwoordelijkheid: Warehouse en logistiek, Customer Service, Controlling en Finance en nog wat kleinere operationele afdelingen. Van de 90 medewerkers geef ik leiding aan ca 70 medewerkers.
2004 Sabbatical
1999 – 2003 Werkgever Neckermann B.V.
1999 – 2003 Lid hoofddirectie
100% dochteronderneming van Neckermann Versand AG (Duitsland)
Rapporterend aan de RvC en de Vorstand
Kernactiviteiten: mailorder; B-to-C; Nederland België, textiel, hartwaren, wonen
Neckermann B.V. fungeert als de Holding voor vier werkmaatschappijen.
Neckermann Nederland B.V., Quelle Nederland B.V., Neckermann Postorders NV (België), en Neofin NV (België). Eind 2002 is er aan viertal BV’s verkocht welke werkzaam
waren in de B-to-B markt.
Samen met twee collega directieleden ben ik eindverantwoordelijk voor de strategie, beleid en verlies en winstrekening voor bovengenoemde organisaties. Daarnaast stuur ik inkoop en HR. Vanuit de HR verantwoordelijkheid ben ik tevens de aan te spreken bestuurder voor de drie (twee Nederlandse en een Belgische) ondernemingsraden. Mijn directe budgetverantwoordelijkheid bedraagt meer dan 100 Mio €.
De geconsolideerde omzet overstijgt de 300 Mio € en het aantal medewerkers ligt rond de 1200.
Overig:
Lid bestuur Nederlandse Thuiswinkel Organisatie
Lid werkgroep Distributie van de NTO
Lid bestuur VNO/NCW
Voorzitter Raad van Commissarissen Deckers Druk NV (België)
1987 – 1999 Werkgever Neckermann Nederland B.V.
1997 – 1999 Algemeen Directeur
Werkmaatschappij van Neckermann B.V.
Rapporteert aan de hoofddirectie van Neckermann B.V.
Kernactiviteit: mailorder; B-to-C; Nederland; textiel, hartwaren, wonen.
Als Algemeen Directeur leidde ik het managementteam dat bestond uit de divisies Marketing, Customer Services, Credit Management, Financiën, ICT en HR.
Neckermann Nederland B.V., met een omzet van ca 200 Mio € bezet de tweede plaats op de Nederlandse thuiswinkelmarkt. Het aantal medewerkers lag rond de 300. Het te
beheren budget was ongeveer 50 Mio €.
1990 – 1997 Marketing Manager
Rapporteert aan de Algemeen Directeur.
Als Marketing Manager gaf ik leiding aan de afdelingen: marketing research, sales promotion, artdirectors en catalogus productie.
In totaal werkte er op de Marketing divisie ca 20 mensen. Het totale marketing budget bedroeg ca 30 Mio €.
Opleidingen
1971 – 1977 MAVO (wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie, Engels, Nederlands)
1977 – 1980 MDS (economie, verkoopbevordering, warenkennis, Engels, Nederlands)
1980 NIMA-A
Meer over mij
Werkgebied