Personalia
- Leeftijd
- 63 jaar
Skills, Digitale vaardigheden
Skills, Soft skills
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Kwaliteit leveren
Onder kwaliteit leveren versta ik: net zo lang spitten op iets totdat je er uit bent. Het woord opgeven komt in mijn woordenboek niet voor.
Leren
Ik ben zeer leergierig ingesteld en ben pas tevreden als ik iets snap. Eerder rust ik niet.
Contact maken en netwerken
Ik maak als mens makkelijk contact. Het maakt daarbij voor mij niet uit uit welke sociale klasse iemand komt. Ieder mens is voor mij gelijkwaardig.
Betrouwbaar en eerlijk zijn
Eerlijkheid staat voor mij hoog op mijn competentielijst. Ik verwacht ook eerlijkheid van mijn collegae. Eerlijkheid houdt voor mij ook in: durven toegeven dat je ergens niet uitkomt. Op dat moment schakel ik wel mijn netwerk in om de juiste personen te vinden die het antwoord wel weten.
Klantgericht werken
De klant staat voor mij altijd op nummer 1. Ik zal altijd de tijd nemen om naar een cliënt te luisteren. Tevens probeer ik mij zo goed als mogelijk in te leven in de cliënt.
Aandacht voor anderen
Het is mijn 2e natuur om aandacht te hebben voor anderen. Als iemand een probleem waar zij/hij niet uitkomt, dan neem ik graag de tijd om mee te denken.
Hier ben ik écht goed in
Mijn specialisme bestaat uit het perfect uitvoeren van alle boekhoudkundige werkzaamheden. Mochten er verschillen optreden, dan rust ik niet eerder voordat het probleem is opgelost. Ik ben zeer vasthoudend.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik ben een gemotiveerde en enthousiaste man. Ik heb een flexibele en
servicegerichte houding, waardoor ik mij goed kan verplaatsen in mijn gesprekspartners zoals de klant, maar ook mijn collega’s. Zonder daarbij het bedrijfsbelang uit het oog te verliezen. Ik vind het prettig om zelfstandig te werken en ook een rol te nemen in een team. Vanzelfsprekend ben ik bereid tot het volgen van cursussen of opleidingen om de functie adequaat uit te kunnen voeren.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Extron: 2018-2019.
Tot mijn taken behoren de dagelijkse werkzaamheden met betrekking tot het boeken van banken en administratieve taken in verband met retour gekomen goederen. Maandelijks maak ik een rapportage van de evaluations, zorg ik dat de afschrijvingen worden geboekt en houd de grootboekrekeningen up-to-date.
Syncasso: 2016-218.
Bij Syncasso zorg ik er voor dat de betalingen van de debiteuren op de juiste dossiers terecht komen. Ik ben er expert in om betalingen, waar vrijwel geen informatie bij staat, te analyseren, zodanig dat het doel van de betaling zichtbaar wordt. Indien mogelijk treed ik ook in overleg met de debiteur.
VvAA: 1988 - 2015.
2002 - 2015: Medewerker Financiële administratie.
In deze periode heb ik eerst meegewerkt aan de financiële administratie van de
levensverzekeringsmaatschappij. Door het rouleren van werkzaamheden zijn hier diverse werkmaatschappijen bij gekomen. Hierbij valt te denken aan de administratie van VvAA Schadeverzekeringen, Financieel Economisch Adviesbureau, Opleiding & Teamcoaching en Vereniging. Dit betreft uitvoerende werkzaamheden, waaronder behandelen uitval debiteurenbetalingen, het upt-to-date houden van tussenrekeningen en procesbeschrijvingen, als rapportage van informatie aan het management. Te denken valt hierbij aan bijvoorbeeld aan ouderdomsanalyse. Ook fungeerde ik als back-up voor een deel van de crediteurenadministratie.
1999 - 2002:
Acceptant levensverzekeringen.
In deze functie was het mijn taak om de wijzigingen die moesten plaatsen op de polissen van de levensverzekeringen tijdig en correct door te voeren.
1992 - 1999:
Medewerker Beheerteam Leven.
In deze periode was ik verantwoordelijk voor de boekhoudkundige activiteiten van
VvAA Levensverzekeringen. Te denken valt hierbij aan omzetboekingen, bijhouden
van de uitkeringenadministratie en managementrapportage bij
kwartaal-, halfjaar- en jaarafsluiting.
1988 - 1992:
Medewerker financiële administratie
Deze periode kenmerkt zich door 2 soorten werkzaamheden. Enerzijds de boekhouding van het belasting- en advieskantoor. Dit werk bestond uit het bijhouden van de financiële administratie van dit bedrijf inclusief BTW-aangifte. Anderzijds was ik verantwoordelijk voor het bijhouden van de r/c-verhoudingen met enkele verzekeringsmaatschappijen, inclusief premie- en provisieboekingen.
1987 - 1988:
Administratief medewerker Romeijn & van Zanten, garagebedrijf Gorinchem
Bij dit garagebedrijf heb ik administratief werk verricht, waaronder administratief verwerken van autoverkopen.
1986 - 1987
Administratief medewerker Fernhout & Luijten; Luiten & de Blaaij
In deze functie heb ik meegeholpen met het opzetten van de salarisadministratie. Ook heb ik ondersteuning geleverd op het gebied van ICT.
1979 - 1986:
Administratief medewerker Brink/Molijn (Akzo)
In de beginjaren heb ik gewerkt op de afdeling in/output, waarbij de invoer van facturatiegegevens moest worden gecontroleerd. Later, tot aan 1986 heb ik gewerkt aan de voorraadadministratie.
Opleidingen
NIBE: Betaalbedrijf binnenland, Toekomstvoorziening, Algemene opleiding bankbedrijf, Consumentenkrediet, Woningfinanciering 1 + 2.
Verzekeringen: Wft Basis; Assurantie A-Brand, Assurantie A-Algemeen, Assurantie A-Leven, Assurantie B, Assurantie C.
Boekhouding/Rapportage: HBO-jaarrekening, financiële management rapportage; Bestuurlijke informatievoorziening, MBA, PDB, middenstandsdiploma;
Basis: L.E.A.O.
Overige certificaten:
Profit in-company training (Afas).
Payroll Direct Journalisering (Raet).
Oracle Financials Overview.
Financial Excel XP.
Excell 4.0 voor Windows.,
Excell coor gevorderden.
Cursus Schrijven. LOI.
Certificaat Frans 1e t/m 5e jaar Volksuniversiteit Nijkerk
Certificaat: website bouwen via Joomla
Certificaat Foto- en videobewerking
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Lezen, gedichten maken en schrijven; interesse in protestantse theologie; taalmaatje: via Humanitas help ik mensen van vooral allochtone afkomst om het Nederlands beter onder de knie te krijgen.; een echte familieman.