Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Joop Stutterheim

Joop Stutterheim

Commercieel Directeur

Personalia

Leeftijd
61 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

All-round business professional met meer dan 16 jaar ervaring in locale en internationale retailomgevingen.

Creatieve, analytische en conceptuele denker, gecombineerd met de drive om zaken voor elkaar te krijgen en resultaat te boeken.

Specialteiten:
- business- en marketing strategie
- strategie om zetten in actie
- marketing communicatie
- (direct-) sales
- people management.

Persoonlijke kenmerken:

Beïnvloedend, zelfverzekerd, zelfbewust, onafhankelijk, communicatief, ongeduldig, positief, enthousiast, wilskrachtig, ondernemend, vraagt ‘wie’ en ‘wat’.

• Motto.
“If you do what you’ve always done, you will get what you always got’.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Beïnvloedend, zelfverzekerd, zelfbewust, onafhankelijk, communicatief, ongeduldig, positief, enthousiast, wilskrachtig, ondernemend, vraagt ‘wie’ en ‘wat’.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Detailhandel & retail
Carrièreniveau:
  • Directie
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2013 - 2014: Market Food Group, Business Development Manager (a.i.)

• Begeleiding internationale expansie Le Perron (biologisch brood winkelformule) in de UK, Duitsland en Roemenië.
• Sales voor Foodretail, Foodservice en OOH.

2013: Category Trade Company, Associate Partner (a.i.)

• Diverse category management projecten (o.a. Gamma).

2011 - 2013: Compass Group NL (Eurest), Director Marketing & Merchandise

Verantwoordelijk voor category management, formule- en productontwikkeling,
inkoop, supply chain en sales promotions.
Lid Directie Team. Leiding aan 4 afdelingsmanagers en 15 medewerkers.

Achievements:
• Supply Chain Management: migratie Kruidenier Foodservice en DeliXL.
• Integratie Purchasing en Category Management.
• Opzet programma Sales Promotions 2.0.
• Opzet en implementatie 3 Category Management projecten (Coca Cola, Friesland Campina, Zwanenberg). Omzetstijging van 2-5% in de groepen.

2008 - 2010: Van der Most Horeca & Leisure Groep, Commercieel Directeur

Verantwoordelijk voor opzet, invulling en uitvoering commercieel beleid binnen de horeca/leisuregroep (6 bedrijven – 1500 medewerkers) van het Van der Most concern in Nederland en Duitsland.

Achievements:
• 6 Bedrijven van offline naar online gebracht: stijging cashflow met € 100K /maand.
• Social media beleid (SEO) incl. loyalty programma: aantal boekingen +/+ 20%.

2006 - 2008: Ford Nederland BV, Marketing Manager

Verantwoordelijk voor invulling marketing- en communicatiebeleid (ATL & BTL) Ford Nederland.
Lid MT. Leiding aan 2 afdelingchefs en 12 medewerkers.

Achievements:
• Opzet en implementatie lokale communicatiecampagnes.
• Volledige organisatie Personenauto RAI 2007.
• Opzet showroomstrategie en implementatieplan.


2004 - 2006: C1000, Hoofd Communicatie & Promotie

Verantwoordelijk voor de invulling en uitvoering van het totale communicatiebeleid van C1000.
Lid Marketing-MT. Leiding aan 4 teamleiders en 25 medewerkers.

Achievements:
• Volledig communicatie- en promotiebeleid voor 470 C1000 winkels via:
o Landelijke campagnes (10-12 per jaar) inclusief inzet massamedia.
o Beheer marketing- en communicatiebudget (€ 20 Mio).
o Wekelijkse invulling actiebeleid via 3.3 miljoen folders.
o Instore communicatie.

2001 - 2004: Albert Heijn, Operationeel Manager

Operationeel verantwoordelijk voor een winkelgroep van 14 winkels met een jaaromzet van ca. € 175 miljoen.
Leiding aan 14 supermarktmanagers en 50 verkoopmanagers.

1999 - 2001: Exaide, Business Development Manager

Exaide was een internationaal georiënteerd e-business adviesbureau met vestigingen in Nederland, Duitsland en de USA. Bureau met 50 medewerkers en een focus op internetstrategie, marketing en communicatie (vanwege faillissement dienstverband beëindigd).

1997 - 1999: HEMA, Formule Manager
Bij indiensttreding verantwoordelijk voor de marketing en conceptontwikkeling van de 4 horecaformules van HEMA. Hierna uitbreiding van functie tot Operations Manager voor totaal food & horeca.
In deze laatste functie, via 4 rayonleiders, verantwoordelijk voor 120 horeca- en foodafdelingen.

Achievements:
• Ontwikkeling en uitvoering nieuw Take Away Concept.
• I.s.m. HEMA Bakkerijen ontwikkeling gebaksconcept.
• Ontwikkeling ‘Modulaire aanpak horeca’.


1994 - 1997: IKEA Nederland, Projectmanager

Als intern projectmanager betrokken bij projecten die te maken hadden met de verbetering van de bedrijfsprocessen in de winkels.

1990 - 1994: Alexander Proudfoot International, Management Consultant

• Consultant op diverse internationale (Engeland, België) projecten.
• Managementtrainer op 4 grote projecten in Nederland (o.a. IKEA).


Interim Projecten.

Sep 2010 – Feb 2011: Gielissen Interiors & Exhibitions, Project Manager Shop in Shop

Apr 2004 – Dec 2004: Hanco NL, Managing Director

Opleidingen

Hogere Hotelschool (Marketing) te ’s-Gravenhage
NIMA-B
Atheneum-B

Diverse trainingen waaronder:
- Negotiation Skills, Scotwork (2012)
- Open onderhandelen, “Winnen zonder verliezers” (Frits Philips)
- Performance Management / Actief Leidinggeven (AH)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Hockey
Golf
Zeilen

Werkgebied

  • Naarden 50km
Talentcard®