• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik heb affiniteit met sterke merken met een duidelijke positionering en kwalitatief goede producten. Ik kan zowel conceptmatig denken als projecten tot in detail uitvoeren. Ik werk met inzicht toe…

Persoonlijk

Ik heb affiniteit met sterke merken met een duidelijke positionering en kwalitatief goede producten. Ik kan zowel conceptmatig denken als projecten tot in detail uitvoeren. Ik werk met inzicht toe naar een gedegen actie plan om processen kwalitatief en effectief te managen.

Vanuit mijn internationale marketing ervaring wil ik mijn expertise inzetten zodat de marketing propositie van een organisatie relevant en sterk is zowel in Nederland als daarbuiten.

Lees meer
Stimuleer je carrière, volg je passie, blijf leren!

Mijn specialisme

Als marketeer en brand manager heb ik ervaring in de food industrie en in de retail. Ik heb bij Sara Lee en Campofrio een aantal internationale projecten gedaan met de merken Aoste, Weight Watchers, Stegeman en Disney. Als ZZP’er en Frankrijk specialist bij Kato heb ik veel Nederlands-Franse communicatie begeleid.

Mijn specialisme

Als marketeer en brand manager heb ik ervaring in de food industrie en in de retail. Ik heb bij Sara Lee en Campofrio een aantal internationale projecten gedaan met de merken Aoste, Weight Watchers, Stegeman en Disney. Als ZZP’er en Frankrijk specialist bij Kato heb ik veel Nederlands-Franse communicatie begeleid.

Werkervaring

Zelfstandig ondernemer 2016 - heden
Corinne Cantor - Communication Interculturelle

Begeleiden van projecten en communicatie tussen Nederland en Frankrijk

 Opzetten en begeleiden van een PR campagne in Frankrijk over de tentoonstelling van Christian Boltanski in de Oude Kerk in Amsterdam.
 Zoeken en contact leggen met trainers in Frankrijk voor E-mail handyman.
 Markt onderzoek en vertaling van nieuw product propositie voor Superwaste.
 Vertaling en taal/cultuur coaching voor Klaren International voor een betere communicatie met een Franstalige klant.
 Marktonderzoek in Frankrijk voor Smienk Trapliften.
 Vertaling van de tekst van de corporate film van Zoontjens.
 SEO verbetering website Cubavisa & affiliate programma opzetten in Frankrijk.
 Communicatie intermediair met Franse zakenpartner voor Sense2Connect.


Specialist Frankrijk 2015 - heden
Kato group – www.knivesandtools.fr

 Marketing en Content Franse website : SEO, SEA, vertaling, communicatie en promotie activiteiten, sociale media
 Van customer service naar customer experience: verbeteren van standaard berichten naar klanten en beste benadering van Franse klanten bepalen.
 Franse taal en cultuur training voor customer service collega’s.

Brand Manager 2000 – 2013
Stegeman – Campofrio

• Eind verantwoordelijk voor verschillende product groepen:
 Markt en consument onderzoek.
 Opstellen van LRP en AOP, Productbeleid, NPD projecten.
 Communicatiebeleid ontwikkelen en uitvoeren.
 Promotionele activiteiten.
 Aansturen van communicatie-, reclame-, design- en onderzoeksbureaus.
 Marketing budget beheer, financieel inzicht.

• Projecten:
 Herpositioneren van het Stegeman merk en vertaalslag naar de product groep voorgesneden vleeswaren d.m.v. een nieuw design.
 Introductie van een nieuw assortiment Weight Watchers vleeswaren (licentie).
 Meegewerkt aan nieuwe aanpak voor NPD projecten.
 Introductie van een nieuw assortiment Disney vleeswaren (licentie).
 Introductie Stegeman Franse worstjes.
 Beheer seizoensproduct assortiment bij Albert Heijn.
 Beheer vegetarisch assortiment onder het merk Tivall bij Albert Heijn.

Brand Manager 1996 –2000
Groupe Aoste – Sara Lee - Frankrijk

• Eind verantwoordelijk voor de voorgesneden producten onder de merken Aoste en Justin Bridou.
 Introductie van nieuwe producten (kookham, maaltijd ingrediënten,
flinterdun producten).
 Aoste merk herpositionering.
 Communicatie campagnes (print, billboard, radio, TV).
 Nieuwe verpakkingen (Aoste Horizontal, feuilletines).
 Ondersteuning activiteiten (demonstraties, spel en win activiteiten,
refunds, een film met Paul Bocuse).
 U&A onderzoek.
 Consumenten service opgezet, nieuw digitaal verkoopboek voor sales.

Junior Product Manager 1995
Roger de Lyon – Groupe Aoste – Frankrijk
Een smaak panel opgezet om product ontwikkeling intern te kunnen testen.
Product en verpakking ontwikkeling.

Werkervaring

Zelfstandig ondernemer 2016 - heden
Corinne Cantor - Communication Interculturelle

Begeleiden van projecten en communicatie tussen Nederland en Frankrijk

 Opzetten en begeleiden van een PR campagne in Frankrijk over de tentoonstelling van Christian Boltanski in de Oude Kerk in Amsterdam.
 Zoeken en contact leggen met trainers in Frankrijk voor E-mail handyman.
 Markt onderzoek en vertaling van nieuw product propositie voor Superwaste.
 Vertaling en taal/cultuur coaching voor Klaren International voor een betere communicatie met een Franstalige klant.
 Marktonderzoek in Frankrijk voor Smienk Trapliften.
 Vertaling van de tekst van de corporate film van Zoontjens.
 SEO verbetering website Cubavisa & affiliate programma opzetten in Frankrijk.
 Communicatie intermediair met Franse zakenpartner voor Sense2Connect.


Specialist Frankrijk 2015 - heden
Kato group – www.knivesandtools.fr

 Marketing en Content Franse website : SEO, SEA, vertaling, communicatie en promotie activiteiten, sociale media
 Van customer service naar customer experience: verbeteren van standaard berichten naar klanten en beste benadering van Franse klanten bepalen.
 Franse taal en cultuur training voor customer service collega’s.

Brand Manager 2000 – 2013
Stegeman – Campofrio

• Eind verantwoordelijk voor verschillende product groepen:
 Markt en consument onderzoek.
 Opstellen van LRP en AOP, Productbeleid, NPD projecten.
 Communicatiebeleid ontwikkelen en uitvoeren.
 Promotionele activiteiten.
 Aansturen van communicatie-, reclame-, design- en onderzoeksbureaus.
 Marketing budget beheer, financieel inzicht.

• Projecten:
 Herpositioneren van het Stegeman merk en vertaalslag naar de product groep voorgesneden vleeswaren d.m.v. een nieuw design.
 Introductie van een nieuw assortiment Weight Watchers vleeswaren (licentie).
 Meegewerkt aan nieuwe aanpak voor NPD projecten.
 Introductie van een nieuw assortiment Disney vleeswaren (licentie).
 Introductie Stegeman Franse worstjes.
 Beheer seizoensproduct assortiment bij Albert Heijn.
 Beheer vegetarisch assortiment onder het merk Tivall bij Albert Heijn.

Brand Manager 1996 –2000
Groupe Aoste – Sara Lee - Frankrijk

• Eind verantwoordelijk voor de voorgesneden producten onder de merken Aoste en Justin Bridou.
 Introductie van nieuwe producten (kookham, maaltijd ingrediënten,
flinterdun producten).
 Aoste merk herpositionering.
 Communicatie campagnes (print, billboard, radio, TV).
 Nieuwe verpakkingen (Aoste Horizontal, feuilletines).
 Ondersteuning activiteiten (demonstraties, spel en win activiteiten,
refunds, een film met Paul Bocuse).
 U&A onderzoek.
 Consumenten service opgezet, nieuw digitaal verkoopboek voor sales.

Junior Product Manager 1995
Roger de Lyon – Groupe Aoste – Frankrijk
Een smaak panel opgezet om product ontwikkeling intern te kunnen testen.
Product en verpakking ontwikkeling.

Software kennis

  • Facebook
  • Html
  • Instagram
  • Linkedin
  • MS Excel

Software kennis


  • Facebook
  • Html
  • Instagram
  • Linkedin
  • MS Excel
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • Office 365
  • Wordpress
Lees meer

Opleiding

Master of Marketing

Opleiding

Master of Marketing

Kerncompetenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Timemanagement
  • Stressbestendigheid
  • Snel schakelen
  • Samenwerken

Kerncompetenties


  • Aanpassingsvermogen
  • Timemanagement
  • Stressbestendigheid
  • Snel schakelen
  • Samenwerken
  • Prioritering
  • Plannen en organiseren
  • Oordeelsvorming
  • Omgang met details
  • Luisteren
  • Informatie-analyse
  • Creativiteit
  • Vasthoudendheid
Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Frans (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Frans (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

Hobby's & interesses

Getrouwd, moeder van 2 dames van 17 en 15. Enthousiaste kok, ik klus ook graag en hou veel van literatuur en cultuur. Ik loop regelmatig hard en doe ook aan Yoga. Ik hou ook van skiën en zeilen.

Hobby's & interesses

Getrouwd, moeder van 2 dames van 17 en 15. Enthousiaste kok, ik klus ook graag en hou veel van literatuur en cultuur. Ik loop regelmatig hard en doe ook aan Yoga. Ik hou ook van skiën en zeilen.

Mijn actuele situatie

  • Functie: bedrijfsadviseur, marketeer, marketingadviseur
  • Sector: Marketing & Communicatie
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: marketingmanager, brand manager, marktonderzoeker
  • Sector: Marketing & Communicatie
  • Dienstverband: Vast, Interim, ZZP
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 24-32 uur, 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Corinne Cantor te bekijken

Mijn documenten