Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Sander Hendrickx

Sander Hendrickx

PR, marketing, sales en communicatie professional.

Personalia

Leeftijd
44 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mensen in mijn omgeving hebben aangegeven dat zij mij zien als een actieve, positieve, sensitieve, creatieve en oplossingsgerichte persoon. Wat ik verder nog over mezelf kan vertellen is dat ik het prettig vind als ik na een werkdag of werkweek kan terugkijken op resultaten die ik in die periode behaald heb. Daarnaast ben ik creatief in het oplossen van problemen, ik houd van aanpakken, ik kan goed luisteren en met het stellen van de juiste vragen snel de kern uit een verhaal halen. Verder ben ik sterk in plannen en organiseren.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Mensen in mijn omgeving hebben aangegeven dat zij mij zien als een actieve, positieve, sensitieve, creatieve en oplossingsgerichte persoon. Wat ik verder nog over mezelf kan vertellen is dat ik het prettig vind als ik na een werkdag of werkweek kan terugkijken op resultaten die ik in die periode behaald heb. Daarnaast ben ik creatief in het oplossen van problemen, ik houd van aanpakken, ik kan goed luisteren en met het stellen van de juiste vragen snel de kern uit een verhaal halen. Verder ben ik sterk in plannen en organiseren.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2015 - heden Content Marketeer, Isatis Online Results

- Optimaliseren van content voor Isatis Online Results en haar klanten;
- Schrijven van blogs, voor social media kanalen en websites;
- Opstellen van rapportages van afgeronde cases;
- Inrichten landingspagina's op basis van SEO;
- Online marketing (advertising e.d.);
- Verhogen naamsbekendheid van Isatis Online Results en haar klanten.

2014 – heden El Desafío Foundation, PR and Sponsor Coordinator

- Verhogen naamsbekendheid El Desafío Foundation op de (inter)nationale markt.
- PR en sponsoring activiteiten off- en online; storytelling en content marketing gericht op werving donateurs.
- Organiseren events / fundraisers en opbouwen relevant netwerk.
- Opstellen en uitvoeren van persberichten en marketingcommunicatie plannen gericht op werving en behoud van (nieuwe) donateurs.
- New business generen mbt sponsoring, donateurs / leden.

Mi Moneda, Marketing and PR Coordinator
2013 – 2014 - Verhogen naamsbekendheid Mi Moneda op de (inter)nationale
markt.
- Opzetten, organiseren en uitvoeren van marketingacties- en
campagnes.
- Coördineren promotionele uitingen.
- Persbeleid; schrijven van persberichten (veelal rondom nieuwe collecties), organisatie persevenementen, opstarten en coördineren van joint promotions/ sponsoring.
- Mediaplanning.
- Organiseren van beurzen, productlanceringen en overige events.
- Contactpersoon tussen redacties (online en print), stylisten, bloggers en retailers.
- Uitbouwen social media activiteiten en content creatie/marketing. Doelgroep
betrekken bij het product, inzet en ontwikkeling storytelling.
- Aansturen internationale PR bureaus.
- Bewaken van de huisstijl en bijhouden corporate drukwerk; collectie brochures, POS-materiaal instore, content fotoshoot, beurs materiaal.

Algemene Omroepvereniging AVRO, Marketingcommunicatie Adviseur
2011 – 2013 - Eindverantwoordelijk voor de marketing en communicatie op het gebied van programmering en presentatoren. Tevens verantwoordelijk voor de marketing en communicatie rondom alle AVRO (jeugd)drama producties of coproducties; tv en film.
- Vrijwel dagelijks versturen van creatieve en prikkelende persberichten per programma, presentator en zender, gericht op steeds een andere doelgroep en contact met media; tv, radio, online en print omtrent programmering en presentatoren.
- Opzetten websites en social media kanalen rondom diverse (nieuwe) programma's, series, films en (win) acties gericht op inhoud specifiek ingezet dmv content creatie binnen de gestelde doelgroep met als doel genereren van meer traffic naar social media kanalen en websites en mede daardoor aantrekken van kijkers.
- Budget verantwoordelijk.
- Coördineren en uitvoeren van (pers) evenementen.
- Opstellen en uitvoeren marketingcommunicatie plannen.
- Woordvoering programma's en presentatoren.

Algemene Omroepvereniging AVRO, Marketeer
2010 – 2010 - Verantwoordelijk voor leden-, programma- en corporate marketing.
- Coördineren en uitvoeren van marketing uitingen off- en online.
- Content marketing inzet, schrijven teksten marketing uitingen, aansturen externe bureaus.
- Opzetten websites en social media kanalen rondom corporate-, programmering- en ledenacitiviteiten.
- Budget verantwoordelijk.
- Opzetten en uitvoeren van marketing/pr-evenementen.
- Opstellen en uitvoeren marketingplannen.
- Coördineren radio promo’s.

Benelux Film Distributors (BFD Nederland), Assistant Marketing and Joint Promotions Coordinator
2009 – 2010 - Eindverantwoordelijk voor het bedenken en opzetten van joint promotions/sponsoring rondom diverse film producties, nationale en internationale titels.
- Partners gezocht, beheerd, contractueel opgemaakt en uitgevoerd voor o.a.: Komt een vrouw bij de dokter, De Gelukkige Huisvrouw en De Eetclub. Allen zeer succesvolle films met daaraan gekoppeld grote sponsoren. Onder meer samengewerkt met: De uitgeverijen van de boeken betreffende speciale filmedities, Hamilton Watches, Office Depot Europe, Licor 43, Jameson Whiskey, La Mer, De Telegraaf (media partner), RTL Entertainment (media partner), Samsung, Vodafone, Macintosh Retail Group en De Nationale Bioscoopbon.
- Opzetten websites en social media kanalen rondom diverse filmtitels icm winacties, in samenwerking met externe bureaus.
- Relatiebeheer.
- Coördinerende en uitvoerende rol bij premières.
- Ondersteunend en uitvoerend binnen marketing en PR.

2006 – 2009 - Voor diverse productiebedrijven en omroepen werkzaam geweest als redacteur, verslaggever en producer. Onder meer: Endemol, RTL Productions, Talpa, AVRO, KRO, NCRV.

2003-2005 - Assistent bedrijfsleider en verkoper voor DEPT en JC Rags stores Utrecht en Amsterdam.

Opleidingen

2011 Media Academie
Training/cursus cross mediaal denken en werken.

1999 - 2005 Hogeschool van Utrecht, Bachelor Journalism & Public Relations
HBO – Diploma behaald.
Afstudeerspecialisatie: Televisie & Interculturele Communicatie.

1992 – 1999 Graaf Engelbrecht College / Mencia de Mendoza Lyceum, Breda
Mavo – Diploma behaald.
Havo – Diploma behaald.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

hardlopen, online media, lifestyle (mode, kunst/cultuur, architectuur, design), film en literatuur.

Werkgebied

  • Breda 100km
Talentcard®