Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ali Avci

Ali Avci

Projectadministrateur

Personalia

Leeftijd
61 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Turks
  • Duits
  • Engels
  • Arabisch
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Turks
  • Arabisch
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben een loyale en standvastige medewerker. In een team ben ik een goede luisteraar.
Naast mijn ervaring in de Nationaal en internationale handel, heb ik een jarenlange ervaring als projectadministrateur en projectcontroller in de Bouw - Infra en Installatiewereld. Goede kennis opgebouwd voor subsidies. Hierdoor heb ik de nodige know how met betrekking tot projectadministraties / controle, financiële bewaking, KPI's, periodieke rapportages.
Tevens acteer ik goed in de adviserende en confronterende rol richting MT en leden van projectteams, zoals projectleiders, werkvoorbereiders, raadgevende ingenieurs, managers.
Ook kan ik, door mijn ervaring bij de grotere bouwconcerns, goed omgaan met urgentie, deadlines en ben stressbestendig.
Enthousiast, representatief en cijfermatige persoon met luisterend vermogen, verantwoordelijkheidsgevoel, accuratesse en analytisch vermogen.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • ICT
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

Werkervaring

2008 - 2014 Senior Projectadministrateur / Administrateur vanaf 15 juli 2008 bij ABT Delft en Antwerpen

-Draagt zorg voor de vastlegging van financieel administratieve gegevens, conform wettelijke, door
de externe accountant voorgeschreven en intern vastgestelde richtlijnen;
-Richt in overleg met de RI nieuwe recht persoon op en verzorgd de projectadministratie;
-Analyseert in overleg met de sectorleiding managementrapportages;
-Overleg voeren met de projectleiders over de voortgang van de projecten en budgetten;
-Assisteert bij het opstellen van prognoses, begrotingen; verzorgt bedrijfseconomische analyses;
-Verzamelt en analyseert gegevens en maakt hier rapportages van voor het stafhoofd; levert informatie aan het stafhoofd over liquiditeit, solvabiliteit, rentabiliteit en productiviteit;
-Verzorgt de periodieke aansluiting tussen grootboek en sub administraties (debiteuren, crediteuren, kas/bank/giro, projecten);
-Analyseert en beoordeelt balans en verlies-en winstoverzichten en brengt deze in relatie met budgetten en taakstellingen en doet voorstellen;
-Consolidatie van de afdelingen. AO procedure en controle/afstemming;
-Verantwoordelijke afdelingen zijn Constructie, Civiele Techniek, Bouwkunde, Transformatie onderhoud en renovatie.
-KAM-coördinator en auditor (kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu (Beheer van ISO documenten,
standaardisatie en procedures).
-Boekhoud programma is PSO Assistance en SAP (ERP)

2006 - 2008 Senior Projectadministrateur vanaf 27 januari 2006 bij BAM Techniek

-Verzorgen van het (project) administratie en voortgang van interdisciplinaire (risicovolle) projecten
binnen de groep,
-Correspondentie en een adequate archivering van de projectstukken; de periodiek samenstellen,
analyseren en beoordelen,
-Verzorg managementrapportages en projectresultaten;
-Verzorgt zelfstandig voorbereidende werkzaamheden met betrekking tot kwartaal- en jaarcijfers;
-Het periodiek verzorgen van subadministraties; en WKA administratie
-Het optimaliseren van het debiteuren–en crediteurenbewakingsproces en documentatie;
-Projectbewaking;
-Projectleiders stimuleren cijfers tijdig te leveren en up to date te hebben;
-Het periodiek opstellen van de werkenlijst, beoordelen en voorstellen van te nemen voorzieningen /
maatregelen, het verwerken van correcties en bewaken van gemaakte afspraken n.a.v.
projectpeilinggesprekken;
-Adviseert en waarschuwt de regiocontroller binnen het kader van projectmatige financiële
ontwikkelingen; draagt zorg voor tijdige facturering in overleg met de projectleiding.
-KAM auditor. Boekhoud programma is SAP en AS 400 Eniac (ERP).
2003 - 2006 Projectcontroller vanaf 12 mei 2003 bij Te Strake ( NTS )

Verantwoordelijk van het voortraject t/m realisatie van projecten. Het bieden van administratieve ondersteuning aan projectleiders en accountmanagers in het monitoren van projectkosten, onderhanden werk, orders aanmaken en facturering. Periodieke update verzorgen van kostenoverzichten aan projectleiders van gemaakte kosten en obligo’s gerelateerd aan vrijgegeven budgetten en aangeven van bijzonderheden qua kostenregistratie per lopend project. Verantwoordelijk van werkenadministratie; grootboekadministratie en controleert de tussenrekeningen. WKA administratie. Maandelijkse bewaking, rapportage en afstemming van de algemene kosten, de omzet, de obligo`s, de liquiditeit- en risicokapitaalplanning. Consolidatie van China en Nederland. Ondersteunt de Hoofdadministratie. Boekhoud programma is SAP (ERP).

1997 - 2003 Senior Projectadministrateur vanaf februari 1997 bij Arcadis

Verantwoordelijk van het voortraject t/m realisatie van projecten. Controleren en vastleggen van financiële projectgegevens. Verantwoordelijk voor het opstellen en toelichten van periodieke rapportages. Jaarrekeningen, managementinformatie, opstellen van nacalculaties. Rapportages opstellen voor projectleiders. Budgettering via Excel. Saldilijst overzichten verzorgen. Voorbereiding facturering, etc. AO/IC-procedures, registreren van tijdkostenverantwoording, CATS ( TKV ), dagenbesteding, verlofregistratie en productiviteit. Opstellen fiscale winst-en verliesrekeningen alsmede corrigeren en controleren balansen van verschillende business unit en consolideren business unit. Boekhoud programma is SAP (ERP). Ondersteunt Controller. Implementatie SAP en Key-User.

1995 - 1997 Financiële medewerker vanaf 19 juni 1995 bij LOBAS te Ede

Dit bedrijf had een grote achterstand vanwege de aanschaf van nieuwe program¬matuur van Exact 6.1. Mijn taak bestond uit het opstarten van E-Account. Verdere taken waren debiteuren-crediteuren adm., kasbe¬heer, bankboek en betalingen via Giro, via Lotus begroting en budget, tekstverwerking.

1995 Financiële medewerker vanaf februari 1995 IPC Plant te Ede

Als stagiaire werkzaam geweest met o.a. debiteuren administratie, crediteuren administratie en betalingen (Rabotel
en via Exact) kasbeheer, bankboek, tekstverwerking.

Opleidingen

Opleiding CER./ DIPL.

2011 KAM Auditor, ISO 9001:2008 ja
2011 Microsoft Office 2010 NL voor gevorderden ja
2008 IPV; Effectief debiteuren beheer ja
2006 KAM Systeem, NEN-ISO 9001:2000 ja
2005 HEAO – Bedrijfseconomie / Financieel management ja
2002 Microsoft Excel 2000 voor gevorderden ja
2001 NT2 Staatexamen, lezen, luisteren, spreken ja
2000 Katholieke Universiteit Nijmegen, Nederlands als 2`e taal ja
1998 EXACT 6.1, EXACT 2.3 compact voor Windows ja
1995 MBO (MEAO-BA)," Bedrijf Administratief Medewerker " ja
1994 Nederlandse taal NT2 bij Sonsbeek College Staatexamen van NT2 ja
1994 dBase III plus en IV, MS Office 2000, ja
WP 6.0, CorelWP 8.0, Word 97, CorelDraw 7.0 ja

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

• Sociaal en maatschappelijk werk.
• Auto sport.
• Sleutelen aan de auto.
• Zwemmen en wandelen.

Werkgebied

  • Arnhem 50km
Talentcard®