
Personalia
- Leeftijd
- 66 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Profiel
Ik ben een flexibel en pragmatisch persoon en een vriendelijk en behulpzaam collega. Het beste kom ik tot mijn recht in een omgeving waar samenwerking een vanzelfsprekendheid is en ik van meerwaarde kan zijn bij het behalen van de organisatie- en/of teamdoelstellingen. Maar indien dit niet volledig aanwezig is laat ik mij hier zeker niet van de wijs brengen. Als ik problemen tegenkom zal ik deze signaleren en daar waar nodig oplossen zodat mijn resultaat hier zeker kwalitatief niet onder zal lijden.
Competenties
Resultaat- en doelgericht, sociaal, geduldig, klantgericht, initiatiefgericht, stressbestendig, planmatig.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Profiel
Ik ben een flexibel en pragmatisch persoon en een vriendelijk en behulpzaam collega. Het beste kom ik tot mijn recht in een omgeving waar samenwerking een vanzelfsprekendheid is en ik van meerwaarde kan zijn bij het behalen van de organisatie- en/of teamdoelstellingen. Maar indien dit niet volledig aanwezig is laat ik mij hier zeker niet van de wijs brengen. Als ik problemen tegenkom zal ik deze signaleren en daar waar nodig oplossen zodat mijn resultaat hier zeker kwalitatief niet onder zal lijden.
Competenties
Resultaat- en doelgericht, sociaal, geduldig, klantgericht, initiatiefgericht, stressbestendig, planmatig.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Yaworks: oktober 2010 – maart 2014
YaWorks is een detacheerder op het gebied van ICT.
2010 – 2014
Nationale Nederlanden
Coördinator Externe Connecties
Om te voldoen aan de eisen van de Europese Commissie, kondigde ING aan de bank- en verzekeringsactiviteiten te scheiden. Als Coördinator Externe Connecties DINN (Ontvlechting Infrastructuur NN) ben ik verantwoordelijk voor de migratie van de externe verbindingen met de 3e partijen (ING, Westland Utrecht Bank en ING Bank België en de uitvoerende partijen). De omvang van het totale programma omvat een groot en complex landschap van belanghebbenden, vele onderlinge afhankelijkheden tussen de verschillende entiteiten van de groep en partners en een herstructurering van NN. Piekvermogen van DINN Connectivity team ~ 45 FTE.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Zorgen voor het in beeld krijgen van alle externe verbindingen tussen NN en 3e partijen.( ±400)
• Zorgen voor de juiste migratie keuze binnen de mogelijke migratie patronen.
• Commitment behalen van de betreffende Service Manager(BU) iz uitvoering.
• Commitment behalen van Security iz uitvoering.
• Changes invoeren iz FireWall changes door IT organisatie.
• Implementatie/coördinatie van de migratie tot en met oplevering.
• Decommissioning en coördinatie van de oude verbinding in het IT Banklandschap.
DPA: 1998 – september 2010
DPA is een detacheerder op het gebied van ICT en Finance.
2009 t/m 2010
DPA
Projectleider SEO
Taken en verantwoordelijkheden:
Deze interne opdracht behelsde het optimaliseren van zoekresultaten mbt de DPA website
• Zorgen voor meer natuurlijk bezoek uit externe zoekmachines.
• Verhogen van kwalitatief bezoek uit zoekmachines.
• Nauw samenwerken met contentspecialisten, webanalisten en online marketing.
• Proactief adviseren over SEO bij nieuwe webprojecten.
2008 t/m 2009
vtsPolitie Nederland
Service Level Manager Politiekorps Hollands Midden
Naast de centrale organisatie worden binnen vtsPN zeven verzorgingsgebieden (regionale afdelingen) onderscheiden, die elk voor hun gebied de exploitatie van de systemen en eerstelijns ondersteuning naar de klanten verzorgen. Verzorgingsgebied West verzorgt de ICT-beheerdiensten voor de korpsen Haaglanden en Hollands-Midden. Elk verzorgingsgebied bestaat uit de afdelingen Servicemanagement en Lokale Ondersteuning, een Bedrijfsbureau en een Rekencentrum.
Taken en verantwoordelijkheden:
Het verzorgen van het servicelevel management en de liaison functie tussen vtsPN en de klantorganisatie (korps Hollands Midden) in nauwe functionele afstemming met de Servicecoördinatie van de centrale afdeling Servicemanagement en Support (SMS).
• Onderhouden klantrelaties
• Liaisonfunctie vervullen tussen het VG en de klantorganisatie;
• aanbieden vtsPN producten, informeren over het productaanbod en adviseren inzake de mogelijkheden (vanuit de producten- en dienstencatalogus)
• maken van afspraken met de klantenorganisatie over de SLA en DAP;
• onderhandelen, overeenkomen en onderhouden SLA en DAP;
• overleggen met de klant en de betreffende organisatieonderdelen over (maatwerk)oplossingen, afspraken maken en zorgdragen voor het opstellen van offertes;
• bewaken van het wijzigingsbeheerproces binnen het VG met uitzondering van het poortwachterdeel;
• evalueren van de prestaties van vtsPN met de klanten, eerste aanspreekpunt ook voor klachten/knelpunten en maatregelen nemen bij klantescalatie i.o.m. de betrokkenen;
• evalueren vragen/wensen van gebruikers en dit rapporteren;
• bijdragen aan de afstemming tussen service coördinatie en relatiemanagement.
• De servicecoördinator ressorteert onder het hoofd verzorgingsgebied (VG) of onder het hoofd Servicemanagement. Functioneel kan aansturing in de dagelijkse praktijk plaatsvinden door een senior service coördinator.
2007 - 2008
Koninklijke TNT Post. ICT Mail
Applicatie Manager Web
Taken en verantwoordelijkheden:
Het beheren van de webapplicatie Digitalebrievenbus en de migratie van Privver naar een nieuwe Hostpartij.
• Projectleider migratie vanuit ICT Mail
• Coördinatie van alle beheeractiviteiten
• Functioneel leiding geven aan het beheerteam
• Coördinatie van inzet teamleden voor projecten
• Aanspreekpunt voor klant en leverancier
• Verzorgen van interne en externe rapportages
2006 - 2007
Fortis Bank Nederland
Account Manager/ Projectleider
Taken en verantwoordelijkheden:
Bij het Shared Service Center Hypotheken(afd. Release & Change) aanspreekpunt en counterpart zijn voor de klant Direktbank die ook tot Fortis behoort.
• Accountmanager
• Projectleider
• Inventarisatie klanteisen en eisen stellen aan bedrijfsprocessen en technische infrastructuur en deze in kaart brengen
• Bespreken met de gebruikersorganisatie en ICT leveranciers van de functionaliteiteisen van nieuwe informatiesystemen
• Vervaardigen van beleidsnotities t.b.v. het management m.b.t. ontwikkeling binnen het aandachtsgebied die van belang kunnen zijn voor de bankorganisatie.
• Doorlichten van huidige bedrijfsprocessen en hier verbetervoorstellen voor opleveren.
• Operationaliseert de wijzigingen of bij nieuwe bedrijfsprocessen, hiërarchische structuren, vastgestelde ontwerpen, formulierenstroom e.d.
• Begeleiden (laten) van de gebruikers bij de implementatie en het evalueren van de resultaten.
• Werken in een politiek gevoelige omgeving.
2006
Robeco
Licentie Manager
Taken en verantwoordelijkheden:
Het inventariseren en herstructureren van gegevensstromen binnen en rondom de afdeling Software Control & Distribution.
• Het onderzoeken van de huidige stand van het licentiebeheer
• Het herstructureren van het proces ivm een nieuwe licentietool
• Awareness met betrekking tot licentiebeheer binnen Robeco
• Controle op match tussen financiële administratie en onderhoudscontracten
• Day-to-day business
• Onderhandelingen met (grote) software fabrikanten(Microsoft/Oracle) en leveranciers mbt opzeggen/aanpassen/vernieuwen van softwareproducten/onderhoudscontracten
2005 - 2006
Fortis Bank Nederland
Applicatie Manager
Applicatie Manager, proces verbeteraar binnen procesbeheer Private Banking(Mees Pierson).
Taken en verantwoordelijkheden:
• Opzetten en uitvoeren van nieuwe werkprocedures
• Day-to-day business, oplossen van verstoringen
• Rapporteren naar de klant (Private Banking & Mees Pierson Intertrust) met behulp van de service level rapportages
• Aanspreekpunt voor de klant mbt de in beheer zijnde applicaties.
• Het draaien van piketdiensten met ondersteuning van de technische medewerkers.
• Stroomlijnen/verbeteren van de aanwezige processen en werkinstructies.
• SLA verder uitwerken in overleg met de klant
• Aansturen van 5 medewerkers.
• Beheer van de applicaties waaronder Triple A, e-MP(crossborder web appl.), Staffware
2003 - 2004
NUON CCC Datamanagement
Service Manager
Service manager, proces verbeteraar binnen het FMM(energie liberalisering) project.
Taken en verantwoordelijkheden:
Implementatie van het Gas Allocatie project in het kader van de energie liberalisering met gebruik van een volledig aangepaste SAP EDM module.
• Opzetten van de diverse Business Scenario’s(BS) m.b.v. de gebruikers
• Verwerken van deze BS naar functionele spec’s in overleg met de beheer organisatie
• Rapporteren naar de klant
• Opzetten van het testcircuit
• Beschrijven van de betrokken processen en werkinstructies
• Trainen van de key-gebruikers
2003 - 2010
Secretaris Ondernemingsraad DPA
Als secretaris van de OR coördineer en monitor ik alle lopende zaken m.b.t. de OR. Beleggen en voorbereiden van leden- en bestuursvergaderingen, notuleren, archiefbeheer, postverwerking, opstellen adviezen, verzorgen zakelijke correspondentie, bewaken van afspraken, actiepunten en het signaleren bij overschrijding hiervan. Samen met de voorzitter ben ik eerste aanspreekpunt van de OR binnen en buiten de organisatie.
2003
Ministerie van VROM
Service Manager
Taken en verantwoordelijkheden:
Het inrichten en implementeren van de volgende ITIL processen, Incidentbeheer, Probleembeheer, Wijzigingsbeheer en Configuratiebeheer ten behoeve van een nieuwe internetapplicatie en de daarbij behorende Veilige Informatie Ontsluiting (VIO). Het aansturen van de helpdeskmedewerkers viel ook binnen deze opdracht.
• Het opzetten van een SLA voor de Helpdesk
• Het opzetten van een SLA voor VIO
• Het trainen van het helpdesk personeel
• Onderhandelingen met de klant (DG- Wonen) met betrekking tot het opzetten van de SLA
• Het beschrijven van alle betrokken processen t.b.v. de bij VROM gebruikte DAP’s (Dossier Afspraken & Procedures
• Het implementeren van deze processen in de organisatie
• Het controleren van de aangeleverde werkinstructies en het (laten) completeren hiervan
2002
Robeco
Licentie Manager
Taken en verantwoordelijkheden:
Het inventariseren en herstructureren van gegevensstromen binnen en rondom de afdeling Software Control & Distribution. Het op de kaart zetten van de afdeling binnen Robeco.
• Het (laten) opzetten van een nieuwe registratie tool in Access met koppelingen naar de CMDB.
• Het uittesten en opleveren van deze applicatie.
• Het trainen van het nieuwe personeel.
• Implementeren van het Configuratie Management proces.
• Onderhandelingen met (grote) software fabrikanten(Microsoft/Oracle) en leveranciers mbt opzeggen/aanpassen/vernieuwen van softwareproducten/onderhoudscontracten
• Ambassadeursfunctie m.b.t. het plaatsen van de afdeling binnen Robeco alsmede de ICT afdeling in het bijzonder
2000 - 2001
Arbeidsvoorziening (Facent)
Projectleider
Taken en verantwoordelijkheden:
Het ontwikkelen, testen, plaatsen en operationeel maken van een Internet-pc-configuratie op alle arbeidsbureaus.
• Het opstellen van een plan van aanpak.
• Het opstellen van capaciteit- en kostenbegroting
• Het opzetten van een team en het aannemen van de teamleden (15 personen)
• Het laten ontwikkelen van de internet configuratie (Linux server + NT clients) in overleg met de klant.
• Het uittesten van de configuratie, intern en in twee pilot vestigingen.
• Het uitrollen van de configuratie op 160 arbeidsbureaus in drie weken tijd.
• Beheersen van tijd, geld en middelen
1999 - 2000
Ministerie van Justitie (Immigratie en Naturalisatie Dienst)
Projectleider
Taken en verantwoordelijkheden:
Testen van een gemigreerd primair systeem
• Het opstellen van een plan van aanpak.
• Het opzetten van een team en het zelf aannemen van de teamleden.
• Het laten opzetten van een productie conforme testomgeving en leidinggeven aan een groep testers(15) en testontwikkelaars(3) i.v.m. het testen van een migratie van een tekst georiënteerde Progress database naar een GUI versie met WEB interface.
• Het meedenken met de ontwikkelaars en gebruikers.
• Onderhouden van communicatie tussen de diverse disciplines en afdelingen.
• Het laten ontwikkelen en uitvoeren van testplannen en het laten bouwen van een speciaal voor dit doel gecreëerde problemen-database.
• Organiseren van betrokkenheid in de diverse regio's met als resultaat het kunnen inzetten van ervaren testers met inhoudelijke kennis.
• Tijdens zijn Y2K opdracht kwam aan het licht dat dit project verkeerd ging en is er in overleg met het MT besloten dat ik aan dit project zou worden toegevoegd om de voortgang er in te houden.
1998 - 1999
Ministerie van Justitie (IND)
Projectleider
Taken en verantwoordelijkheden:
Millennium bestendigheidtest
• Het opzetten van een team en het aannemen van de teamleden
• Het opzetten van een productie conforme testomgeving en leidinggeven aan een groep testers(20) en testontwikkelaars(8) t.b.v. het testen van 130 primaire en secundaire applicaties
• Het laten ontwikkelen en uitvoeren van testplannen
• Het aansturen van de technische ondersteuning
__________________________________________________________________________________________
Systeembeheerder St. Cesmetel 1995 – 1998
Hoofd gegevensbeheer St. Opleiding & Ontwikkeling 1988 – 1995
Vendor Liaison Officer Aramco (Arabian American Oil Company) 1986 – 1988
Opleidingen
Erkende diploma’s/certificaten
• ITIL Service Management
• ITIL Foundation
• Prince2 Expert
• Prince2 Foundation
• ITIL® Service Management - Service Support
Opleidingsoverzicht
• Systematisch Effectief Management (S.E.M. BV)
• Leergang Management (HBO) in de non-profit sector en overheid (Cap Gemini Ernst & Young Academy)
• Bedrijfskundig Management (Hoge school Brabant)
• AMBI Modules (I1,I2,B1)
• Management Informatie Systemen (ISW)
• Novell Netware 3.12, System Manager Course NSM.
• HBO Informatica Hio I&I
• IT Project Management (IIR)
• Prince 2 Foundation
• Masterclass Prince 2 Expert
• Masterclass ITIL Service Manager
• TMAP
• ITIL Service Management – Service Support
Meer over mij
Werkgebied


