
Personalia
- Leeftijd
- 48 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Kan niet, bestaat niet is mijn motto. Meedenken met, motiveren en adviseren van klant, leverancier of collega zijn mijn sterke punten als Allround Merk Activator. Coördinatie van concept, copy, creativiteit en communicatie zijn hierbij de pijlers. Deze C’s de basis voor mijn ervaring en brede vakkennis op het gebied van marketingcommunicatie, sales promotion, hun middelen en bijbehorende processen. In mijn vrije tijd organiseer ik diverse activiteiten bij mijn tennisclub waar ik zelf ook een balletje sla. Ik besteed ook graag tijd aan mijn tuin en fotografie.
Ik ben op zoek naar een werkgever waarbij ik planning en coördinatie, conceptueel denken, creatie en uitvoering kan combineren, liefst op het gebied van marketing en communicatie.
Vaardigheden:
planning en coördinatie, overzicht en structuur houden, conceptueel denken, copywriting, brede kennis van communicatiemiddelen, divers drukwerk en hun (productie)processen.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
optimistisch en realistisch, betrouwbaar, nauwkeurig, teamplayer, creatief en leergierig
Mijn huidige situatie
Werkervaring
2002 – eind 2013 Project Manager bij Hokra
Ik coördineer projecten op het gebied van sales promotion, actie- en trade marketing oftewel merkactivatie in de breedste zin van het woord. Adviseren van klanten, meedenken met vormgevers en fotografen, aansturen van drukkerijen en fabrikanten zijn mijn dagelijkse werkzaamheden. Ik doe dit o.a. voor FrieslandCampina, Ministerie van EZ, Interpolis en Reebok.
2001– 2002 Shop Manager bij interpresent.nl
Online winkel van premiums en relatiegeschenken Ik behandelde de bestellingen, hield de site up-to-date en ontplooide marketing- en communicatieactiviteiten.
2000 – 2001 Freelance projecten EPZ
voor de kerncentrale te Borssele. Ik was mede verantwoordelijk voor het regisseren en produceren van voorlichtingsfilms, cursusmateriaal en een info CD-ROM.
1999 O.a. stage bij Groenblok BV (Tuincentrum Overvecht)
afd. Communicatie & Formulemanagement. Ik was o.a. betrokken bij het ontwikkelen van de kerstshows in de tuincentra, schrijven van persberichten en het opzetten van een plan voor het indelen van de winkelruimtes.
Opleidingen
Online Marketing – NHA, onlangs gestart (2014)
Communicatieve en commerciële vaardigheden – Sales Improvement Group (2012)
Marketingcommunicatie B – SRM, examendatum 4 april 2008, behaald
Basiskennis Promotionele Producten – Vervolgcursus PPP Academy (2005)
Sales Promotion A – SRM, examendatum 21 juni 2002, behaald
HBO (voltijd) Communicatie/Creatief, Ichthus Hogeschool te Rotterdam. Diploma d.d. 29-07-’00 (Onderwijseenheden: Marketing-Communicatie, Design, Managementcommunicatie, Financieel management, Onderzoek, Corporate Communications, Mediaplanning, DM & SP, Design-management, Communicatiedesign, Zaken doen in Europa, Aspecten van de marketing, Reclame en marketing, Advertising, Operationeel communicatiemanagement CC)
VWO, Christelijke Scholengemeenschap ‘Oude Hoven’, te Gorinchem. Diploma d.d. 27-06-’96
Nederlands, Engels, Wiskunde A, Scheikunde, Natuurkunde, Economie 1 en Filosofie
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Lid van diverse commissies bij Tennisclub Meerkerk. Het organiseren van toernooien, competities en andere activiteiten voor de leden
Ontwerp logo’s en huisstijlen voor diverse (eenmans)bedrijfjes.
Fotografie, zie http://ben-overbeek.zoom.nl voor een fotoselectie
Tennis, snowboarden en sport in het algemeen
Werkgebied


