Personalia
- Leeftijd
- 70 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Het mijn ambitie om door middel van coachen en adviseren, individuen en organisaties te inspireren hun potentieel te ontsluiten en de dialoog met hun klanten te optimaliseren. Daarbij richt ik me op het bereiken van synergie bij de inzet van instrumenten en een kostenefficiënte en effectieve inzet van middelen. Daarmee draag ik bij aan de betrokkenheid bij de organisatie, aan het versterken van de identiteit en het imago. Zo help ik organisaties om met een sterke missie hun marktpositie te verbeteren en meerwaarde te genereren voor alle stakeholders
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Eigenschappen
Onderzoekend, analytisch,
Creatief en vernieuwend,
Ondernemend, resultaatgericht en besluitvaardig
Commercieel, klantgericht
Overtuigend, motiverend, stimulerend,
Direct, betrouwbaar, eerlijk, loyaal
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Werkervaring
2012-heden Humanistisch Verbond; Interim Manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving.
Functieomschrijving; Fondsenwerving en Marketingcommunicatie. Reorganisatie van de afdeling Marketingcommunicatie & Fondsenwerving. Strategische Marketing, Marktonderzoek, Revitalisering van het relatiemanagement, vernieuwing van het instrumentarium en de inzet van middelen.
Verantwoordelijk voor de afdelingen M&C & ICT
2010-heden De Pantry Amstelveen; Catering en Kookworkshops.
2011-2012 Sparkling Group; Consultant.
Functieomschrijving; Marketingadvies en Multimedia advies. Marketing, Communicatie en Business Development.
2011-2013 Rode Kruis District Amstelland; Bestuurslid M&C
Functieomschrijving; portefeuille Marketing, Communicatie en Fondsenwerving.
2008-2012 Erasmus Universiteit Rotterdam; Manager Marketing en Communicatie.
Functieomschrijving; Management van het team Marketing en Communicatie. Linking pin t.b.v. de aansluiting van de corporate en facultaire marketingstrategie.
Direct leiding aan 14 medewerkers indirect aan 170 ambassadeurs. Verantwoordelijk voor de reorganisatie van de afdeling en het revitaliseren van het onderwijsmarketing & communicatiebeleid en leadgeneratie. Accentverschuiving van traditionele media naar online media (Social Media, internetmarketing en Search Enigine Marketing). Besparingen gerealiseerd van ruim 30% met een sterke toename van de R.O.I. Omvorming van staf naar programma- en projectorganisatie. Ontwerp en implementatie van prepublishing en CRM.
2007-2008 INHOLLAND; Interim Sr. Adviseur Marketing en Communicatie.
Functieomschrijving; Aansturing van het locatieteam Marketing, Communicatie en Instroom.
Directe leiding aan 5 medewerkers. Verantwoordelijk voor het relatiemanagement van de vestigingen Amsterdam, Amstelveen en Diemen. Begeleiding van de productie van de marketingcommunicatieplannen en de inzet van communicatiemiddelen.
2006-2007 WVS@Work en Accessio Reïntegratiediensten BV; a.i. Directeur en Statutair Directeur.
Functieomschrijving; Intergraal Verantwoordelijk voor de reorganisatie van het Detacherings- en Leerwerkbedrijf van 640 medewerkers.
Verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, verkoopbeleid en de supervisie op de productie en uitvoering van het bedrijfs- en het marketing- en communicatieplan.
Het realiseren van een cultuuromslag die geleid heeft tot een organisatie waarin medewerkers zich meer thuis voelen, gewaardeerd worden en tot grotere prestaties komen. Het doorvoeren van een efficiencyoperatie met als resultaat een verbeterde marktpositie en jaarresultaat.
2001-2006 Hogeschool van Amsterdam; Manager Marketingcommunicatie en Alumnibeleid.
Functieomschrijving: Initiëren en doen uitvoeren van marketing- en communicatieplannen. Verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie strategie, interne communicatie, databasemanagement, loyaliteitsprogramma’s/fondsenwerving en het alumnibeleid. Supervisie op het uitvoeren van communicatieplannen en het ontwikkelen van nieuwe communicatiemiddelen.
Leidinggeven aan een team van accountmanagers.
In deze periode heeft de HvA een groei doorgemaakt van 10% per jaar.
1997-2001 ActuEra BV; Commercieel Manager/mede-eigenaar
Functieomschrijving: B-to-B sales. Strategiebepaling, verkoop, marketing en communicatie; het vermarkten van pensioenadministratiesystemen, actuariële consultancy, opleidingstrajecten en detachering. Het begeleiden van reclame- en marktonderzoekbureaus. Verantwoordelijk voor het relatiebeheer van major accounts; verzekeringsmaatschappijen en middelgrote en grote pensioenfondsen.
ActuEra heeft in deze periode de leidende positie in deze markt verkregen en de waarde van de onderneming is toegenomen met factor 21. In 2001 hebben wij ActuEra verkocht aan twee grote verzekeringsmaatschappijen.
1996-1997 Stadsdeel Osdorp; interim Hoofd Bouw- en Woningzaken. Verantwoordelijk voor vergunningverlening en handhaving. Projectmanagement van de nieuwbouwwijk “De Aker” met 8000 woningen in Amsterdam West.
1990-1996 BSW Bedrijven Breda; Hoofd Commerciële Zaken en Divisiemanager van het Technisch Industrieel Bedrijf
Functieomschrijving: Reorganisatie van de afdeling Commerciële Zaken. Verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de marketing- en account strategie.
Na drie jaar werd ik ook eindverantwoordelijk voor het Technisch Industrieel Bedrijf met 230 medewerkers. In de functie van Divisiemanager bleef ik verantwoordelijk voor de grote accounts en de marketingcommunicatie van de BSW. De R.O.I. is in die periode omgebogen van negatief naar zeer positief.
1989 Boer & Croon, Consultant Sales en Marketing voor BSW bedrijven Breda.
1987-1989 Landelijk Steunpunt Jeugd en Jongeren, Stichting WTA en Het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn; Projectmanager.
Functieomschrijving: Verantwoordelijk voor de promotie, fondsenwerving, coördinatie en uitvoering van het educatieve programma ‘Computers en Jongeren’ in Nederland. De verschillende projecten zijn met ondersteuning van het bedrijfsleven en publieke organisaties in de loop van de tijd financieel zelfstandig geworden en met succes geïmplementeerd.
1987-1988 Bureau voor Reclame Statistiek; Marketing & Sales Manager (parttime)
Functieomschrijving: Sales en Marketingcommunicatie. Initiëren en (doen)uitvoeren van marktonderzoek en het vervaardigen van het marketingcommunicatieplan. Opstellen van de technische en functionele eisen voor de automatisering van de bedrijfsprocessen en begeleiding van de implementatie. Het bureau is op grond van de behaalde successen verkocht aan een van de marktleiders in Nederland.
1986-1987 Nederlandse Invaliden Sportbond; Hoofd Public Relations en Fondsenwerving
Functieomschrijving: Verantwoordelijk voor het revitaliseren van het communicatiebeleid. Fondsenwerving ten behoeve de viering van het 25-jarig jubileum en de Wereldspelen te Assen. Adviseren en begeleiden van de directie en het bestuur. Redactie ‘Sport op Maat’.
Door ondersteuning van verschillende multinationals en met de verkregen steun van Mies Bouwman, Audrey Hepburn, Rinus Michels e.a. is ruim 32 miljoen bijeengebracht waardoor de Wereldspelen voor Aangepast Sporten in Nederland gehouden konden worden.
1985-1986 General Freight Handling & Damco Air
1983-1984 Cul du Sac
1979-1983 Van Leeuwen Catering
1977-1979 Remidex Nederland BV; Accountmanager
Overige werkervaring
Boekhoudkundig medewerker; KLM, SAP, Damco
Bestuurlijke Ervaring
Rode Kruis, Communicatie en Fondsenwerving
Stichting Sportbedrijf Amstelveen, Secretaris
Stichting Kunstuitleen Amstelland, Penningmeester
Nederlandse Invaliden Sportbond, Public Relations
Jongerencentra Amstelveen, diverse bestuursfuncties
Opleidingen
NIMA SMP
Search Engine Management (T4U)
Webmarketing (IIR)
Teambuilding (Talent 8)
Coachend Leiderschap (Funktiemediair)
Presentatietechniek (Orator)
Projectmanagement (Twijnstra & Gudde, New Horizons)
Budgettering (Divosa)
Horeca, Middenstandsdiploma Horeca (BHC)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Hobby’s
Restauratie old timers, lezen, zeilen, golf, architectuur, koken.