Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Harco Hagen

Harco Hagen

ICT Service Management

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn huidige baan is per 31-12-2014 komen te vervallen. Ik ben momenteel als ZZP-er actief en derhalve per direct beschikbaar.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik heb een open persoonlijkheid, beschik over uitstekende communicatieve vaardigheden
en heb een goed gevoel voor humor. Ik ben resultaatgericht, heb een dienstverlenende
instelling, ben klant- en servicegericht, sociaal in de omgang en betrokken bij het bedrijf.
Ik ben pragmatisch en kwaliteitsgericht, analytisch sterk en werk procesmatig. Ik heb
ruime ervaring op het gebied van leidinggeven, begeleiden, kwaliteitszorg, lesgeven en
coachen.
Ik zorg voor een gedegen theoretische achtergrond door voortdurend diverse studies en
cursussen te volgen. Ik werk graag zelfstandig en ben in staat om te werken met mensen
op allerlei niveaus binnen een organisatie.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • ICT
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Periode januari 2010 – heden
Bedrijf Straver Mobility Uitvaartvervoer
Dit bedrijf ondersteunt uitvaartondernemers met personeel en materieel. Als manager
verantwoordelijk voor het rollend materieel (rouw- en volgauto’s), dienstroosters,
inzetplanning materieel en personeel, ICT infrastructuur (Windows NT netwerk, MSOffice,
Windows 7 en 8, AFAS Boekhouding) en ISO9001 kwaliteitsmanagementsysteem.
Periode november 2009 – september 2010
Bedrijf Noah Consult
Eigen ICT-bedrijf. Core business is het beheer en onderhoud van PC’s en
netwerksystemen bij kleine ondernemingen en particulieren. Daarnaast voor een collega
ondernemer de verkoop, implementatie en training van het boekhoudpakket SnelStart
verzorgd.
Periode oktober 2008 – oktober 2009
Bedrijf TNT Post Pakketservice
Bij de afdeling Solution Management Operations als Business Analist betrokken bij
verschillende projecten, waaronder de invoering van de handterminal bij
postpakketbezorgers (project Chauffeur gaat Digitaal / Medea), de webapplicatie Pegaso
voor Track en Trace van pakketten en de uitbreiding van douaneapplicatie IPIS. Daarbij
de linking-pin tussen IT en business. Contacten met leveranciers van hard- en software.
Initiator en manager van test- en oplevertrajecten.
Periode september 2007 – september 2008
Bedrijf ADA Services
Verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van ADAconnect, interfacesoftware
tussen de logistieke verzendapplicatie Parcelware van TNT Post Pakketservice en Exact.
ADAconnect is door ADA zelf ontwikkeld.
Periode april 2007 – augustus 2007
Bedrijf Essent – via Sogeti
Bij de business units Service & Verkoop en Toegevoegde Waarde Diensten voorbereiden
van de functionele acceptatietest middels TMap naar aanleiding van de geplande
invoering van Windows XP Service Pack 2 en Office 2003. Daartoe een inventarisatie
uitgevoerd van alle bij de business units in gebruik zijnde bedrijfsapplicaties. Vervolgens
is een selectie gemaakt van de applicaties die alleen bij S&V en TWD gebruikt worden.
Daaruit is een voorstel gemaakt om de overige applicaties centraal te laten beheren.
Periode november 2006 – maart 2007
Bedrijf Sogeti
Bij de interne opleidingsafdeling procesverbetering doorgevoerd. Daarbij is in eerste
instantie gekeken naar de sterke en te verbeteren punten binnen de huidige werkwijze.
Vervolgens zijn voor de te verbeteren punten voorstellen geschreven om het werkproces
te optimaliseren. Uiteindelijk zijn deze procesverbeteringsvoorstellen na goedkeuring
omgezet in acties voor de verschillende betrokken partijen.
Curriculum vitae J.H. (Harco) Hagen
4 van 6
Periode mei 2006 - november 2006
Bedrijf Interpolis – via Sogeti
Bij de afdeling Exploitatie en Beheer van de marktorganisatie Schade Particulieren
coördineren van de functionele acceptatietest naar aanleiding van de invoering van
Office2003. Daarbij een inventarisatie uitgevoerd van alle in gebruik zijnde applicaties.
Vervolgens zijn alle functionele applicatiebeheerders benaderd voor het plannen en
uitvoeren van de functionele acceptatietest van hun applicaties. Daartoe zijn in
samenwerking met technisch beheer aparte testwerkplekken ingericht. Op basis van mijn
testplan binnen de door het project gestelde tijd alle relevante bedrijfskritische
applicaties laten testen.
Periode maart 2006 - mei 2006
Bedrijf Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid – via Sogeti
Bij de gecentraliseerde ICT directie van SZW oplossingen adviseren naar aanleiding van
openstaande RFI's. Daarbij op verzoek van klanten kleinschalig onderzoek verricht naar
oplossingsrichtingen voor voorliggende problemen, met name op het gebied van de
infrastructuur. Het advies wordt getoetst aan beleidsdocumenten en minimal
requirements.
Periode november 2003 - maart 2006
Bedrijf ING – via Sogeti
Het centrale computercentrum van de ING Bank omvat twee zalen van in totaal 4.400
m2 vloeroppervlak. In het computercentrum staan ruim 2.500 CI’s. De afdeling Physical
Planning is verantwoordelijk voor het fysieke beheer van deze zalen. Binnen deze
afdeling verantwoordelijk voor aanleg, onderhoud en vervanging van netwerk- en
spanningsinfrastructuur. Daarbij intermediair tussen projectorganisaties en technische
afdelingen voor het realiseren van de benodigde infrastructuur. Naast de dagelijkse
activiteiten als technisch coördinator betrokken bij een grootschalig project dat als doel
heeft om elektrische continuïteit te realiseren van de spanningsconfiguratie op één van
de computerzalen.
Periode juni 2003 - november 2003
Bedrijf ABN AMRO – via Sogeti
Het Hypotheken Support Team van de ABN AMRO Bank is verantwoordelijk voor het
functioneel en technisch applicatiebeheer van de hypotheken applicatie. Binnen het
changeproces als technisch applicatiebeheerder verantwoordelijk voor het oplossen van
incidenten.
Periode februari 2003 - mei 2003
Bedrijf Rijkswaterstaat – via Sogeti
Bij Rijkswaterstaat, onderdeel van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, wordt een
grootschalige werkplekmigratie uitgevoerd. Deze werkplekmigratie is uitgevoerd met
behulp van de zogenoemde packaging methode EASIStreet. Als medewerker binnen het
team verantwoordelijk voor het samenstellen van software installatie pakketten (MSI
packages).
Curriculum vitae J.H. (Harco) Hagen
5 van 6
Periode april 2000 - februari 2003
Bedrijf IQUIP / Sogeti
Als teamleider binnen de interne automatiseringsafdeling verantwoordelijk voor één van
de vestigingen van het bedrijf. Het takenpakket omvat onder andere het inrichten en
beheren van het autorisatiemodel van het bedrijfsinformatie systeem en als coördinator
verantwoordelijk voor de corporate helpdesk. Bij deze eerstelijns helpdesk komen alle
voor de stafafdelingen bestemde meldingen binnen en worden deze waar mogelijk
verwerkt. Als telecombeheerder enkele jaren verantwoordelijk voor de uitvoering van het
mobiele telefonie contract van het bedrijf.
Periode juni 1999 - april 2000
Bedrijf IQUIP
Als personeelswerver voor IQUIP belast met het werven en selecteren van ervaren
personeel voor de bedrijfseenheid Technology. Selecteren van kandidaten op basis van
hun curricula vitae, gesprekken voeren met kandidaten en hen adviseren over de
mogelijkheden binnen het bedrijf. Daarnaast deelnemen aan banenbeurzen, waar
gesprekken worden gevoerd met geïnteresseerde vakgenoten. Met betrekking tot het
wervingsgedeelte actief voorstellen doen over het zo efficiënt mogelijk actief zoeken naar
nieuwe medewerkers.
Periode mei 1998 – mei 1999
Bedrijf Tebodata
Als netwerkspecialist uitvoeren van installatie- en onderhoudswerkzaamheden op PC- en
Novell platformen. Geven van trainingen en onderzoek naar Millennium-problematiek.
Periode september 1997 - april 1998
Bedrijf Ministerie van Buitenlandse Zaken – via IQUIP
Ontwikkelen van beheerprocedures ten behoeve van een supportteam. Daarnaast
opzetten van een helpdesk ter ondersteuning van de externe gebruikers van het
informatiesysteem.
Periode oktober 1996 - augustus 1997
Bedrijf GAK – via IQUIP
Applicatiebeheer van de basisregistratiesystemen bij ASZ (Automatisering Sociale
Zekerheid). Adviseren over en bijdragen aan de verbetering van de werkprocedures
binnen het team. Menusysteem ontwikkelt middels DECScheduler om diverse
routinematige handelingen te automatiseren. Alle geautomatiseerde handelingen
documenteren in een online-helpsysteem (VMS-Help).
Periode januari 1995 - september 1996
Bedrijf PTT Post Pakketservice – via IQUIP
Installeren van IT-Pakket bij klanten van Pakketservice. Configureren van PC en netwerk
en het converteren van adressenbestanden vanuit diverse administratieve pakketten
(zoals Exact) naar het IT-pakket. Daarnaast de helpdesk inrichten. Klanten begeleiden bij
de implementatie door middel van het inpassen van de IT binnen hun logistieke proces.
Verantwoordelijk voor het onderhouden van contacten met de opdrachtgever en met de
leveranciers van de randapparatuur.
Curriculum vitae J.H. (Harco) Hagen
6 van 6
Periode oktober 1994 - december 1994
Bedrijf ABN AMRO
Onderzoek naar nieuwe hard- en software-toepassingen voor een Dealingroom Service
Group. Uitvoeren van performance-analyses van nieuwe programmatuur.
Periode juni 1993 - september 1994
Bedrijf Nederlandse Spoorwegen – via CAP
Definiëren en opzetten van een beheeromgeving op een VAX VMS-cluster ten behoeve
van een applicatiebeheergroep. In deze omgeving vinden gescheiden ontwikkel-, test- en
productietaken plaats. Het betreft het accepteren en testen van nieuwe applicatieversies.
Tevens betrokken bij het bouwbaar maken van nieuwe applicaties middels MMS en CMS.
Daarnaast belast met het uitvoeren van het versiebeheer en het bouwen van DCLbeheerprocedures.
Periode juli 1990 - mei 1993
Bedrijf Nederlandse Spoorwegen – via CAP
Als gebruikerscoördinator toegevoegd aan een testteam onder leiding van Software
Control. In dit testteam functionele testen opstellen aan de hand van functioneel
ontwerpen en Dataflow diagrams. Ik fungeer als 'linking pin' tussen de applicatiebouwers
en de (toekomstige) beheerders.
Als VAX-VMS systeembeheerder opzetten, testen en beheren van een VAX DSSI-cluster
ten behoeve van een nieuwe applicatie. Tevens opleiden interne systeembeheerders
Periode januari 1989 - juni 1990
Bedrijf Bouwfonds Nederlandse Gemeenten – via Digimaster Amstelveen
Opzetten van een beheer- en productie-omgeving op VAX computersysteem. Ik ben
betrokken bij het vervangen van Datatext op VAX door WP op VAX. Daartoe aan
gebruikers instructies geven over het gebruik van WP en schrijven van werkinstructies.
Tevens bouwen en beheren van eenvoudige applicaties ter ondersteuning van
beheerwerkzaamheden. Ondersteunen van gebruikers bij het oplossen van verstoringen.
Periode november 1987 - december 1988
Bedrijf Holland Engineering Consultants
Technische systeemontwikkeling met behulp van Fortran. Tevens support engineer ten
behoeve van een CAD-pakket en VAX systemen voor ingenieursbureaus.
Periode augustus 1984 - oktober 1987
Bedrijf Volmac
Na de opleiding tot Cobol-programmeur ontwikkelen van diverse administratieve
systemen als programmeur en systeem analist.

Opleidingen

2012 Afas Profit Beheervaardigheden
2011 Piëteitsvolle verzorging (Docendo)
2007 Uitvaartverzorger (STIVU)
2007 Startend ondernemer MKB (NHA)
2006 Evenementenorganisatie (NHA)
2006 Hoger Management (post-HBO - NHA)
2005 Sogeti Commercieel Potentie Assessment training
1984 – 2007 ICT trainingen en softskills
1978 – 1982 HTS Weg- en Waterbouwkunde
1972 – 1978 VWO (Atheneum-ß)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Hobby’s:
Zingen in koorverband
Bestuurswerk
Wandelen
Nevenfuncties:
Voorzitter bestuur koor
Scriba Kerkenraad

Werkgebied

  • Waddinxveen 100km
Talentcard®