

Yvo de Jong
Manager logisitek, teammanager, logistiek coordinator, manager operations
Personalia
- Leeftijd
- 49 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben in staat om stimulerend samen te werken met collega’s op hogere en lagere niveaus, positief en dienstverlenend ingesteld. Energiek met een goed doorzettings- en probleemoplossend vermogen. Uitstekende contactuele vaardigheden, overtuigingskracht, humor. Teamplayer
4. Arbeidsverleden
Sept 2011 – Mei 2014 : Manager Handling House Teleplan Communications BV
Taken binnen deze functie zijn:
• Het leidinggeven aan een team van 35-50 medewerkers
• Aansturen logistieke activiteiten en –processen conform normen van productiviteit, kwaliteit en turn around time.
• Signaleren van knelpunten, doen van verbetervoorstellen, implementeren logistieke processen en laten vastleggen in werkbeschrijvingen en procedures.
• Bewaken planning van de realisatie van de gestelde doelen d.m.v. KPI’s
• Het managen van de dagelijkse gang van zaken in de hieronder gespecificeerde deelgebieden:
• Expeditie
Registratie en verdeling inkomende goederenstroom over de productievloeren
Verzenden alle goederen gereed van alle aanbieders;
beheer alle afvalstromen van de organisatie (2 fte)
• Invoer & verdeling alle binnenkomende producten
Alle inkomende telecomproducten uitpakken en tot in detail registreren in meerdere
systemen, Alle uitval analyseren en toekomstgericht oplossen, met IT zorgen voor voormeldbestanden en verbetering invoermogelijkheden. elimineren verspilling. (10 fte)
• Ontvangst gerepareerd
Alle retourkomende telecomproducten registreren inclusief garantiecodes en kosten.
Alle uitval analyseren en toekomstgericht oplossen. elimineren verspilling. (6 fte)
• Uitbesteding derden reparatie
Via rma-trajecten de producten aanbieden bij buitenlandse partijen ter reparatie en
bewaking doorlooptijd. Contact met deze partijen inzake verstoringen en aanpassingen. (5 fte)
• Procesbeheer en troubleshooting
Analyses van huidige processen, introduceren nieuwe processen ter verbetering van de stromen en ter voorkoming/oplossing van uitval. (2 fte)
• Vernieuwingen initiëren binnen de afdeling
Onder andere door 5S/LEAN-methodiek zijn alle onderdelen efficiënter gaan werken met het oog op inzet FTE maar ook materiaalinzet en afval
• Smartcare
specifieke TNT-stroom van producten managen. Op de piek dagelijks 1000 klanteigen mobiele telefoons opslaan, controleren en verzenden via TNT. Per klant uitgave, bewaking en retourontvangst leentoestellen verzorgen. Tevens “schoning” retourkomende leentoestellen verzorgen. Voorraadbeheer, bewaking en uitgifte winkels verzorgen. (10 fte)
• Transport
verantwoordelijk voor alle dagelijkse transporten van/naar relaties, klanten in binnen- en buitenland.
• Zorgdragen voor een veilige en gezonde werkomgeving conform uitgangspunten veiligheid, ARBO, milieu en kwaliteit.
2009 – juni 2011 : Manager binnendienst & administratie Timmerfabriek de Koning Aannemerij B.V.
Het opzetten van een binnendienst en vaststellen procedures met betrekking tot offertes, facturen, debiteuren, crediteuren etc.
2001 – 2009 :Manager Magazijn/Supply chain bij Ruys Handelsvereniging B.V.
Taken binnen deze functie zijn:
• Het leidinggeven aan een team van 6 medewerkers.
• Verantwoordelijk voor de supply chain.
• Het managen van de dagelijkse gang van zaken binnen het magazijn.
• Beheer onderdelenvoorraad. Verantwoordelijk voor niet alleen de voorraadhoogtes binnen en buiten maar ook voor het gehele inkooptraject hiervan. Door betere analyses en betere afspraken met leveranciers is de voorraad substantieel afgenomen met dezelfde service-level-agreement.
• Transport en verzending. Zorg dragen voor goede afspraken met de verzenders Het regelen van de contracten, het nakomen van de afspraken, benchmarks et cetera om een goede dagelijkse afhandeling te faciliteren en te zorgen dat de interne en externe klanten alle goederen tijdig en op correcte wijze ontvangen.
• Inkoop. Verantwoordelijk voor de dagelijkse inkoop van onderdelen en overige goederen. Op basis van verbruiklijsten, installed base-gegevens, technische bulletins van de leverancier, levertijden, belang van het onderdeel en andere criteria bepaalde ik de minimumvoorraden. Onderhouden van contact met vele buitenlandse leveranciers met betrekking tot navragen over prijzen, levertijden en garantieclaims. Vanaf 2007 viel de gehele inkoop van goederen bij Ruys onder mijn verantwoordelijkheid.
• Projectmanagement. Het jaarlijks verzorgen van de tarievenwijziging van de TNT. Verantwoordelijk voor het binnen 6 weken verzorgen dat alle frankeermachines binnen Nederland met de nieuwe tarieven kunnen frankeren.
• Disaster Recovery Plan-coördinator. Door strenge eisen van de TNT binnen de frankeermachinemarkt is elke aanbieder verplicht een zeer uitgebreide DRP te hebben. Dit DRP behelst het binnen zo kort mogelijke tijd het weer draaiend hebben van de gehele organisatie op alle belangrijke aspecten.
• Pandbeheer. Met behulp van het magazijnpersoneel de dagelijkse ongemakken verhelpen, tevens verbouwingen regelen/begeleiden en voornamelijk contractbeheer met de pandeigenaar en verscheidene onderhoudsbedrijven.
• Hoofd Bedrijfshulpverlening. Verantwoordelijk voor het gehele BHV-plan, het opleiden en informeren van de medewerkers, het uitvoeren van ontruimingsoefeningen. Hierdoor beschik ik zelf ook over een volledig EHBO-diploma en certificaat AED-bediener.
1998 – 2001 : Medewerker Sales Support, aansluitend manager Sales Support
Gestart als medewerker Sales Support bij Ruys Handelsvereniging BV en hierna waarnemend manager van de afdeling ten tijde van sabbatical van huidige manager. De afdeling Sales Support betreft een verkoopondersteunende afdeling. Werkzaamheden betroffen het ondersteunen van de 7 accountmanagers, offertes samenstellen, inbound commerciële gesprekken afhandelen, revisietrajecten behandelen, orderverwerking en orderbewaking.
5. Trainingen
Tijdens mijn verschillende functies diverse trainingen gevolgd.
-LEAN-training
-communicatietraining
-Milieubewustheids-training
-AEO
6. Talenbeheersing
Nederlands : Moedertaal
Engels : Gesproken en geschreven goed
7. Softwarevaardigheden
Dagelijkse omgang : MS Office
8. Hobby’s
Competitie waterpolospeler, Bestuurslid waterpolovereniging, wandelen en lezen.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik ben in staat om stimulerend samen te werken met collega’s op hogere en lagere niveaus, positief en dienstverlenend ingesteld. Energiek met een goed doorzettings- en probleemoplossend vermogen. Uitstekende contactuele vaardigheden, overtuigingskracht, humor. Teamplayer
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Teleplan Communications BV, Zoetermeer, Manager Handling House
Ruys Handelsvereniging BV, Den Haag, Manager Magazijn, later Manager Magazijn& inkoop & facility
Opleidingen
Logistiek als keuzerichting bij HBO-opleiding gedaan.
LEAN-training
communicatie op de werkvloer
Milieu-bewustheid
AEO
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
waterpolo
lezen
wandelen
Werkgebied


