Personalia
- Leeftijd
- 69 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Recent heb ik een competentietest afgelegd. Deze leverde de volgende kerncompetenties op: Sensitiviteit, Klantoriëntatie, Plannen er organiseren, Coachen van medewerkers, Kwaliteitsgerichtheid, Organisatie sensitiviteit, Nauwkeurigheid, Sociabiliteit.
Anderen zien mij als iemand die overkomt als eerlijk, sympathiek, betrouwbaar, humoristisch, relativerend, sociaal, meelevend, empatisch en bedaard. Dit staat in de feedback die collega’s in mijn eerdere jobs mij hebben gegeven. Daar wil ik zelf nog aan toevoegen dat ik houd van orde en structuur. Ik heb mijn spullen graag op orde en werk georganiseerd.
Ik wil mij graag dienstverlenend wil opstellen. De eerder aangehaalde competentietest wijst uit dat ik daarvoor ook de capaciteiten heb. Ik voel mij het beste wanneer ik mensen die vragen of problemen heb, van dienst kan zijn. Een klant die naar tevredenheid is geholpen maakt mij gelukkig! Daarbij wil ik qua dienstverlening en klantvriendelijkheid tot het uiterste gaan. Tegelijkertijd besef ik dat er grenzen zijn. Er zijn nu eenmaal regels waarbinnen de dienstverlening plaats moet vinden. Het evenwicht tussen enerzijds alles willen doen voor de klant en anderzijds werken binnen de regels zal ik goed kunnen bewaren. Vanuit mijn ervaring als relatiemanager ben ik dat gewend.
Na een periode van enkele maanden werkloos te zijn geweest, wil ik graag weer aan de slag!
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Door mijn jarenlange ervaring met het werken met mensen (in zowel onderwijs en het bedrijfsleven) heb ik enkele voor de taak als klantadviseur belangrijke competenties ontwikkeld.
De eerste betreft het ondersteunen van mensen die vragen of problemen hebben. Door mijn rustige en duidelijke manier van communiceren ben ik erin geslaagd om mensen zich op hun gemak te laten voelen, ook in gevallen waarbij aanvankelijk sprake is van weerstanden of een negatieve insteek. Ik voel vrij snel aan met welk type mensen ik te maken heb en pas daar mijn stijl van communiceren op aan.
De tweede heeft betrekking op mijn capaciteiten als coach en instructeur. Ik ben in staat om ingewikkeld lijkende materie op begrijpelijke wijze uit te leggen. Ik maak daarbij gebruik van LSD: Luisteren, Samenvatten en Doorvragen. Ook zet ik – indien mogelijk en gepast - humor in als middel om mensen te laten ontspannen.
De derde betreft mijn absolute wil om kwaliteit te bieden. Ik ben pas tevreden als de klant aangeeft dat er adequaat antwoord is gegeven op de vraag. Klanten aan wie ik diensten en producten heb geleverd, hebben ervaren dat ik een betrouwbaar persoon ben. Ik doe wat ik zeg, afspraak is afspraak. Tegelijkertijd heb ik de klanten er ook altijd op gewezen dat bij dienstverlening sprake is van rechten en plichten die beide partijen dienen na te leven.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Station to Station Woerden, adviseur,
* presentaties en instructies verzorgd aan onderwijspersoneel op het gebied van de inzet van ICT in het onderwijs
* ontwikkelen van cursussen en opleidingen
* beheren van online leeromgeving
* servicedesk werkzaamheden:beantwoorden van technische en inhoudelijke vragen
* relatie manager: onderhouden van contacten met klanten, organiseren van bijeenkomsten
Penta Primair Grootegast
* leraar basisonderwijs
* bovenschools ICT coördinator
Opleidingen
Opleiding leraar basisonderwijs, diploma gehaald 1977
Spaans Middelbaar niveau, diploma gehaald 2012
Middelbare Bedrijfs Administratie (MBA), diploma 1988
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Programmeren van educatieve software
Werkgebied