Personalia
- Leeftijd
- 59 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Mijn functie als Operationeel Manager is om bedrijfseconomische redenen komen te vervallen. Ik ben daarom nu actief op zoek naar ander werk.
Als allrounder ben ik op zoek naar een managementfunctie waar ik mijn kwaliteiten als Hands-on Manager (met een brede interesse en affiniteit voor Organisatie, Commercie in- en verkoop, Techniek en met een redelijke financiële achtergrond) kan benutten. Mijn voorkeur gaat uit naar een technisch bedrijf met ca. 25 – 35 medewerkers, omgeving Harderwijk, straal 40 – 50 km.
Ik ben een echte People manager met groot sociaal inlevingsvermogen maar altijd denkend vanuit het belang van de organisatie. Professioneel, gedreven, initiatiefrijk en nauwgezet. Mijn handelen is gericht op professionalisering, efficiency en resultaatverbetering van de organisatie naar de toekomst. Ik hou van korte lijnen en van betrokkenheid met zaken die op de werkvloer plaatsvinden. Graag zie ik graag direct resultaat van wat ik aan het doen ben.
In mijn laatste baan was ik verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, zoals de aansturing van de werkzaamheden op de werkvloer (werkverdeling en het productieproces (batterijsortering)) en voor de (financiële) administratie, backoffice, personeelsmanagement, ICT, marketing & PR, facilitaire zaken en ISO. Ik was o.a. verantwoordelijk voor de maandelijkse analyse en rapportages van de cijfers en het opstellen van het jaarlijkse budget en de bewaking daarvan.
Het optimaliseren van het productieproces (batterijsortering) en de administratieve organisatie (o.a. verbeteren CRM systeem, implementeren digitale facturatie) zijn een aantal projecten die ik heb doorgevoerd. Het gebrek aan commerciële technische advisering, iets wat ik bij mijn vorige werkgever veel deed zowel naar de interne organisatie als externe klanten, heb ik de afgelopen jaren als een gemis ervaren.
Ik ben vanwege mijn brede interesse en bereidheid om te leren en investeren absoluut niet branche gebonden.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
professioneel, allrounder, gedreven, initiatiefrijk, analytisch, nauwgezet, hands-on, perfectionist, resultaatgericht, ondernemend, integer, flexibel, planmatig, gericht op effectiviteit en efficiency, service en kwaliteit, team player,
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Van Peperzeel B.V., Lelystad, Operationeel manager, Maart 2007 tot November 2014
Als Operationeel manager (Lid van MT), bij een internationaal opererende inzamelaar van gevaarlijk afval, geef ik leiding en sturing aan de dagelijkse operationele organisatie. Ik ben ‘aanspreekpartner voor’ en ‘verbindingsman met’ de verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Katalystator en schakel tussen de uitvoerende organisatie en directie en tussen de interne organisatie en de diverse externe relaties.
Verder ben ik eindverantwoordelijk voor de financiële administratie en back-office (3½ fte). Diverse beherende taken, zoals personeelsmanagement, ICT, marketing & PR, facilitaire zaken en ISO, het opstellen van het jaarbudget en de bewaking daarvan door middel van maandelijkse analyses en rapportages, behoren tot mijn werkzaamheden. Tevens geef ik sturing aan de productiemedewerkers op de werkvloer (10 fte).
Mijn focus richt zich op professionalisering, kostenreductie, proces- en efficiency verbetering, en resultaat in de toekomst. Werkend vanuit een informele organisatie met korte lijnen en nauwe betrokkenheid met zaken die zich op de werkvloer voordoen. Het optimaliseren van het productieproces (batterijsortering) en de administratieve organisatie (o.a. verbeteren CRM systeem, implementeren digitale begeleidingsbonnen en digitale facturatie) zijn een aantal projecten waar ik mij mee bezig heb gehouden.
Tractel Benelux B.V., Breda, Bedrijfsleider/Manager Operations, Mei 2004 tot Maart 2007
In deze functie, bij een toonaangevende internationaal opererende importeurgroothandel in zowel mechanische als elektrische hijsmaterialen voor de bouw en industrie, was ik verantwoordelijk voor de operationele zaken binnen het bedrijf. Aan de afdelingen verkoop handelsgoederen, service & onderhoud, inkoop en productmanagement gaf ik leiding. Mijn voornaamste werkzaamheden waren, coördinatie van de afdelingen verkoop en service, beheer van logistieke processen, en verkoopadvisering. Daarnaast onderhield ik contacten met interne (buitenlandse) afdelingen en met externe leveranciers en klanten.
Tractel Benelux B.V., Breda, Hoofd Service en Onderhoud, Hoofd Inkoop, Product Manager, Januari 2001 tot
Mei 2004
Procuratiehouder en plaatsvervangend directie
Verantwoordelijk voor de afdeling service & onderhoud en het magazijn
Verantwoordelijk voor de inkoop van de handelsgoederen en het logistieke proces
Verantwoordelijk voor een aantal Key-Accounts en speciale projecten
Verzorgen van productinformatie, -trainingen (intern en extern)
Tractel Benelux B.V., Breda, Product Manager, Januari 1998 tot Januari 2001
Begeleiden implementatie AS400 systeem voor order-, inkoop en voorraadadminstratie
Tractel Benelux B.V., Breda, Sales Manager, Juni 1997 tot Januari 1998
Begeleiden opzetten nieuwe organisatie en organiseren van de verhuizing van Harderwijk naar Breda.
Vervanging van de vertrekkende directeur in afwachting van opvolging
Tractel Nederland B.V., Harderwijk, Sales Manager, September 1995 tot Juni 1997
Verantwoordelijk voor aansturen van buitendienst medewerker
Tractel Nederland B.V., Harderwijk, Commercieel Technisch medewerker, Januari 1990 tot September 1995
Opzetten automatisering financiële, inkoop-, voorraad- en orderadministratie
Opleidingen
Saxion Hogeschool IJsselland, HBO-opleiding Facilitair Management, Deventer, Diploma behaald in 1988
Vakkenpakket: Economische bedrijfskunde, Sociale bedrijfskunde, Huishoudtechnische bedrijfskunde, Schoonmaakonderhoud, Productontwikkeling, Personeelwerk, Marketing
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Sporten, wielrennen en fitness