Personalia
- Leeftijd
- 66 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Ik wil graag werken als
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
ZBevlogen teamspeelster, die floreert bij het structureren en uitvoeren van projecten. Vertrouwd met de rol van spelverdeelster. Proactieve arbeidskracht, creatief met een groot empatisch en communicatief vermogen
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Ervaring
2014 - Tutor eerstejaars vak Celbiologie, Wageningen Universiteit.
’06-’14 - Begeleiding leerlingen met leerproblemen (zoals problemen uit het autistisch spectrum, dyslexie, dyscalculie. ADHD en algemene planningsproblemen) bij staatsexamen (inhoudelijke begeleiding Biologie, ANW en Scheikunde van leerlingen op VMBO, HAVO en VWO niveau) en in het regulier onderwijs bij EigenWijs; bureau voor individuele begeleiding van jongeren.
’04-’06 - Stichting Agromisa. Eindredacteur 2 boekjes in de serie ‘Agrodok’, multimediaproject.
'98-’03 - Wageningen UR (voorheen Landbouw Universiteit Wageningen, LUW), leerstoelgroep Milieu Systeem Analyse (MSA). Toegevoegd docente milieuhygiëne/ milieusysteemanalyse
Werkzaamheden:
• Verzorgen van onderwijs over milieuhygiëne en milieusysteemanalyse, in het Engels aan Nederlandse en buitenlandse studenten.
• Werk als Wagenings coördinator in het coördinatorenteam van de 'European Postgraduate Course in Environmental Management (EPCEM). In samenwerking en overleg met de EPCEM-coördinatoren van de milieukundecentra van de UvA, de VU en de RUL onderwijs binnen de EPCEM-cursus verzorgen.
'96-'98 – Wageningen UR, sector plant- en gewaswetenschappen. Medewerkster arbo- en milieuzaken.
'95-'96 – Landbouw Universiteit Wageningen. Medewerkster bureau veiligheid en milieuhygiëne.
94 – Provincie Utrecht. Projectleider bodem.
93 – Werk bij de Groningse Milieu Federatie op het terrein van gemeentelijk milieubeleid.
'90-'92 – Regionale Inspectie Milieuhygiëne (RIMH) in Zuid-Holland. Wetenschappelijk milieuhygiënisch medewerkster.
Taakvelden: bodembescherming en -sanering, waterleidingwet en gemeentelijk milieubeleid.
Werkzaamheden:
• Actief bijdragen aan de vorming van inspectiestandpunten op het terrein van drinkwater en bodem.
• Inbrengen van kennis en ervaring ten behoeve van departementale beleidsvorming wat betreft de hygiëne van het milieu.
• Optreden als schakel tussen bestuurlijke instanties in Zuid Holland en het departement milieuhygiëne van het ministerie van VROM bij ontwikkelingen op milieuterrein
• Toezicht houden op de handhaving van de wettelijke voorschriften m.b.t. de volksgezondheid op het gebied van bodem en drinkwater.
• Uitvoeren van gemeenteonderzoeken binnen het landelijk product gemeentelijk milieubeleid.
'87-'89 – Rijkswaterstaat, directie Zuid-Holland. Beleidsmedewerkster milieuzaken.
Werkzaamheden:
• Opzetten adviezen/ notities op ecologisch, aquatisch ecologisch, landschappelijk en milieuhygiënisch gebied, zowel voor intern als extern gebruik.
• Initiëren, begeleiden en beoordelen van ecologisch- en milieukundig onderzoek dat door onderzoeksinstellingen wordt uitgevoerd in opdracht van RWS.
• Het leveren van ecologische, aquatisch ecologische en milieuhygiënische inbreng bij het beheer van waterstaatsobjecten.
'89 - Deelname als vertegenwoordiger van een Non-Governmental Organisation aan een conferentie in het kader van de conventie van Washington (CITES; Convention on International Trade in Endangered Species of flora and fauna).
'86-'87 – RU Utrecht. Wetenschappelijk onderzoekster.
'85-'86 – Beleidsvoorbereidend wetenschappelijk onderzoek ten behoeve van het ministerie van Landbouw en Visserij
Opleidingen
Opleiding:
1987 - Propedeuse recht (RUL). Doctoraal cursus "Hoofdlijnen der bestuurskunde" (RUL)
1985 - Doctoraal examen biologie (RUL).
Hoofdvak: Milieukunde; doctoraal cursus (4 mnd.) + doctoraal studiegroep (6 mnd.).
Bijvakken: Ecologie (RUL), Limnologie (Kent State University, U.S.A.), Natuurbeheer (Landbouw Universiteit Wageningen), Gedragsbiologie (Rijks Universiteit Utrecht), Universitaire lerarenopleiding, eerstegraadslesbevoegdheid (RUL).
1977 - Diploma gymnasium B.
Cursorisch onderwijs:
- Cursussen op communicatief gebied: interculturele communicatie, groepsgesprekken, onderhandelen II.
- Cursussen over didactiek: hoorcollege geven, probleemgericht onderwijs (PGO) organiseren en begeleiden.
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
– Community Teaching Assistent (CTA) in de Massive Open Online Course |(MOOC) Medical Neuroscience 2014. Cursus van Duke University via Coursera.
Werkzaamheden:
• Modereren van de Medical Neuroscience leergemeenschap op het ‘Course Forum’.
• Studenten coachen met ‘studytips’’.
• Creëren van een ondersteunende leeromgeving op de ‘Course Wiki’
Werkgebied