Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Hubert van der Wyck

Hubert van der Wyck

Bedrijfsleider, Manager Horeca/Restaurant

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Frans
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Horeca
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Floormanager Hommerson Casino Jackpot Palace Scheveningen - Den Haag - december 2008 tot heden

Verantwoordelijkheden

Het verantwoordelijk zijn voor alle geldhandelingen tijdens mijn dienst, hierbij denkend aan grote uitbetalingen, de geldwisselaars, wissels met de kassa's en de gehele geldverwerking. In Scheveningen is het ook nog zo dat er totaal 4 dependances zijn : Funland voor onder de 18 jaar, Treasure Island en Sportland twee kleinere casino's en dan natuurlijk de Jackpot Palace zelf. In totaal stuur je ongeveer 12 mensen aan en draag jij verantwoording voor alle 4 filialen dat hier alles goed verloopt en is er ergens onenigheid dan is het mijn taak dit op te lossen.

Prestaties

Ik denk met mijn Horeca achtergrond dat ik toch een andere benadering heb tegenover de gasten als veel van mijn collega's. Dit komt zeer goed van pas omdat ik over het algemeen toch altijd ook al zijn mensen nog zo boos/teleurgesteld ik ze toch altijd uiteindelijk rustig weet te krijgen, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn positieve instelling, flexibiliteit, omgang met gasten/personeel, omgang met klachten en stressbestendigheid er toe hebben bijgedragen dat ik mijn werk goed kan uitvoeren.

Bedrijfsleider Restaurant de Tuyn - Den Haag - februari 2007 tot november 2008

Verantwoordelijkheden

Was een zeer goed kleiner restaurant met zowel al carte als dagelijks wisselende 3/4/5/6 gangen menu's met de daarbijbehorende wijnen. Ik werkte samen met 2 man bedienend personeel en een keukenbrigade van 4 man. Ik was dan ook verantwoordelijk voor de inkoop van de wijnen en het aanprijzen van de juiste wijnen bij het juiste gerecht, en dit overbrengen naar het bedienend personeel dat deze dit ook goed konden aanprijzen aan tafel.

Prestaties

Vergeleken met de drukte van mijn andere banen was het hier qua aantallen veel rustiger maar draaide het juist om de kleinere details. Het was dan ook de kunst om het de gasten dermate naar de zin te maken dat ze geregeld terugkwamen en zeer uitgebreid kwamen eten en drinken.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn positieve instelling, vakbekwaamheid en goede contacten met de gasten hebben ervoor gezorgd dat ik het hier ook erg naar mijn zin had en dat de gasten met een zeer tevreden en voldaan gevoel iedere keer weer de zaak verlieten.

Bedrijfsleider Restaurant de Tuin van de vier windstreken - Rotterdam - januari 2000 tot januari 2007

Verantwoordelijkheden

Toen ik er kwam werken was het net overgenomen en moest eigenlijk alles nog op de rails gezet worden. Dit was een grote uitdaging alles moest opgeknapt worden, personeel aangenomen worden, de keuken op de kaart gezet worden. In een paar jaar tijd groeide "de Tuin" uit tot een begrip in Kralingen met uiteindelijk ongeveer 150 zitplaatsen binnen en een terras met 200 zitplaatsen buiten. Ik was verantwoordelijk voor het aannemen/opleiden van het personeel, droeg verantwoording voor de dagelijkse financiële afsluiting van de kassa, bestellingen en alles wat nog meer komt kijken bij het leiden/runnen van een grote Horeca zaak. Wat ook steeds belangrijker werd waren alle Groepsboekingen, en er dan ook zorg voor dragen dat alles tot in de puntjes verzorgd was.

Prestaties

Dit was wederom een zeer goede leerschool, het was geweldig mee te maken hoe een relatief kleine zaak uitgroeide tot een reusachtige Horeca zaak. In het begin was het ook moeilijk alle nieuwe ontwikkelingen bij te houden. Vooral in de zomer als je van x aantal couverts per ineens doorschoot naar honderden couverts per dag. Dat was heel hard werken maar het resultaat was er dan ook naar.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn harde werken, positieve instelling, flexibiliteit en stressbestendigheid hebben ervoor gezorgd dat alles toch nog redelijk soepel verliep ondanks dat alles toch vrij nieuw en spannend was.

Duty Manager Hotel Inter-Continental - Paris (75) - oktober 1997 tot februari 1999

Verantwoordelijkheden

Verantwoording dragen voor het soepel en gladjes verlopen van alles wat in het Hotel plaatsvindt. Het behandelen en verantwoording dragen voor klachten. Zorgen dat voor de V.I.P.s alles tot in de puntjes verzorgd is.

Prestaties

Parijs was een hele goede leerschool voor mij een zeer groot Hotel dat bijna altijd maximaal bezet was. Ik heb ook nog deels de renovatie van het Hotel mogen meemaken wat ook weer een hoop extra verantwoordelijkheden met zich meebracht. Al met al heb ik hier ontzettend veel geleerd vooral hoe om te gaan met gasten en de daarbijbehorende klachten en de stress die dat met zich meebrengt.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn talenkennis, positieve instelling, flexibiliteit, omgang met gasten, omgang met klachten en stressbestendigheid zorgden ervoor dat ik ook deze functie goed wist te vervullen.

Front office Clerk Hotel Inter-Continental Wien - Wenen, Oostenrijk - september 1996 tot oktober 1997

Verantwoordelijkheden

In en uit checken van gasten en groepen en heb ook hier geruime tijd de functie van Nightauditor vervuld.

Prestaties

Ditmaal was het een zeer groot en druk hotel waar ik heel veel geleerd heb. Hotel Inter-Continental Wien was dan ook zeer tevreden over mij en kreeg ik een vervolgfunctie als Duty Manager in Hotel Inter-continental Paris aangeboden.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn talenkennis, positieve instelling, flexibiliteit, enthousiasme en stressbestendigheid zorgden ervoor dat ik mijn werk naar behoren kon vervullen en zelfs een nieuwe baan in Parijs aangeboden kreeg als Duty Manager.

A la carte and group service, Kitchen & service, Reception shifts
Golden Pass Hotel & Restaurants des Rochers de Naye - Montreux, VD - februari 1996 tot augustus 1996

Verantwoordelijkheden

Eigenlijk een beetje van alles wat, ben in de keuken begonnen wou toch ook graag de keuken een keer in het echt meegemaakt hebben , en heb vervolgens ook een tijd in het restaurant Plein Roc helemaal boven Montreux gewerkt dit was zowel a la carte als grote groepen. En de laatste maand heb ik nog in de receptie bijgesprongen.

Prestaties

Dat ik eigenlijk meerdere taken/werkzaamheden verrichte en eigenlijk overal volledig inzetbaar was. Hierdoor heb ik dan ook zeer veel ervaring opgedaan.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn talenkennis, positieve instelling, flexibiliteit en stressbestendigheid zorgden ervoor dat ik op alle fronten volledig inzetbaar was.

Nightauditor Hotel Helvetie - Montreux, VD - februari 1996 tot augustus 1996

Verantwoordelijkheden

Het dagelijks financieel afsluiten van alle verschillende afdelingen en op Fidelio de dag afsluiten, in en uit checken van gasten en alle verdere werkzaamheden nodig voor het werk achter de Receptie. Ik deed dit dan ook extra erbij naast mijn andere baan bij Golden Pass Hotel & Restaurants des Rochers de Naye.

Prestaties

Omdat ik al ervaring had achter de Receptie was het voor mij boeiend om te leren en te zien hoe het financieel afsluiten van de dag in zijn werk ging.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn talenkennis, werkervaring, positieve instelling, flexibiliteit en stressbestendigheid zorgden ervoor dat ik met gemak in mijn eentje de functie van Nightauditor kon vervullen.

Medewerker Receptie Golden Pass Hotel Terminus - Montreux, VD - januari 1995 tot juli 1995

Verantwoordelijkheden

Ik werd eigenlijk aangenomen om een stage in de F&B afdeling te vervullen. Aangezien zij zeer tevreden waren over mijn talenkennis en omgang met de gasten werd ik al binnen een paar weken naar de Receptie overgeplaatst. Al binnen korte tijd draaide ik in mijn eentje volledige receptie diensten. Ik was dan ook verantwoordelijk voor reserveringen, groepsreserveringen, in en uit checken van gasten en de telefooncentrale bedienen.

Prestaties

Ik was eigenlijk binnen 1 maand al volledig inzetbaar achter de Receptie en werkte dan ook al snel volledige diensten in mijn eentje. Dit was dan ook een zeer goede leerschool voor mij.
Gebruikte Vaardigheden
Mijn talenkennis, flexibiliteit en stressbestendigheid en goede communicatieve vaardigheden hebben ertoe geleid dat ik al snel alle werkzaamheden achter de Receptie tot een goed einde bracht.
Medewerker Service en Roomservice
Baur au Lac, Zürich - Zürich, ZH - januari 1994 tot juli 1994

Verantwoordelijkheden

Was mijn eerste stage bij een hotel, vanwege het feit dat ik zeer goed mijn talen sprak en mijn werk in het restaurant goed deed ging ik al snel naar de afdeling Roomservice. Ik kreeg hier ook de extra taak toegewezen om de Directie te verzorgen, dit echtpaar woonde dan ook in het Hotel. Het was eigenlijk een eer als je gekozen werd zij hadden vaak diners met belangrijke gasten, onder andere Luciano Pavarotti, Placido Domingo en anderen. Verdere verantwoordelijkheden waren bestellingen telefonisch aannemen, voorbereiden en uitserveren.

Prestaties

Ik was al na korte tijd volledig inzetbaar om alles in de Roomservice tot een goed einde te brengen. Het werd dan ook zeer jammer bevonden dat na 6 maanden mijn stage afgelopen was.

Gebruikte Vaardigheden

Mijn talenkennis, positieve instelling, stressbestendigheid en alle benodigde vaardigheden om goede service te verlenen. Dit was dus zowel voor de Roomservice als ook diners/lunches die ik voor de Directie verzorgde.

Opleidingen

HBO in Hogere Hotelschool
H.I.M. Hotel Institute Montreux - Montreux, VD 1993 tot 1996

Rechten
Erasmus Universiteit Rotterdam - Rotterdam 1990 tot 1992

VWO
Atheneum F. de Munnik - Utrecht 1987 tot 1990

Lagere/Middelbare School
Yokohama International School - Yokohama, Japan 1977 tot 1981

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Tennis, Skiën, Films en muziek

Werkgebied

  • Den Haag 25km
Talentcard®