Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Anita van Trijp

Anita van Trijp

docent, bpv begeleider, trainer

Personalia

Leeftijd
65 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben op zoek naar een stimulerende werkomgeving, waar ik mijn bijdrage kan leveren als docent/trainer aan het coachen, inspireren en stimuleren van werknemers in de sector zorg en welzijn, met name op het gebied van beroepshouding, professionaliteit en bejegening. Ik breng ervaring mee als fysiotherapeut, docent levensbeschouwing en docent MBO in deze sector.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Zelfstandige werker die graag in samenwerking met anderen vernieuwende ideeën uitdenkt en vorm geeft. Betrokken en idealistisch. In staat om anderen te inspireren door steeds de verbinding met achterliggende visie en drijfveren helder te houden. Tijdens het werken met groepen ligt mijn kracht in het creëren van een veilige sfeer en het stimuleren van plezier in leren.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • opleidingscoördinator
Sector(en):
  • Onderwijs
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Werkervaring
Jan 2009 Nationaal Consortium voor Bedrijfsopleidingen
Functie Docent en begeleider beroepspraktijkvorming
Taken Ontwikkelen van lesmateriaal
Verzorgen van lessen
Trainen, Begeleiden en Coachen van werkbegeleiders
Doel Scholing van de deelnemers tot Helpende Zorg en Welzijn, Medewerker
Maatschappelijke zorg, Persoonlijk begeleider Gehandicaptenzorg
Mei 2009 Vakcollege Tilburg
Functie Medewerker Open Leer Centrum
Taken Begeleiden van leerlingen bij het gebruik van computer
Uitlenen van materialen
Administratieve taken
2007-2008 Midden Brabant College afdeling Zorg en Welzijn
Functie Medeprojectleider Zorgplan
Taken Leiding Projectgroep Zorg
Doel Komen tot een grotere planmatigheid in de zorg voor leerlingen
Resultaat Cultuuromslag is denken over leerlingen: van probleemgerichte benadering
naar denken in mogelijkheden.
Binnen 1 jaar realiseren van handelingsplannen voor iedere leerling.
Functie Projectleider pilot “Kiezen voor Jezelf”
Taken Ontwikkelen van visie en methodiek rondom keuzeproces van leerlingen.
Doel Komen tot aanbevelingen over het organiseren van de sectorkeuze.
Leerlingen brengen tot weloverwogen sectorkeuze.
Resultaat Aanbevelingen die in het schooljaar 2008-2009 uitgangspunt vormen bij het
ontwikkelen van visie rondom sectorkeuze.
Concreet programma dat zowel leerlingen-als docentenmateriaal omvat.
2001-2007 Midden Brabant College locatie Zorg en Welzijn
Functie Docent levensbeschouwing/ docent biologie/ mentor
Taken Verzorgen van lessen, ontwikkelen van lesprogramma’s, maken en afnemen
van toetsen, bewaken van het groepsproces, verzorgen van individueel
contact met leerlingen, aanspreekpunt voor ouders en collega’s, voorzitten
leerlingenbesprekingen.
Deelname aan project vernieuwende didactiek: vragen vanuit het bedrijfs-
leven zijn het uitgangspunt. Binnen deze praktische context maken leerlingen
zich concepten eigen en ontwikkelen zij competenties.
1999-2000 Scholengemeenschap Breda (O.L.V.) en Tessenderlandt
Functie Docent levensbeschouwing
1994-1998 Free-lance cursusleider Gordoncursus “Effectief omgaan met kinderen”
Communicatietraining voor ouders ten behoeve van de ouder-kindrelatie.
1981-1988 Praktijk voor fysiotherapie Theo de Keizer te Geertruidenberg
Functie Fysiotherapeut
Taken Onderzoeken en behandelen van patiënten, contacten met verwijzers en
verzekeraars, verslaglegging en administratie

Opleidingen

Opleidingen
sept 2011 Academie voor counselling en coaching
mensgericht coachen
1997-2001 Fontys Hogeschool Tilburg
Docent Theologie/levensbeschouwing tweede graad
1992-1994 Nederlandse Effectiviteits Trainingen
Gordon cursusleider “Effectief omgaan met kinderen”
1983-1987 Academie voor Reflexzonetherapie Utrecht
Reflexzonetherapeut
1977-1981 Academie voor Fysiotherapeut “West-Brabant”
Opleiding Fysiotherapie
1971-1977 Gertrudislyceum Roosendaal
VWO beta
Cursussen
2008 Persoonlijke effectiviteit/leidinggeven Impact
2005 Trainer faalangstreductie Herberd Prinsen
2003 Mentortraining Bert van Daalen
2002 Activerende didactiek Josee Haentjes

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

In mijn vrije tijd doe ik aan Tai Chi, ben ik graag buiten bezig met bv wandelen, fietsen en tuinieren. Ik houd van lezen en het oplossen van logische puzzels en ik leer mezelf Spaans. Ook het bezoeken van concerten en bioscoop werkt voor mij ontspannend.

Werkgebied

  • Prinsenbeek 50km
Talentcard®