Danielle Schemkes
Marketing en senior communicatieadviseur met 15 jaar werkervaring
Personalia
- Leeftijd
- 47 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Wat mij intrigeert zijn mensen! Juist door de dialoog aan te gaan, door te verbinden, te inspireren en te sparren, kun je content genereren, met creatieve ideeën komen en dus waarde toevoegen. Ik krijg een kick van (kritisch) sparren en brainstormen, ga voor een resultaatgerichte en creatieve aanpak en neem niet snel genoegen met ‘kan niet’. Ik heb doorzettingsvermogen en een lange adem en ben in het bezit van energie voor 10, een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Na de middelbare school volgden het MBO Commerciële Dienstverlening in Amsterdam (1998) en het HBO Communicatiemanagement (2002) in Utrecht. Naast een retailorganisatie voornamelijk in de zakelijke dienstverlening gewerkt bij onder andere Marktonderzoekbureau Inter/View, Johan Matser Projectontwikkeling en diverse functies bij de landelijke woningcorporatie Woonzorg Nederland (seniorenhuisvesting) bekleed. Tot maart 2015 ben ik als communicatieadviseur werkzaam geweest bij een belangenvereniging in de zorg.
Met 15 jaar ervaring heb ik zowel de discipline van marketing als die van communicatie eigen gemaakt. Ik ben thuis in projectmanagement, seniorenmarketing, marktonderzoek en marketing & communicatie; van strategie tot uitvoering inclusief e-marketing.
In de praktijk
• Markten onderzoeken en marketing- en communicatieplannen opstellen
Deskresearch, klantenpanels (Customer Buying Journeys) en (concurrentie-)analyse; belangrijk om je klant te spreken en te kennen om te weten wat hun behoeften en wensen zijn hoe je daar als organisatie op in kan spelen. Marketing-/communicatieplannen maken van strategie tot een realistische aanpak. Een goed plan is kernachtig, duidelijk, inspireert en heeft concrete handvaten.
• Marktintroducties, promotie & communicatie
Ruime ervaring in het op de markt brengen van nieuwbouwprojecten en bestaande seniorencomplexen met woon-, zorg- en welzijnsaanbod. Belangrijke steekwoorden daarbij zijn: onderzoek, analyse, plannen maken, (potentiele) klanten interesseren, binden en vasthouden (loyaliteit).
• Project-/interimmanagement
Vlot trekken van processen: strategie uitzetten, inspireren, enthousiasmeren, verbinden (bruggenbouwer) en het beoogde resultaat behalen.
• Corporate communicatie: van strategie tot dragers
Wat drijft de organisatie, welke doelen streeft zij na en wat betekent dat voor de identiteit en het merk? Van concept tot uitvoering zoals huisstijl, advertenties, website, relatiebeheer en beurzen.
• Doelgroepmarketing; uitgebreide en specialistische ervaring op het gebied van wonen, zorg en welzijn voor de doelgroep 55 jaar en ouder. Hiervoor klantformules ontwikkelt en geïmplementeerd; wooncomplexen (zowel zelfstandig als intramurale complexen) beter verhuurbaar maken door specifiek te kijken naar de consument (leefstijl, inkomen en vitaliteit), de locatie (voorzieningen, ligging en lokaal beleid) en de markt (zorg, diensten, woning en het overig aanbod). Ook presentaties, workshops geven, sparren en coachen op het gebied van seniorenmarketing (beleving, bejegening, productontwikkeling of marktbewerking) behoren tot mijn expertise.
• E-marketing
Opstellen e-marketingplan; van strategie tot uitvoering inclusief SEO, SEA, social media marketing, CRM, database- en relatiemarketing.
Opleidingen
HBO communicatiemanagement, Hogeschool van Utrecht
Nima B e-marketing
Nima A
MBO Bedrijfscommunicatie & Public Relations