Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Petra van der Slot

Petra van der Slot

Manager

Personalia

Leeftijd
59 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Curriculum vitae

Personalia
Naam : Petra van der Slot
Adres : Graaf Janstraat 223
Geboortedatum : 9 augustus 1965
Geboorteplaats : De Lier

Opleiding
2001 – 2003 : Bedrijfskunde I en II, Post HBO
1997 – 1998 : Communicatietrainer, Post HBO
1995 – 1996 : opleiding Psychodrama Therapie
1988 – 1992 : Maatschappelijk Werk, HBO
1983 – 1986 : diploma B - Verpleegkundige
1978 – 1983 : HAVO

Werkervaring
Arcade (Westland), Manager Wonen (2010 – 2014)
• Lid van het Management Team
• Leiding geven aan de afdeling Wonen: verhuur, sociaal beheer, huuradministratie en huurincasso, reparatieverzoeken en klantenservice
• Zorg dragen voor een adequate personeelsbezetting en goede taak- en bevoegdheden
• Het opstellen en realiseren van jaarplannen
• Verantwoordelijk voor de uitvoering van het organisatiebeleid
• Ontwikkelen, implementeren en bewaken van het beleid van de afdeling Wonen
• Ontwikkelen en verbeteren van de processen binnen de afdeling Wonen
• Bewaken van het kwaliteitslabel KWH
• Verantwoordelijk voor het aanleveren van de gegevens voor het jaarverslag, managementrapportages en begrotingen
• Adviseren over huurprijzen en huurcontracten
• Overleg voeren met de huurdersvereniging en de gemeente Westland over zaken betreffende beleid, beheer, renovaties en sloop/vervangende nieuwbouw
• Intensieve samenwerking met diverse zorgorganisaties in Westland en Den Haag

Woningcorporatie Arcade (Den Haag), Vestigingsmanager (2007 – 2010)
• Deze vestiging is ontstaan door een aankoop van vastgoed door Arcade
• Zorgen voor een adequate personele invulling van de vestiging
• Zorgen voor de uitvoering van een goed personeelsbeleid binnen de vestiging , waaronder een adequate interne communicatie: periodieke afstemming, werkoverleg en functionerings- en beoordelingsgesprekken
• Medeverantwoordelijk voor aankoop bezit, doel: uitbreiding van het woningbezit in Den Haag
• Verantwoordelijk voor het beheer voor en door derden
• Medeverantwoordelijk voor het activeren van Verenigingen van Eigenaren
• Opstellen en realiseren van jaarplannen
• Inventariseren van de staat van onderhoud en input leveren voor de onderhoudsbegrotingen

Woningcorporatie WonenCentraal (Alphen aan den Rijn), Teammanager Woondiensten (2004 – 2007)
• Leidinggeven aan een wijkteam van 16 medewerkers
• Portefeuillemanagement 5.000 woningen: marktontwikkelingen, huurbeleid, strategisch voorraadbeleid, herstructurering, onderhoud, verhuur en VvE’s
• Begeleiden proces renovatie van 724 woningen
• Deelname aan de realisatie 310 woningen met diverse zorg- en welzijnsvoorzieningen in samenwerking met Zorgkompas en stichting Thuiszorg Groot Rijnland

Woningcorporatie Vidomes (Delft), Hoofd Wonen (2001- 2004)
• Leidinggeven aan een team van 5 medewerkers (verhuur, huurincasso en sociaal beheer)
• Plaatsvervangend bedrijfsdirecteur
• Opstellen en realiseren jaarplan
• Ontwikkelen van strategisch voorraadbeleid
• Ontwikkelen van diverse woonzorgprojecten
• Realiseren organisatieverandering; werken met rayonteams en resultaatgericht werken

Woningcorporatie WBR (Rotterdam), Wijkteammanager (2000 – 2001)
• Leidinggeven aan een wijkteam van 14 medewerkers
• Verantwoordelijk voor verhuur, onderhoud en leefbaarheid
• Deelname projectgroep herstructurering van de wijk Oude Noorden
• Ontwikkelen leefbaarheidsbeleid en wijkgericht werken
• Opstellen en realiseren jaarplan

KLM, Unitmanager en trainer (1998 – 2000)
• Leidinggeven aan een team van 13 trainers
• Werving en selectie van nieuwe trainers
• Planning en organisatie van trainingen en projecten
• Acquisitie opdrachten en onderhouden van contacten met opdrachtgevers
• Ontwikkelen en uitvoeren van de trainingen: effectief omgaan met agressie, klantgericht werken, persoonlijke effectiviteit, gesprekstechnieken voor leidinggevenden en coachen als stijl van leidinggeven

Freelance trainer, coach en adviseur (1998 – 2000)
• Ontwikkelen van communicatietrainingen op maat
• Adviseren over vraagstukken op het gebied van leidinggeven en samenwerking
• Individuele coaching leidinggevenden
• Acquisitie-opdrachten

Stichting Dr. Schreuder van der Kolk Sociotherapeut (1992 – 1998)
Psychotherapeutische dagbehandeling afdeling traumaverwerking
• Groepstherapie en individuele begeleiding van cliënten
• Psychodramatherapie
• Individuele begeleiding

Robert Fleury Stichting, Sociotherapeut (1989 – 1992)
Afdeling eetstoornissen.
• Groepsdynamica
• Assertiviteitstraining
• Individuele begeleiding van cliënten en begeleiding van ouders

Psychiatrisch Centrum Bloemendaal, Verpleegkundige (1983 – 1989)
• De opleiding B-verpleegkunde in het Psychiatrisch Centrum Bloemendaal

Eigenschappen
• Aanpassingsvermogen
• Resultaatgericht
• Samenwerken
• Betrokkenheid
• Creativiteit
• Klantgericht
• Overtuigingskracht
• Enthousiasmerend
• Humor
• Besluitvaardigheid
• Initiatief
• Ondernemerschap

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

16 jaar leidinggevende ervaring.

Opleidingen

HBO Maatschappelijk Werk
Bedrijfskunde I en II Post HBO

Meer over mij

Werkgebied

  • Zoetermeer 50km
Talentcard®