Personalia
- Leeftijd
- 66 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Profiel:
Gedreven commercieel persoon die verkopen in het bloed heeft zitten en graag samenwerkt met klanten om het maximale uit het verkoopgebied te halen.
Expertise:
Specialisatie in non-food en ervaren met high end merken
Introduceren van nieuwe merken en producten en werven van nieuwe klanten
Begeleiding van key-accounts
Goed ingevoerd bij hoofdkantoren en inkooporganisaties van Retailorganisaties
Mijn huidige situatie
Werkervaring
9. RA Company van februari 2012 tot en met februrari 2013 (om economische omstandigheden geen verlenging contract)
-Importeur van diverse high quality producten waaronder Black & Blanche beenmode, Fitflops footwear enz.-
Taken, verantwoordelijkheden en resultaten:
- werven van nieuwe kwalitatief hoogwaardige verkooppunten in Nederland
- verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de accountplannen
- opzetten van specifieke tailor-made acties
8. Zelfstandige activiteiten van september 2009 tot 15 februari 2012
-Eigen onderneming waarin ik als ZZP-er in opdracht van bedrijven werkzaamheden op salesgebied verrichtte of als eigenaar o.b.v. MVO werkzaam was-
Van september 2009 heb ik een eigen bedrijf en verkoop ik handgemaakte bijous die ik importeer uit Zuid Afrika. Verkoop vind plaats aan nieuw te verwerven relaties. Ik breng deze collectie, gemaakt door Zuid Afrikaanse vrouwen, op de markt in Nederland en België onder mijn eigen merknaam Ziadi. Meer informatie kunt u vinden op www.ziadi.nl
7. Vemedia van augustus 2008 tot september 2009
-Groothandel en producent van farmaceutische producten (focus op zelfzorggeneesmiddelen)-
Field / Accountmanager Vemedia
Taken en verantwoordelijkheden Field / Accountmanager
- Aansturing Sales Representives
- Analyseren van de belangrijkste concurrenten en hun marketing/salesgedrag
- Meewerken in diverse projectgroepen omtrent positionering, introductie en communicatie van bestaande producten en new business
- Opstellen en implementeren tailor mademarketing/sales plannen
- Verantwoordelijk voor Accounts in de drogisterij branche.
- Verantwoordelijk voor een eigen rayon van zelfstandige drogisterijen +/- 80 klanten
6. Interim activiteiten van februari 2005 tot augustus 2008:
- Van 1 februari 2005 tot 1 februari 2006 Johnson & Johnson Consumers ( Roc Cosmetica en Parfumerie)
- Van 1 februari 2006 tot en met 31 december 2006 Tripper Clothing (fashion)
- Van 18 februari 2007 tot en met 31 juli 2008 STMG Arnhem (zakelijke dienstverlening)
Opdrachten die ik als interim manager heb verricht:
- Opzetten en implementeren van (strategische) sales- en marketing plannen
- Opzetten van shop-in-the-shop Retailconcepten
- Operationeel maken van sales en/of marketingstrategieën binnen diverse business units
- Verantwoordelijk voor een buitendienstteam bestaande uit 8 personen en de implementatie van veranderend verkoopgedrag en accountbeheer
- Verantwoordelijk voor de verkoop en tailormade acties bij de landelijke accounts zoals Kappe Schiphol, Etos, Douglas, Ici Paris, DA, Bijenkorf , V&D en DIO
- Begeleiding en ondersteuning individuele retailers (op accountniveau)
- Ontwikkeling van new business in commerciële omgevingen
- Opstellen concurrentie-analyses in het specifieke marketing/salesgedrag van de primaire concurrenten
- Verantwoordelijk voor het opzetten van een buitendienst- en binnendienstorganisatie
- Verantwoordelijk voor de opleiding en training van de buitendienst
- Opzetten van een commerciële ledenorganisatie.
- Ontwikkelen van de marketing- en communicatie strategie ten behoeve van een ledenorganisatie i.o
- Ontwikkelen van een ledenwerf strategie ten behoeve van een ledenorganisatie i.o.
- Ontwikkelen van een Retailstrategie ten behoeve van de ledenorganisatie i.o. en het ledenmagazine
5. Biohorma B.V. van 1 juli 2001 tot 1 februari 2005
-Producent en importeur van homeopatische geneesmiddelen onder het merk A. Vogel (zelfzorg)-
Taken en verantwoordelijkheden die ik als field/productmanager Nederland onder meer verrichtte respectievelijk droeg:
- Analyseren van de belangrijkste concurrenten en hun marketing/salesgedrag
- Participeren in de productgroepteams omtrent positionering, introductie en communicatie rondom productgroepen en producten
- Opstellen en implementeren tailor mademarketing/sales plannen
- Het in kaart brengen van de markt en (potentiële) distributiekanalen (Retail en artsen/apothekers)
- Verantwoordelijk voor de aansturing van 2 verschillende buitendienstteams te weten
rayonmanagers artsen/apothekers en drogisten ( totale groep van 10 personen)
- Verantwoordelijk voor opleiding en training van de teams, alsook de individuele
coaching on the job.
4. Adidas Benelux BV van 1 maart 2000 tot 1 juli 2001
-Internationaal sportmerk die vaak marktleider in Nederland is-
Taken en verantwoordelijkheden die ik als fieldmanager Nederland onder meer verrichtte respectievelijk droeg:
- Verantwoordelijk voor het fieldsalesbeleid Nederland
- Verantwoordelijk voor de verkoop en merchandising Fanshop luchthaven Schiphol van Michael van Praag
- Verantwoordelijk voor de shop in the shop concepten bij retailers
- Aansturing en coaching van het buitendienstteam ( totale groep van 15 personen)
- Contacten key-accounts
- Verantwoordelijk voor de sales bij grote evenementen, o.a. ABN tennistoernooi in Rotterdam, Rosmalen tennistoernooi, Dutch masters tennistoernooi in Amsterdam.
- Representatieve taken richting retailers ter versterking van het merk Adidas.
- Deelname aan internationale projectgroepen Adidas
3. Sunglitz Benelux van 1996 tot 1 maart 2000
-Importeur van exclusief haarverzorgingsproducten voor het professionele kanaal onder de merknaam Sunglitz en Biosilk-
Taken en verantwoordelijkheden die ik als marketing/salesmanager onder meer verrichtte respectievelijk droeg:
- Verantwoordelijk voor het marketing/salesbeleid Nederland
- Aansturing en coaching van het buitendienstteam ( totale groep van 9 personen)
- Relatie-onderhoudend voor de key-accounts
- Verantwoordelijk voor de marketing/sales bij grote evenementen (b.v. vakbeurzen e.d.)
- Ontwikkeling van de p.o.s.-materialen ten behoeve van de vakhandel ter versterking van de merken Sunglitz en Biosilk
- Verantwoordelijk voor de Europese distributeurs.
2. Accountmanager L ‘Oreal van 1986 tot 1996
-Internationaal merk in persoonlijke verzorging met diverse merken. Prestige & Collection en Biotherm zijn de exclusieve divisies in Nederland met o.a. merken als Cacharel, Polo Ralph Lauren enz.-
Taken en verantwoordelijkheden die ik als accountmanager onder meer verrichtte en respectievelijk droeg:
- sales verantwoordelijk voor de grote accounts als Bijenkorf, Douglas, Verenigde parfumeurs, Vroom en Dreesmann en retailers in het drogisterijkanaal.
- verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de accountplannen
- opzetten van specifieke tailor-made acties
- begeleiding/coaching van de verkoopsters in de shop-in-the-shop bij het grootwinkelbedrijf
-
1. Vertegenwoordiger Philip Morris van 1980 tot 1986
-Producent van tabakswaren-
Taken en verantwoordelijkheden:
- verantwoordelijk voor de verkopen in de ‘food’, speciaalzaken en de ‘grijze marktzaken’ in het eigen rayon
Opleidingen
Detailhandelsschool van 1971 tot 1976
Middelbare ondernemersschool van 1976 tot 1980
Nima A en B marketing 1985/1998
Professionele verkoper, Customer Marketing
Taalvaardigheid:
Nederlands
Duits
Engels
Frans (spreken)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Reizen
Lezen
Tuinieren en Klussen
Motorrijden
Werkgebied