Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Elly van der Marel

Elly van der Marel

Hr Manager

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Curriculum Vitae

Graag wil ik mij aan u voorstellen. Ik ben een resultaatgerichte, energieke HR Business Partner, die het best tot haar recht komt in toonaangevende, professionele en snel groeiende bedrijven waar innovatie, duurzaamheid en kwaliteit de sleutel zijn. Als HR expert, geëngageerd MT lid, people manager 'pur sang' en gedreven projectleider ben ik veelzijdig en van toegevoegde waarde voor een bedrijf. Ik heb visie en durf mijn mening te geven. Strategisch denken combineer ik pragmatisch handelen. Ik ben commercieel en verdiep mij in het kloppend hart van een organisatie en door HR beleid continue af te stemmen op de bedrijfsdoelstellingen draag ik actief bij aan het succes van de onderneming.
Het werken in snel groeiende bedrijven en de daarmee gepaard gaande veranderingen in structuur, behoeften en ambities hebben mijn creativiteit en leiderschapskwaliteiten sterk ontwikkeld. Mijn ervaring strekt zich van het zelfstandig opzetten/professionaliseren van HR afdelingen, het ontwikkelen van HR beleid, het definiëren en bouwen van bedrijfsculturen (DNA), het ontwikkelen/ implementeren van processen & procedures en HR instrumenten, tot het leiden van (multidisciplinaire) team(s).

Expertise:
- Talent & Performance Management
- Change Management, Culture integration, Integration of legal entities
- Resourcing & Succession
- Employee relations, labor law
- Standardization & implementation of policies
- Disciplinary & Termination
- Compensation & Benefits
- Centralization of HR
- Global Mobilty
- Implementation & Improvement of processes
- Generalist and Strategic HR

Other:
• Experienced Member of the Management Team
•• A track record of leading Process Improvement, Project Management, Cost Saving initiatives
•• Demonstrated ability of providing solid HR consultation to Senior Leadership
•• Demonstrated ability to partner within and outside of HR
• Experience in both midsize businesses as well as (matrix) multi-nationals
•• +10 years of Managerial experience

Personal strengths:
• Knowledgeable, Business acumen, Strategic
• Dynamic, sense of humour.
• Strong Project Management skills
• Excellent influencing skills at all levels in the organization
• Strong vision on HR
• Gets things done

Werkervaring

Mei ’13-Nov ’13 Greenberg Nielsen www.greenbergnielsen.nl

a.i. HR Manager. Adviseur en coach voor de beide directeuren met betrekking tot [people]management, processen en bedrijfscultuur. Resultaatgebieden: advisering over en opzetten/implementeren van HR processen en procedures en wet- en regelgeving; herstructurering afdeling Office Management en Sales Support; ontwikkeling verzuimbeleid en implementatie HR- en Verzuim tool; schrijven van Employee Handbook; implementatie Employee Benefits Plan; ontwikkeling en coaching van medewerkers; talentmanagement.

Jul ‘00 t/m Nov ‘12 The Nielsen Company www.nl.nielsen.com

Aug ‘10 – Dec ‘12 HR Lead the Netherlands. Leiding geven aan HR team, Payroll Specialist en Office Manager. Verantwoordelijk voor de implementatie, uitvoering en uniformering van het Corporate Nielsen HR beleid binnen de drie Nederlandse organisaties [ACNielsen Nederland BV, Nielsen Media Research BV en Nielsen HQ BV]. Ondersteuning aan directie en management. Gesprekspartner OR. Lid Europees Business Process Improvement team. Lid MT. Voertaal: Engels en Nederlands
Successen:
1. HR afdelingen omgevormd tot één centrale facilitaire unit
2. Uniformering & outsourcing payrollverwerking [procesverbetering en kostenbesparing]

Sept ‘10 – Sept ‘11 Human Resource Manager Media & Global Business Service. Verantwoordelijk voor de uitvoering van het corporate HR beleid binnen Nielsen Media Research en Global Business Service; advisering directie, management en medewerkers binnen deze business units; leidinggeven aan de Payroll Specialist en Office Manager. Gesprekspartner OR. Lid MT. Voertaal: Engels en Nederlands

Jan ‘08 – Sept ‘10 Human Resource Manager. Verantwoordelijk voor de uitvoering van het HR beleid binnen Media Nederland; leidinggeven aan de Payroll Specialist en Office Manager. Ondersteuning directie, management en medewerkers. Gesprekspartner OR. Lid MT. Voertaal: Engels en Nederlands.

Feb ‘06 – Jan ‘08 Human Resource & Operations Manager. Verantwoordelijk voor de afdelingen HR, Operations, Finance en Office Management [w.o. Receptie, Mailroom en Facilitaire Zaken]. Direct leidinggeven aan 7 FTE, indirect aan 45 tot 55 PTE. Gesprekspartner OR. Lid MT.

Okt ‘03 – Feb ‘06 Personeels Functionaris. Verantwoordelijk voor het opzetten van een afdeling P&O, leidinggeven aan Office Manager.

Jul ‘00 - Okt ‘03 Office Manager. Verantwoordelijk voor het opzetten van een afdeling Office Management en voeren Personeelsadministratie.

Dec ‘90 – Jul ‘00 ATPI www.atpi.com

Manager Cruises
Verantwoordelijk voor de marketing, organisatie en verkoop van cruises in het topsegment van de markt. Resultaat: verdubbeling omzet in het eerste jaar. ''Best Newcomer In The Market Award" gewonnen (cruise industry award)

Sep ‘90 – Dec ‘97 Manager Leisure Travel
Leidinggeven aan team van 3 FT medewerkers en stagiaires. Verantwoordelijk voor realisatie omzetdoelstelling, budget- en begroting, marketing & communicatie, opleidingen.

‘84 – Sep ‘90 Diverse [operationele] functies in Toerisme
[VVV Amsterdam, OAD Reisbureau Zeist, Vrij Uit BV Badhoevedorp]

Opleidingen, Trainingen
2011 ACT Now Quick Win Process Improvement Training[Frankfurt]
2010 International Business Process Improvement [Diemen]
2009 Senior Managing People & Performance [ Oxford, UK]
2008 SAP HR Training [Budapest & Oxford]
2003/2004 Diverse Managementtrainingen [ACE Opleidingen]
2002 HBO Arbeidsrecht [Utrecht]
1986 NIMA A Marketing [ISBW te Utrecht]
1981-1985 Diverse vakopleidingen in Toerisme [SEPR , SVATOR, VVR, ANVV, ANVR]
Vooropleiding HAVO & ATHENEUM

Talenkennis Nederlands vloeiend [moedertaal]
Engels uitstekend in woord en geschrift
Duits voldoende in woord en geschrift
Frans voldoende in woord en geschrift

Computervaardigheden MS Office [Word, Excel, Outlook, Powerpoint], SAP HR, Personnel Manager

Hobby’s Reizen, auto/rally’s rijden, koken

Referenties Op aanvraag beschikbaar

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

focus & resultaat gedreven, helicopterview, overtuigingskracht, ondernemerschap, energiek, organisatiesensitief, gevoel voor humor

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • intercedent
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Mei ’13-Nov ’13 Greenberg Nielsen www.greenbergnielsen.nl
Functie: HR Manager a.i.

Jul ‘00 t/m Nov ‘12 The Nielsen Company www.nl.nielsen.com
Functies: HR Lead the Netherlands.
Human Resource Manager Media & Global Business Service.
Human Resource Manager
Human Resource & Operations Manager
Personeelfunctionaris
Office Manager

Dec ‘90 – Jul ‘00 ATPI www.atpi.com
Functies: Manager Cruises
Manager Leisure Travel

Opleidingen

2011 ACT Now Quick Win Process Improvement Training [Frankfurt]
2010 International Business Process Improvement [Diemen]
2009 Senior Managing People & Performance [ Oxford, UK]
2008 SAP HR Training [Budapest & Oxford]
2003/2004 Diverse Managementtrainingen [ACE Opleidingen]
2002 HBO Arbeidsrecht [Utrecht]
1986 NIMA A Marketing [ISBW te Utrecht]
1981-1985 Diverse vakopleidingen in Toerisme [SEPR , SVATOR, VVR, ANVV, ANVR]
Vooropleiding HAVO & ATHENEUM

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Rally rijden, ingewikkelde recepten koken, reizen

Werkgebied

  • Heemstede 50km
Talentcard®