Eveline Geusen
beleidsmedewerker, beleidsadviseur, projectmedewerker, projectcoördinator
Personalia
- Leeftijd
- 51 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik wil graag aan de slag in een ondersteunende, adviserende functie in de non-profit sector, bij voorkeur in de zorg en welzijnssector. Gedurende 16 jaar heb ik beleidservaring opgedaan in de ouderenzorg, jeugd-ggz en algemene zorgsector. Ik heb directies en managers van zorginstellingen ondersteund bij het professionaliseren van hun interne organisatie. Als kwaliteitsadviseur heb ik zorginstellingen bijgestaan om systematisch en gestructureerd hun interne processen en procedures te verbeteren. Daarnaast heb ik gewerkt voor regionale patiëntenorganisaties waar ik met en namens de patiënten heb gezorgd voor een stevigere positie van de patiënt in het regionale zorgnetwerk.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Toegewijd, accuraat, klantgericht, vriendelijk, met humor; een onderzoekende geest die streeft naar inzicht en groei; signaleert verbeterpunten en kansen én realiseert concrete resultaten; met oog voor detail én zicht op het grotere geheel; in staat om beleid en projecten van ontwikkeling tot afronding op te pakken, afgestemd op de behoeften van de organisatie; een zelfstandige werker die graag samenwerkt met anderen.
Leidinggevenden en collega’s omschrijven mij als volgt: toegewijd, zorgvuldig, een doorzetter bij moeilijke veranderingsprocessen, analytisch en resultaatgericht, collegiaal en integer.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
2007-2013 Adviseur kwaliteit Stichting De Jutters, centrum voor kind- en jeugdpsychiatrie
Advisering en ondersteuning op het gebied van (kwaliteits)beleid
* HKZ-certificering jaarlijks behaald. Doorgaand verbetertrajecten ondersteund op gebied van zorgbeleid, facilitair management, personeelsbeleid, planning en controlcyclus. Integratie kwaliteitssysteem en managementsysteem verbeterd;
* Organisatie van interne en externe audits, intern auditorschap, interne voorlichting, jaarlijkse directiebeoordeling, kwaliteitshandboek ontwikkeld en ingevoerd plus applicatiebeheer, verbetervolgsysteem ingevoerd plus applicatiebeheer;
* Ontwikkeling veiligheidsmanagementsysteem; secretaris Commissie Veilig Incident Melden
* Meldcode kindermishandeling ingevoerd; meldcode geschreven, scholing georganiseerd.
2004-2008 Beleidsmedewerker Zorgbelang Delft Westland Oostland
Collectieve belangenbehartiging van patiënten en consumenten in de gezondheidszorg
* Aandachtsgebieden: AWBZ en ZFW; gemeentelijke integratie van wonen, welzijn en zorg.
* Cliëntenparticipatie versterkt bij beleidsinitiatieven van zorginstellingen, woningcorporaties, gemeenten en verzekeraars
* Cliëntentevredenheidsonderzoek diabeteszorg uitgevoerd; voorzitterschap cliëntenpanels apotheken
* Voorlichting (schriftelijk en bijeenkomsten) gerealiseerd voor leden en externe relaties
* Relatiebeheer verzekeraars, zorg- en welzijnsinstellingen, overheden en woningcorporaties
2000-2004 Beleidsmedewerker Stichting Duyn & Rhyn, verpleeg- en zorgcentra
Advies en ondersteuning op het gebied van kwaliteitsbeleid
* Integratie algemene beleidsplanning en de kwaliteitsplanning; ontwikkeling systematische voortgangsbewaking
* Schrijven kwaliteitsjaarverslag
* Ontwikkeling en invoering digitaal kwaliteitshandboek
* Interne voorlichting over het kwaliteitsbeleid en –systeem
* Ontwikkeling en invoering medewerkers- en cliëntenraadpleging
2000-2003 Beleidsmedewerker Stichting Groenhoven, zorgcentrum voor ouderen (parttime detachering vanuit Stichting Duyn & Rhyn)
Beleidsadvies en projectcoördinatie
* Nieuwe dienst ‘’dagverzorging in de wijk’’ gerealiseerd, verantwoordelijk voor projectleiding
* Begeleiding verbetertrajecten zorg (zorgdossier, zorgtaken) en huisvesting (renovatie, LTHP)
* Opstellen beleidsjaarplan
1997-2000 Beleidsmedewerker Zorgbelang Rijnmond
Collectieve belangenbehartiging van patiënten en consumenten in de gezondheidszorg
* Versterken van cliëntenparticipatie bij beleidsinitiatieven van zorginstellingen, woningcorporaties, gemeenten en verzekeraars
* Voorlichting (schriftelijk en bijeenkomsten); relatiebeheer; fondsenwerving
Computervaardigheden
• Officepakket (word, excell, power point): goed
• Ruime ervaring met inrichting en beheer van verschillende softwareapplicaties voor kwaliteitsdocumentatie en projectadministratie
Opleidingen
1993-1997 Beleids- en organisatiewetenschappen (bovenbouwstudie sociologie), specialisatie overheid en beleid, Katholieke Universiteit Brabant (KUB)
1992-1993 Propedeuse sociologie KUB
1991-1992 Propedeuse economie KUB
1985-1991 Gymnasium A
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
de natuur in/wandelen, zwemmen, dansen, lezen, psychologie, stemexpressie