Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Hesther Calis

Hesther Calis

Evenementen Manager

Personalia

Leeftijd
55 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • AM - Brommer en scooter

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Omschrijving:
Ik ben een enthousiaste teamplayer die zelfstandig kan werken, heb organisatie-talent, ben toegankelijk, kan mensen motiveren en overtuigen, maak nieuwe kennis en vaardigheden snel eigen, stuur op resultaten, ben initiatiefrijk en oplossingsgericht, heb een hand-on mentaliteit en durft beslissingen te nemen.

Werkervaring:
mei 2011 - sep 2014 Event Manager bij First Service Business Event in Den Haag
Werkzaamheden: conceptontwikkeling, opstellen offertes voor klanten, opvragen offertes bij locaties en toeleveranciers, voeren prijsonderhandelingen, opstellen en bewaken van planning, opstellen draaiboek, budgetbewaking, begeleiding tijdens de events, financiële administratie en ‘after sales’, acquisitie, relatiebeheer, beheer nieuwsbrief, website en social media.

feb 2011 - apr 2011 Recruiter bij Forward Professionals in Heemskerk
Werkzaamheden: werven en selecteren van geschikte kandidaten voor een (vaste)baan of tijdelijk werk. Acquisitie van bedrijven en vacatures voor kandidaten.

apr 2007 - nov 2010 Marketing Communicatie Manager bij Datlinq in Capelle a/d IJssel
Werkzaamheden: lead generatie, opstellen jaarplan en vertalen naar communicatieactiviteiten, voortgangsrapportages en budgetbewaking, verantwoordelijk voor interne en externe communicatie, beheer website en nieuwsbrief, organiseren events voor klanten, gebruikers en personeel, bewaken huisstijl, opstellen (e-mail)mailingen, brochures, product sheets en overig ondersteunend sales materiaal, standaardisatie procedures en documenten, ondersteunen buitenlandse vestigingen (België, Frankrijk, Duitsland, Engeland).

okt 2004 - feb 2007 Marketing Manager bij meubelzaak De Tafelaar in Leiderdorp
Werkzaamheden: opzetten nieuwe winkel in Groningen, introductie en ontwerp nieuwe website, interne en externe communicatie, campagne management, opstellen advertenties, P&O werkzaamheden, inkoop.

okt 2003 - sep 2004 Residentie in Barcelona te Spanje
Verhuisd i.v.m. expat functie van partner. Cursus Spaans gevolgd en diverse werkzaamheden verricht o.a. bij internationaal jeugdvoetbaltoernooi, eigen bedrijf.

jun - sep 2004 Eigenaar van bar/restaurant Summer Moods in Lloret de Mar te Spanje (residentie in Spanje) Werkzaamheden: zelfstandig opzetten en managen van een eigen horecagelegenheid in Spanje met mijn zakelijke partner: opzetten financiële administratie, aannemen en managen personeel, contacten aangaan en onderhouden met leveranciers, reisleiders, gemeente en politie, externe communicatie, inkoop, voorraadbeheer.


jan 2004 - apr 2004 Assistent bedrijfsleider bij chalet Les Lislas in Morgins, Zwitserland (tijdens residentie in Spanje) Werkzaamheden: aansturen personeel en meedraaien met dagelijkse werkzaamheden: serveren ontbijt, diner, bardiensten, ontvangen gasten, administratieve werkzaamheden, onderhouden contacten met leveranciers.

sep 2000 - sep 2003 Corporate Marketing Communicatie Coördinator bij Consul in Delft
Werkzaamheden: lead generatie binnen Europa, Midden Azië en Afrika, interne- en externe communicatie voor NL, DE en USA, partner marketing, organiseren (internationale) events, opstellen sales kits, brochures, mailingen, nieuwsbrieven (in Engels, Duits en Nederlands), marketing voortgangsrapportages, internationale markt- en concurrentieanalyses, budgetbewaking, re-design website inclusief nieuw CMS en online partner portal, doorvoeren nieuwe huisstijl.
Note: Consul is een softwarebedrijf (beveiligingssoftware voor o.a. mainframes). Hoofdkantoor in Delft, voertaal Engels. In 2006 overgenomen door IBM. Beëindiging contract i.v.m. verhuizing naar Spanje.

jan - aug 2000 Junior Projectleider Beursgangcampagne bij KPN Mobile in Den Haag
Werkzaamheden: coördineren beursgang communicatiecampagne (above & below the line): TV-, radiocommercials en advertenties (tevens vertaald voor Duitse markt), conceptvorming, budgetbewaking, briefing en aansturen reclamebureau, casting en shooting bureau, opzetten SMS- en call center activiteiten ter ondersteuning van de campagne.
Note: campagnemateriaal volledig voltooid. Door onderhandelingen m.b.t.
eventuele overname is campagne halverwege stopgezet.

sep - dec 1999 Inrichten front en back office bij meubelzaak De Tafelaar in Den Haag
Werkzaamheden: opzetten van front en back office, financiële en verkoop administratie voor een nieuw op te zetten interieur- en meubelzaak.

jun 1997 - jul 1999 Instructeur & Coördinator IT cursussen bij Totrax Training in Houten
Werkzaamheden instructeur: geven IT cursussen aan bedrijfsleven (6 mnd.)
Werkzaamheden coördinator: plannen van de IT cursussen en de instructeurs.

Opleidingen:
1991 - 1996 HEAO-Commerciële Economie, richting: International Marketing & Management aan de Haagse Hogeschool te Den Haag.
1989 - 1991 VWO Boerhaave College te Leiden
1983 - 1989 HAVO St. Adelbert College te Wassenaar

Cursussen:
Verkooptraining ‘Customer Centric Selling’ (2003), FrontPage (2001), Didactische training voor verzorgen IT cursussen (1996), Verkooptraining ‘Adaptive Selling’ (1996), Debattraining (1995), Communicatietraining (1993)

Nevenactiviteiten:
Toernooi- en feestcommissie voor honk- en softbalafdeling van sportvereniging VUC. Secretariaat bij tennisvereniging HTC. Aan diverse commissies deelgenomen tijdens studietijd.

Talenkennis:
Nederlands en Engels goed. Spaans, Frans en Duits basis

Software kennis:
MS Office: Word, Excel, Power Point, Outlook en Access. Office voor Mac
CMS: diverse Content Management Systemen, basis HTML, Google Adwords
CRM: Lotus Notes en diverse Customer Relationship Management systemen

Hobby’s:
Softbal en tennis (in competitieverband), hardlopen, skiën, snowboarden, fotograferen, bezoeken van festivals en theater, dieren, lezen en reizen

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben een enthousiaste teamplayer die zelfstandig kan werken, heb organisatie-talent, ben toegankelijk, kan mensen motiveren en overtuigen, maak nieuwe kennis en vaardigheden snel eigen, stuur op resultaten, ben initiatiefrijk en oplossingsgericht, heb een hand-on mentaliteit en durft beslissingen te nemen.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • medewerker zeil- en tentenmakerij
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

mei 2011 - heden Event Manager bij First Service Business Event in Den Haag
Werkzaamheden: conceptontwikkeling, opstellen offertes voor klanten, opvragen offertes bij locaties en toeleveranciers, voeren prijsonderhandelingen, opstellen en bewaken van planning, opstellen draaiboek, budgetbewaking, begeleiding tijdens de events, financiële administratie en ‘after sales’, acquisitie, relatiebeheer, beheer nieuwsbrief, website en social media.

feb 2011 - apr 2011 Recruiter bij Forward Professionals in Heemskerk
Werkzaamheden: werven en selecteren van geschikte kandidaten voor een (vaste)baan of tijdelijk werk. Acquisitie van bedrijven en vacatures voor kandidaten.

apr 2007 - nov 2010 Marketing Communicatie Manager bij Datlinq in Capelle a/d IJssel
Werkzaamheden: lead generatie, opstellen jaarplan en vertalen naar communicatieactiviteiten, voortgangsrapportages en budgetbewaking, verantwoordelijk voor interne en externe communicatie, beheer website en nieuwsbrief, organiseren events voor klanten, gebruikers en personeel, bewaken huisstijl, opstellen (e-mail)mailingen, brochures, product sheets en overig ondersteunend sales materiaal, standaardisatie procedures en documenten, ondersteunen buitenlandse vestigingen (België, Frankrijk, Duitsland, Engeland).

okt 2004 - feb 2007 Marketing Manager bij meubelzaak De Tafelaar in Leiderdorp
Werkzaamheden: opzetten nieuwe winkel in Groningen, introductie en ontwerp nieuwe website, interne en externe communicatie, campagne management, opstellen advertenties, P&O werkzaamheden, inkoop.

okt 2003 - sep 2004 Residentie in Barcelona (Spanje)
Verhuisd i.v.m. expat functie van partner. Cursus Spaans gevolgd en diverse werkzaamheden verricht o.a. bij internationaal jeugdvoetbaltoernooi, eigen bedrijf.

jun - sep 2004 Eigenaar van bar/restaurant Summer Moods in Lloret de Mar (Spanje)
(residentie in Spanje) Werkzaamheden: zelfstandig opzetten en managen van een eigen horecagelegenheid in Spanje met mijn zakelijke partner: opzetten financiële administratie, aannemen en managen personeel, contacten aangaan en onderhouden met leveranciers, reisleiders, gemeente en politie, externe communicatie, inkoop, voorraadbeheer.

jan 2004 - apr 2004 Assistent bedrijfsleider bij chalet Les Lislas in Morgins (Zwitserland) Werkzaamheden: aansturen personeel en meedraaien met dagelijkse werkzaamheden: serveren ontbijt, diner, bardiensten, ontvangen gasten, administratieve werkzaamheden, onderhouden contacten met leveranciers.

sep 2000 - sep 2003 Corporate Marketing Communicatie Coördinator bij Consul in Delft
Werkzaamheden: lead generatie binnen Europa, Midden Azië en Afrika, interne- en externe communicatie voor NL, DE en USA, partner marketing, organiseren (internationale) events, opstellen sales kits, brochures, mailingen, nieuwsbrieven (in Engels, Duits en Nederlands), marketing voortgangsrapportages, internationale markt- en concurrentieanalyses, budgetbewaking, re-design website inclusief nieuw CMS en online partner portal, doorvoeren nieuwe huisstijl.
Note: Consul is een softwarebedrijf (beveiligingssoftware voor o.a. mainframes). Hoofdkantoor in Delft, voertaal Engels. In 2006 overgenomen door IBM. Beëindiging contract i.v.m. verhuizing naar Spanje.

jan - aug 2000 Junior Projectleider Beursgangcampagne bij KPN Mobile in Den Haag
Werkzaamheden: coördineren beursgang communicatiecampagne (above & below the line): TV-, radiocommercials en advertenties (tevens vertaald voor Duitse markt), conceptvorming, budgetbewaking, briefing en aansturen reclamebureau, casting en shooting bureau, opzetten SMS- en call center activiteiten ter ondersteuning van de campagne.
Note: campagnemateriaal volledig voltooid. Door onderhandelingen m.b.t. eventuele overname is campagne halverwege stopgezet.

sep - dec 1999 Inrichten front en back office bij meubelzaak De Tafelaar in Den Haag
Werkzaamheden: opzetten van front en back office, financiële en verkoop administratie voor een nieuw op te zetten interieur- en meubelzaak.

jun 1997 - jul 1999 Instructeur & Coördinator IT cursussen bij Totrax Training in Houten
Werkzaamheden instructeur: geven IT cursussen aan bedrijfsleven (6 mnd.)
Werkzaamheden coördinator: plannen van de IT cursussen en de instructeurs.

Opleidingen

Opleidingen:
HEAO - Commerciele Economie, richting Internationale Marketing & Management aan de Haagse Hogeschool te Den Haag. Diploma behaald in 1996
VWO aan het Boerhaave Collega te Leiden. Diploma behaald in 1991
HAVO aan het St. Adelbert College te Wassenaar. Diploma behaald in 1989

Cursussen:
Verkooptraining 'Customer Centric Selling in 2003
FrontPage in 2001
Didactische training in 1996
Verkooptraining 'Adaptive Selling' in 1996
Debattarining in 1995
Communicatietraining in 1993

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Softbal en tennis (in competitieverband), hardlopen, skiën, snowboarden, fotograferen, bezoeken van festivals en theater, dieren, lezen en reizen.

Werkgebied

  • Den Haag 50km
Talentcard®