Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ruud Vergroesen

Ruud Vergroesen

ICT manager, Facilitair manager, Hoofd ICT / Systeembeheer, Financiën

Personalia

Leeftijd
74 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een persoon, die in wisselende omgevingen in de Automatisering de afgelopen 45 jaar veel ervaring in leidinggevende functies en rollen heeft opgedaan, waaronder project- en change-management; waarvan bij de laatste 4 bedrijven vanaf 1982 als Hoofd van een automatiserings afdeling.
Verantwoordelijk voor Facilitaire zaken met betrekking tot beheer van Gebouw en Terrein, PAM bus, ICT en Financiële zaken. Fondsenwerving en Subsidies.
Als Penningmeester opstellen van de jaarlijkse begroting met activiteiten en financiële middelen, en opmaken en presenteren van de jaarrekening.

Ik heb een HBO-opleiding op het gebied van ICT.
Ik heb pro-actieve instelling, en ben klant- en resultaatgericht en in staat prioriteiten te stellen.
Ik denk, dat ik in de verschillende uitgeoefende functies aangetoond heb over voldoende visie, deskundigheid en daadkracht te beschikken, en een persoon ben die zich flexibel en gemotiveerd opstelt.

Vanaf december 2011 ben ik bestuurslid Nederlandse Rode Kruis afdeling Zwolle, met Portefeuilles: Financiële en Facilitaire zaken, Fondsenwerving en ICT.
Mijn laatste functies waren Hoofd ICT bij Rollecate, ICT manager bij OIM Orthopedie, Hoofd ICT beheer bij Pacton BV, en mijn functie als Hoofd Automatisering in een combinatie van een groot algemeen ziekenhuis en een verpleeghuis met aanleunwoningen.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Klantvriendelijk en oplossingsgericht
- Serieus, maar houdt ook van humor
- Communicatief vaardig
- Sociaal en collegiaal
- Teamspeler, een prettige, loyale en hands-on mentaliteit
- Leergierig en pikt zaken snel op
- Pro-actief en zelfstandig
- Resultaatgericht

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • programmeur internet
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

Vanaf december 2011 bestuurslid Nederlandse Rode Kruis afdeling Zwolle
Coördinator: Financiële en Facilitaire zaken, Fondsenwerving en ICT.
Vanaf juli 2013 bestuurslid stichting Mr. Joop Boelkensfonds
Verantwoordelijk voor Financiële zaken.
Van 16 augustus 2010 t/m 14 augustus 2011 Hoofd ICT bij Rollecate BV
Van november 2009 t/m 15 augustus 2010 ICT Manager bij OIM Orthopedie
Van 01-02-1998 t/m augustus 2009 Hoofd ICT bij Pacton BV en Toscon BV (faillissement)
Van 01-06-1982 tot 31-01-1998 Hoofd Automatisering Zhs De Weezenlanden (ISALA)
Van 01-01-1976 tot 31-05-1982 Projectleider NV ver. NBM bedrijven voor de divisies Handel
en Industrie

Opleidingen

Register Informaticus
Exact On-Line Basis mei 2013
Exact On-Line Facturering en Layouts mei 2013
Exact On-Line Accountancy juni 2013
VRI Register Informaticus vanaf 1998
Nederlands Informatici Register (NIR) 2008
ITIL Essentials EXIN diploma 1997 en Service Manager en Service Support
Icron plannings cursus aan Technische Universiteit (ITU) te Istanbul in mei 2008
Exact Financieel en Productie; WMS
Microsoft Dynamics AX Workshops PULSE; ODT en reporting in AX
MS AX2009 basiscursus
Praktijkdiploma Boekhouden

ECABO certificatie als praktijkopleider voor MBO 2002
Windesheim HEAO cursus Management v h Middenkader april 1989
Management voor Diensthoofden /Academisch Jaar 1997

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Vanaf oktober 1998
Bestuurslid met Financiële eindverantwoordelijkheid in het Facilitaire Bestuur van Stichting Scouting Zwolle-Zuid met ruim 160 kinderen, waarvan 20 kinderen met een lichte lichamelijke en/of geestelijke handicap, 50 vrijwilligers in de leiding en beheergroep.
Elektronica en techniek; w.o. computers en communicatie apparatuur
Fietsen en wandelen

Werkgebied

  • Zwolle 25km
Talentcard®