Personalia
- Leeftijd
- 65 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ervaren kracht in bedrijfsondersteunende en commerciële functies. Omdenker met helicopterview. Doelstellingen realiseren met focus en humor. Hart voor mensen en hart voor de zaak. Levensmotto: leef alsof je morgen sterft, werk alsof je altijd leeft (Erasmus).
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Betrokken
Betrouwbaar
Communicatief
Enthousiast
Gedreven
Humor
Innovatief
Levenslustig
Nieuwsgierig
Omdenker
Verantwoordelijk
Zorgvuldig
Mijn huidige situatie
Werkervaring
mei 2016 – heden Sidekick voor sales en marketing, KAM Care Systems, Arnhem
KAM Care Systems is een jonge (netwerk)organisatie die managementsystemen voor Kwaliteit (ISO), ARBO, Milieu en MVO ontwikkelt. Tevens kan het onderhoud van deze systemen door ons uitgevoerd worden op basis van een uniek en (kosten)overzichtelijk abonnementensystematiek.
• Ontwikkelen van sales en marketingstrategie
• New Business Development
• Verkoop van de Digital Safety Consult (DSC) en Digital Building Scan (DBS)
• Sales partner van Centric voor Alert4BHV
juni – oktober 2016 Vrijwilligerswerver, 4DMC, IJsselstein
4DMC is als adviesbureau en contact center gespecialiseerd in fondsenwerving voor goede doelen. Ik heb in deze periode gewerkt als parttime vrijwilligerswerver ter ondersteuning van de campagnes rond de collecteweken van de Nierstichting en het Leger des Heils.
juli – november 2015: Sales & New Business Development, QESH Solutions@Work, Tiel
Qesh Solutions@Work is een start-up die ondersteuning biedt aan het MKB bij implementatie en onderhoud van kwaliteitssystemen (ISO). Daarnaast adviseren en begeleiden wij trajecten op het gebied van MVO, veiligheids- en milieumanagement.
• Acquisitie nieuwe opdrachtgevers.
• Ontwikkelen strategie voor sales en inzet van sociale media
• Inrichten en onderhouden van CRM applicatie SalesForce.
2013 – maart 2014: Teamleider I & F, Koninklijke Kentalis, Zoetermeer
Koninklijke Kentalis is een landelijke organisatie die gespecialiseerd is in diagnostiek, zorg en onderwijs voor mensen met beperkingen in horen of communiceren. De afdeling I & F (Informatietechnologie & Facilitair) is verantwoordelijk voor het beleid, organisatie en uitvoering op het gebied van huisvesting, facilitaire dienstverlening, bescherming en ICT-ondersteuning.
• Aansturing van de I&F teams (6 fte’s) op locaties Amsterdam en Utrecht.
• Uitvoering en coördinatie van projecten betreffende ICT, verbouwingen en verhuizingen.
• Aanspreekpunt voor collega’s vanuit afdelingen Onderwijs en Zorg betreffende advies en vragen en wensen op het terrein van I & F.
• Contactpersoon voor externe partijen aangaande coördinatie lopende opdrachten en projecten.
• Lid MT I & F regio west (Noord- en Zuid Holland, Utrecht en Flevoland).
2007 - 2012: Hoofd Bedrijfsbureau & Logistiek, UW Holding, Utrecht
UW Holding voert voor de gemeente Utrecht de Wet op de Sociale Werkvoorziening (Wsw) uit. Primaire verantwoordelijkheid van de functie is de aanname, calculatie, planning, verwerking, begeleiding en facturatie van orders binnen de diverse bedrijfsonderdelen (UW Productie, UW Business Post, UW Schoonmaak, UW Flora en UW Kwekerij).
• Leiding en coaching (direct en indirect) 34 fte’s.
• Contactpersoon voor key accounts en accountmanagers betreffende vragen over de voortgang van orders en facturatie.
• Geven van rondleidingen aan klanten en relaties door het bedrijf.
• Lid MT “In- door- en uitstroom”.
• Lid projectteam betreffende vervanging SAP en implementatie van ERP pakket Isah7 per 01-01-2009
• Voorzitter kerngebruikersoverleg ERP pakket Isah7.
• Coördinatie financiële maandafsluitingen. Facturatie van uitgevoerde opdrachten binnen 7 werkdagen naar levering van goederen of diensten.
• Opstellen en bewaken KPI’s.
• Personeelsreductie van 52 fte per 01-08-2009 naar 34 fte per 01-01-2012
• Verantwoordelijk voor het jaarplan en begroting van de afdelingen Bedrijfsbureau en Logistiek.
• Realisatie kostenbesparingen door stroomlijnen inkoop van goederen en diensten binnen de afdelingen Bedrijfsbureau en Logistiek. In 2010 en 2011 gezamenlijk € 56.000,- gerealiseerd.
• Sturing veranderingsproces productiebedrijf naar mens ontwikkelbedrijf.
• Omschakeling van productiewerk naar opdrachten die ontwikkel- en leerelementen bevatten voor medewerkers
• Coaching van medewerkers door middel van PBO en POP cyclus.
• Lid OR, voorzitter commissie FOP (Financieel, Organisatie en Personeel)
2006: Hoofd Frontoffice, Saltro, Utrecht
Saltro is een diagnostisch centrum en werkt in opdracht voor 700 opdrachtgevers in de zorg. Primaire verantwoordelijkheid in deze functie is de implementatie van een Philips Contact Centre en verbetering van de telefonische bereikbaarheid.
• Leiding en coaching 21 fte’s.
• Opstellen personeelsplanning.
• Functioneel applicatiebeheer Philips Contact Centre.
• Stroomlijning werkprocessen en protocol management.
• Gerealiseerde verbetering telefonische bereikbaarheid: 98% van alle inbound gesprekken heeft binnen 45 seconden contact met een medewerker.
2001 – 2005: Hoofd Ledenregistratie en Informatie, KNMG, Utrecht
Verantwoordelijk voor de uitvoering en controle van het beleid aangaande de lidmaatschap en contributieregels van de bij de federatie KNMG aangesloten beroepsverenigingen voor artsen (OMS, LHV, LAD, NVVG, KAMG, Verenso en NVAB) met in totaal 53.000 leden.
• Leiding en coaching 6 fte’s.
• Beheer Artsen Informatie Systeem (Oracle database).
• Inning van de lidmaatschapscontributies.
• Niet-standaard correspondentie met leden betreffende lidmaatschaps- en contributie vraagstukken.
• Adviseur MT aangaande ontwikkelingen in het ledenbestand en ledenwerving.
• Controle en toezicht op uitvoering Wet Bescherming Persoonsgegevens.
• Projectmanager implementatie CRM ledenapplicatie Renflex.
• Projectmanager realisatie Frontoffice KNMG.
2000 – 2001: Marketing Service Manager, Recticel BV, Kesteren
Verantwoordelijk voor de marketing activiteiten van de divisie Comfort.
• Advisering Business Unit Manager aangaande het commerciële beleid en New Business Development.
• Uitvoeren concurrentie-, klanttevredenheids- en marktonderzoek.
• Werving van klanten in het New Designers marktsegment.
• Projectmanager implementatie CRM pakket ProSales.
• Redacteur Personeelsblad.
• Deelnemer aan internationale projectgroepen op het gebied van marketing en reclame.
• Opzet en begeleiding van de herintroductie van Framefoam.
1998 – 2000: Hoofd Verkoop Binnendienst, Recticel BV, Kesteren
Primaire taak is de reorganisatie van de Verkoop Binnendienst divisie Comfort.
• Leiding en coaching 6 fte’s.
• Verantwoordelijk voor de verwerking en facturatie van orders.
• Herstructurering werkprocessen.
• Verbetering communicatie met Bedrijfsbureau en Productie.
• Uitvoeren van marketing projecten.
• Analyse verkoopresultaten.
1985 – 1998: Hoofd Verkoop Binnendienst, Alto Nederland BV, Vianen
Interim Manager Assemblage & Verpakking , Stichting Plaverijn, Utrecht
Hoofd Verkoop Binnendienst, Richard van Seenus BV, Almere
Commercieel Binnendienst medewerker, Miele Nederland BV, Vianen
Assistent chef Crediteurenadministratie, Brocacef BV, Maarsen
1981 – 1985: Schoolverlater, werkzoekende, wedstrijdroeier en -coach bij URV Viking en USR Triton, stagiair bij Grondbedrijf van de gemeente Utrecht
Opleidingen
Opleidingen
1978-1981 Atheneum
1976-1978 HAVO
1971-1976 MAVO
Cursussen en trainingen
2016 HBO module Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, NTI
2011 Anti-agressie training, NS opleidingen
2010 VCA voor operationeel leidinggevenden
2008 Werknemers met psychische handicaps, Visser & De Rooij
2004 Financieel management voor non-financials, SBO
2002 Wet Bescherming Persoonsgegevens, Euroforum
1998 Middle Management, Interselling
1997 Midden Management, ISBW
1991 Commerciële binnendienst, Krauthammer
1989 NIMA-A, ISW
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Politiek, media en (krijgs)geschiedenis.