Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Gerard Westra

Gerard Westra

Personalia

Leeftijd
68 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Profiel
Een energieke man die het best tot zijn recht komt in een dynamische logistieke omgeving. Mijn kracht is structurering en verbetering van werkzaamheden.
In de rol van manager en coach functioneer ik uitstekend als organisator van nieuwe en te veranderen activiteiten.
Door mijn ervaring maak ik verbindingen tussen medewerkers, hun taken en verantwoordelijkheden. Door deze te monitoren, te evalueren, te bespreken en te borgen breng ik rust, enthousiasme, duidelijkheid, verbetering en resultaat mee.
Ik ben betrokken bij alles wat er speelt in de organisatie en geef op basis van mijn ervaring en kennis advies, of stel vragen om duidelijkheid te krijgen.
Vaak word ik gevraagd om leiding te geven aan een afdeling waar de resultaten achterblijven bij de afspraken die gemaakt zijn met de klant of om de relatie met de klant te verbeteren.

Branches
Logistieke dienstverlening: Operational support, Office, Planning, Productie,
Warehousing, Inventory, IT, Kwaliteit, Process improvement.
Value added services: assembly van copiers & netwerkprinters, kitting, repack.
Publieke dienstverlening: IT, Oceanografisch onderzoek.
Scheepvaart: Koopvaardij, Zeevaartkunde, Planning belading.

Specialismen
Optimalisering processen.
Klantwensen vertalen naar oplossingen.
Verander en verbetermanagement.
People management en Team building.
Warehouse management.
Lean Six Sigma.

Competenties
Open, eerlijk en betrokken.
Analytisch.
Helicopterview.
Feedback ontvangen en geven.
Commitment.
Kwaliteitsgericht.
Klantgericht en verantwoordelijk.
Observeren.

Functies
Logistiek Operation Manager.
Operational Service Manager.
Customer Service Manager
Logistiek Adviseur.
Logistiek Manager.
Manager Planning & Productie.


Werkervaring
2013 – juli 2014: ID Logistics, eerst deeluitmakend van CEPL, Projectmanager Sony playstation programmamanagement, Account & Packaging manager en Account manager Sony Playstation.

ID Logistics is een internationale 3PL met een (1) warehouse in Tilburg.
De enige klant van ID-L is Sony met twee afzonderlijke operaties; Sony Computer Entertainment en Sony Electronics.

• Als Projectmanager Sony Playstation sturing geven aan de verandering en verbeteringen op en rond de 20 productiebanen.(lean fase 2)
• Efficiënter laten verlopen van de productie.
• Optimaliseren van de aanvoer en afvoerstroom.
• Als Packaging Manager eindverantwoordelijk voor planning en productie, in totaal 25 vaste en tussen de 30 en 300 tijdelijke medewerkers.
• Lean (fase 1) opgeleverd; besparing 120 euro per baan per shift per dag.
• Samenwerking tussen de planning en productie verbeteren en optimaliseren.
Doel: de launch van de (nieuwe) Playstation 4 efficiënter uit te voeren.
• Opzetten van nauwe samenwerkingsverbanden (Control Tower) tussen Inbound, Inventory, Productie en Outbound i.v.m. verandering in de Supply Chain.
• Opzetten dagelijkse voortgangbesprekingen met het management van Sony.
• Opzetten en implementeren van 5S bij de productieafdeling.
• Wegnemen van de bezorgdheid als Account manager naar Sony t.a.v. performance en de voorbereidingen van de uitrol voor de nieuwe Playstation.
• Verantwoordelijk om bestaande knelpunten intern te bespreken, op te laten lossen en te borgen.
• Periodieke besprekingen met Sony over performance en sales verwachting.


Januari 2013 – juni 2013
• 3 maanden sabatical.
• Vanaf april in contact met CEPL.

2005 – 2013 Nippon Express Nederland, Operational Support Manager, Planning & Office Manager, Interim Warehouse manager, Interim Manager Inventory & Customer Service.

Nippon Express heeft in Nederland een 5-tal Warehouses waaronder 3 voor Canon. Op de Maasvlakte met als enige klant Canon Business Solution (CBS) werden, behalve transport, alle logistieke taken door Nippon uitgevoerd.

• Als Operational Service Manager verantwoordelijk voor het (laten) ondersteunen van de interne organisatie en de klant op het gebied van WMS processen, Office processen en IT equipment.
• Verantwoordelijk voor de vertaling van het logistiek concept naar processen, deze te laten analyseren, eventueel te laten herzien en te documenteren. Alle noodzakelijke verbeteringen en/of vernieuwingen in samenwerking met IT laten ontwikkelen en geimplementeerd.
• Projectmanager Task Force om alle in en externe rapportages te standaardiseren en te borgen in samenwerking met Canon.
• Control Tower activiteiten ondergebracht bij de afdeling Operational support.
• Adviseur/lid bij locale en centrale afdelingsoverleggen binnen de Nippon Express
Nederland.
• Projectlid “setup Pre Delivery Installation area” met 20 cellen voor het installeren van grote kantoorprinters en multifunctionals voor de klanten van Canon in Nederland en aanliggende landen.
• Gesprekspartner/adviseur Canon bij vraagstukken t.a.v. processen en communicatie.
• Als Planning & Office manager verantwoordelijk voor de planning van in- en uitgaande zendingen, planning opmaken en uitgeven van shipping en douane documenten. Tevens verantwoordelijk voor de productieplanning van voor installeren van multifunctionals.
• Gesprekspartner vervoerders t.a.v. performance.
• Verbeteringen doorgevoerd op de afdeling in- en outbound; duidelijke interne werkafspraken, verantwoordelijkheid en controle, werkoverleg, crosstraining en
communicatie tussen office en warehouse.
• Office werkprocessen laten analyseren en standaardwerk geautomatiseerd.
• Electronisch berichtenverkeer verbeterd in TMS.
• Lid MT.
• Lid project teams binnen Nippon Express.

• Warehouse manager.
• Manager Inventory & Customer Service.


Bereikte resultaten
• Het testen, implementeren, instrueren en documenteren van een nieuw systeem Job Management System (JMS), die het gebruik van papieren documenten als bv pick en packlisten tot een minium beperkt. (Besparing 300.000 euro per jaar).
• Nieuw kwaliteitsproces opgezet, getest, laten ontwikkelen en geimplementeerd. (Besparing 60.000 euro per jaar).
• Doorlooptijden in processen gereduceerd. (Besparing 30.000 euro per jaar).
• Nieuwe workflow opgezet voor 1 lijnorders. (Besparing 60.000 euro per jaar).
• Doorloopttijd parcel flows verminderd. (Besparing 300.000 euro per jaar).
• Verandering in planningproces. (Besparing 30.000 euro per jaar).
• Automatisch genereren van statusberichten naar hubs en vervoerders.
• Automatisch genereren van electronische paklijsten voor invoer TMS.
• Produktie en WMS proces opgezet en uit laten voeren voor de nieuwe productie afdeling voorinstallatie multifunctionals, printers en copieers.


Loopbaan
2013 – 2014 ID Logistics.
2005 – 2013 Nippon Express.
2003 – 2005 BITwien B.V., directeur/eigenaar.
2003 – 2004 Freelancer.
1999 – 2002 Iomega S.A., Systeem Integrator en Support Analist.
1996 – 1999 Noortman B.V., ICT & Kwaliteitsmanager.
1982 – 1996 KNMI, Unix System Manager; Assistent Oceanografisch onderzoek.
1976 – 1982 Wagenborg B.V., Stuurman.

Opleiding/Cursus
2008-2012 Interne logistieke en veiligheid cursussen binnen Nippon.
2008 5S.
2006 Crystal Reports.
2004 Business Objects.
2001 Lean Six Sigma Green Belt.
2000 Young Executives Training (YET).
1999 HBO Integraal Logistiek Management.
1988 Wetenschappelijk rekenen.
1985 Oceanografie, Meteorologie & Klimatologie.
1980 Hogere Zeevaartschool.
1972 Mavo.


Aanvullende cursussen/incl. Automatiseringskennis
Operational Excellence.
WMS & TMS.
Verschillende Windows OS.
SQL.
Crystal reports.
Microsoft Office.
UNIX Admin.
ITIL Problem management.
Ingres Database Administration.
Oracle General Ledger.
Business Objects.
Novell Certified Administrator.
Unix, Ultrix, Sun Solaris systeembeheer.

Talen
Nederlands: Moedertaal.
Engels: Goed in woord en geschrift.
Duits: Redelijk in woord en geschrift.


Hobby’s:
Fietsen, tennis, zeilen, steden, verre landen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • programmeur internet
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2013 – juli 2014: ID Logistics, eerst deeluitmakend van CEPL, Projectmanager Sony playstation programmamanagement, Account & Packaging manager en Account manager Sony Playstation.

Januari 2013 – juni 2013
• 3 maanden sabatical.
• Vanaf april in contact met CEPL.

2005 – 2013 Nippon Express Nederland, Operational Service Manager, Planning & Office Manager, Interim Warehouse manager, Interim Manager Inventory & Customer Service.

2003 – 2005 BITwien B.V., directeur/eigenaar.
2003 – 2004 Freelancer.
1999 – 2002 Iomega S.A., Systeem Integrator en Support Analist.
1996 – 1999 Noortman B.V., ICT & Kwaliteitsmanager.
1982 – 1996 KNMI, Unix System Manager; Assistent Oceanografisch onderzoek.
1976 – 1982 Wagenborg B.V., Stuurman.

Opleidingen

2008-2012 Interne logistieke en veiligheid cursussen binnen Nippon.
2008 5S.
2006 Crystal Reports.
2004 Business Objects.
2001 Lean Six Sigma Green Belt.
2000 Young Executives Training (YET).
1999 HBO Integraal Logistiek Management.
1988 Wetenschappelijk rekenen.
1985 Oceanografie, Meteorologie & Klimatologie.
1980 Hogere Zeevaartschool.
1972 Mavo.

Meer over mij

Werkgebied

  • Sleeuwijk 100km
Talentcard®