Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Rob Van Meesen

Rob Van Meesen

Personalia

Leeftijd
66 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik werk zeer gedreven ook in leidinggevende rollen, ben zeer ambitieus en een generalist. Ik ben en werk efficiënt, doortastend en gemotiveerd. Ik communiceer makkelijk, stuur graag mensen aan, ben ondernemend en gericht op duidelijke en snelle besluitvormingen. Ik ben praktisch en pragmatisch ingesteld, stressbestendig,leergierig en nieuwsgierig. Ik ben een voorstander van uitdagingen in het werk, en heb ook een hoge drive met een sterk aspiratie niveau.
Ik heb veel kennis en ervaring in de scheepvaart/intermodal branche.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Transport & Logistiek
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

02/10 tot 07/12: Office & Finance Manager bij Mainport Rotterdam Services B.V.

Verantwoordelijk voor de cost control plus de algehele inkoop en onderhoud bij MRS met directe rapportage aan de Managing Director.

Aanleveren van informatie voor de maandelijkse rapportage.
Sparring partner voor het management m.b.t. kosten ontwikkelingen, operationele analyses en totale cost control.
Calculeren van salarisgegevens en aanleveren voor maandelijkse betalingen plus andere personeelszaken.
Contract onderhandelingen met leveranciers met de focus op kostenbesparingen.
Regelmatig contact met het DCMR over milieu technische zaken, bij het, aanvragen van vergunningen en het begeleiden en opvolgen van jaarlijkse controles.
Ad hoc taken en projecten t.b.v. het management zoals de transitie van een wissel van een ondergrondse dieseltank naar een bovengrondse i.s.m. het Havenbedrijf en het DMCR.

04/08 tot 11/09: Inland Cost Manager bij Maersk Benelux B.V

Verantwoordelijk voor het cost control en rapportage team Nederland op de afdeling Intermodal.

De leiding over een staf van 12 personen.
Voorbereiding en sturing van de maandelijkse Intermodal rapportage op Nederland niveau. Sparring partner voor lokale Operations managers m.b.t. kosten ontwikkelingen, operationele analyses en cost control.
Verantwoordelijk voor de implementatie van SAP, waarbij voor Maersk Line het nieuwe administratie systeem FACT werd geintroduceerd.Het selecteren van een team van 3 ervaren medewerkers binnen Europa en het aansturen van deze mensen gedurende het implementatie traject in 2008. Voor deze introductie 2 supplier sessies( Bel/Ned + Germany) georganiseerd en gepresenteerd.
Ad hoc taken en projecten t.b.v. het Country top management.
Benchmark studies,“best practice” process implementaties voor Nederland.
Directe communicatie met leveranciers d.m.v. bezoeken, presentaties etc.

05/06 tot 04/08: Supervisor bij Maersk Benelux B.V

Verantwoordelijk voor het Nederland team cost control en rapportage team op de afdeling Line
Finance,Terminal &Port, op CEU ( Central Europe) niveau.

De leiding over een staf van 5 personen.
Voorbereiding en uitvoering van de maandelijkse terminal en port
rapportage op Centraal Europa niveau.Sparring partner voor lokale Operations managers m.b.t. kosten ontwikkelingen van terminals en havens, analyses en cost control.
Ad hoc taken en projecten t.b.v. het management zoals het opzetten van “long-term”volumeprojecties voor APM_T en terminal analyses (volumes/kosten/operationele issues)voor het overbrengen van diensten van bv APM_T naar Uniport in Rotterdam.
Benchmark studies, “best practice” process implementaties voor Centraal Europa.
Directe communicatie met leveranciers d.m.v. bezoeken, presentaties etc.

01/06 tot 05/06: Senior Financial Analyst bij Maersk Benelux B.V.

Het verwerken van facturen, verantwoordelijk voor de Rotterdam port en terminal
rapportage.

Het eigen maken van de processen en werkwijze binnen Maersk Benelux B.V.
Opzetten consolidatie facturatie met de grootse Terminal en Port leveranciers in Belgie en Nederland d.m.v. bezoeken, presentaties etc. Dit alles resulterend in een significante afname van het aantal te ontvangen facturen. Deze taak werd vervolgd in mijn rol als Supervisor.

03/97 tot 01/06: Senior Financial Analyst bij P&O Nedlloyd

Trade (lijn) rapportage m.b.t. alle terminal en port activiteiten in Europa.

03/79 tot 03/97: Diverse funkties bij Nedlloyd

Breed scala van werkzaamheden gedaan, o.a.slot inkoop/verkoop
Leiding geven aan een staf van 10 tot 15 personen v.w.b. trade (dienst)
Rapportage.Trade(dienst) controller van een aantal diensten.

Opleidingen

1973 – 1974 MAVO/HAVO

• 2008 - Leading Others Management course: Maersk Line training
• 2007 - Predicative Index Course: PI Worldwide Consultancy
• 2007 - Motivational Managment course: Instituut Krauthammer
• 1985 – Avondschool Engels Handelscorrespondentie: Instituut Schoevers
• 1983 – Avondschool Middle Management: HES Rotterdam

Meer over mij

Werkgebied

  • Spijkenisse 25km
Talentcard®