Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Deniz Arslan

Deniz Arslan

Personalia

Leeftijd
52 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Turks
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Turks
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

PERSOONLIJK PROFIEL

Ik ben een ervaren Operations en Supply Chain professional met bewezen vermogen tot leiderschap en in staat om veranderingen door te voeren die tot (proces)verbetering leiden. Binnen met name een internationale setting heb ik een brede en uitgebreide ervaring. Mijn analytische vaardigheden, positieve houding en het feit dat ik resultaatgericht ben, maken dat interne en externe klanten mij waarderen. Mijn manier van werken kenmerkt zich door: loyaliteit, initiatief, ambitie, zelfwerkzaamheid en creativiteit. Zowel binnen als buiten de organisatie ben ik in staat om een gesprekspartner op niveau te zijn. Ik kan goed luisteren en een sterke onderhandelaar. Daarnaast ben ik in staat om op een positieve manier mensen en processen te sturen, op alle niveaus. Mijn kwaliteiten en inzet hebben ervoor gezorgd dat mijn opdrachtgevers efficiënter en kosteneffectiever werkten, waardoor de servicelevels omhoog gingen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • manager transport-, expeditie-, opslagbedrijf
Sector(en):
  • Transport & Logistiek
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2012 – 2014 ADVISEREND CONSULTANT
Het adviseren en ondersteunen van klanten m.b.t. de verbetering van processen aangaande klantenservice en de ontwikkeling van kosteneffectieve oplossingen voor Supply Chain, logistiek en business development.

BuzlatEurope, België
Taken: Advies en ondersteuning met betrekking tot marketing, pricing, verkoop strategieën, logistiek en management binnen de Europese markt, voor een recent gelanceerd product "Buzlat".

EkoLed Aydınlatma, Turkije
Taken: Assisteren van de opdrachtgever bij het opstarten van een nieuw agentschap voor een Nederlands bedrijf "Lemnis Lighting" dat in Turkije actief wilde zijn. Zorgen voor ondersteuning en advies bij lokale regelgeving, marketing, pricing, verkoop strategieën evenals de management van logistiek en transport management.

2011 – 2012 EMEA LOGISTIEK CONSULTANT / PROJECT MANAGER
NetApp Inc., Nederland

Taken:  Leiden verhuizing planning & uitvoering van EMEA Distributie Centrum en proces documentatie.
 Analyseren van bestaande logistieke structuren en workflows, proces verbeteringen inventariseren en doorvoerenn en aanbevelingen doen omtrent het gehele proces.
 Indeling en optimalisatie van huidige processen en het ontwerpen van de efficiëntste logistieke oplossingen.
 Kosten en baten analyse uitvoeren.

Resultaten:
• Opzetten operationele metriek, 100% factuurcontrole en opzetten heldere financiële structuur.
• Bereiken van een jaarlijkse besparing van M$0.4 als gevolg van doorgevoerde procesverbeteringen.

2007 – 2010 EMEA REGIONAAL SUPPLY CHAIN MANAGER
AVAYA, Nederland

Taken:  Organisatorische leiding, lid van Avaya EMEA Sales Leadership Team en plaatsvervangend CSC Directeur.
 Volledige verantwoording en het beheer van in-country chanel Logistiek & 3PL organisaties om betrouwbaarheid naar interne en externe klanten te waarborgen.
 Personeelsbeheer van on-site en externe medewerkers (9 directe en 12 indirecte medewerkers).
 Ontwikkelen, implementeren en handhaven van beleid. Vereenvoudiging van de procedures, implementeren oplossingen, KPI's, budgetcontroles en kostenreducties.
 Coördineren en inrichten financiële processen in samenwerking met de financiële afdelingen en sales teams met betrekking tot inkomsten en financiële prognoses (omzet M$190).
 Volledige inzet van AEEA, Intrastat, naleving volgens EU-richtlijnen, Sarbanes-Oxley (SOX) testen controles.

Resultaten:
• Een jaarlijkse besparing van M$0.5 door herstructurering en warehousing initiatieven.
• Lokale logistics voorraadniveaus verlagen binnen de CEE landen met $2.2 miljoen.
• Leiden overgang van EMEA CSC team uit Nederland (EMEA hoofdkantoor) naar Ierland.
• Avaya onderscheiding nov. 2008 "Erkenning drie prioriteiten van Avaya:" Strategie, Cultuur, Uitvoering ".

2000 – 2007 EMEA CUSTOMER SUPPORT CENTRE OPERATIONS MANAGER
AVAYA, Nederland

Taken:  Organisatorische leiding, lid van Avaya EMEA Leadership Team CSC en plaatsvervangend CSC Directeur.
 Beheren EMEA Quote-to-Cash-processen door middel van het aansturen van de teamleden, bestaande uit 9 directe en 42 indirecte medewerkers afkomstig uit 30 verschillende landen.
 Het leiden en beheren van volledige EMEA indirecte channel omzet in-take (M$680), Customer Order Management, Vervulling en Reverse Logistiek in overeenstemming met Service Level Agreements.
 Ontwikkeling van de bedrijfsplan en de daarbij behorend budgettering t.a.v. de uitvoering.
 Het initiëren, beheren en uitvoeren van initiatieven en projecten om nieuwe logistieke oplossingen te ontwikkelen, continu verbeteren en innoveren van de processen, waardoor Avaya zijn klanten beter bedient.

Resultaten:
• Verbeterde EMEA leveringsbetrouwbaarheid (met meer dan 10%).
• Geautomatiseerde en gestandaardiseerde EMEA inkomsten rapportages, waardoor een betere ondersteuning is gerealiseerd voor Operations, Sales en Finance.

1998 – 2000 SALES AGENT
Apple Inc., Londen, Verenigd Koninkrijk

Taken:  Het verkopen van Apple hardware en software computer producten op de Nederlands, Belgische en de Britse markt.

Resultaten:
• 110% van de omzet quotum behaald en gepositioneerd als # 3 sales agent voor Nederland en België.
• Apple Sales Agent onderscheiding, juli 1999.

Opleidingen

1995 – 1998 The University of Greenwich, Londen, Verenigd Koninkrijk
BA (Hons) Internationale Bedrijfskunde Nieuwe Europa
Major: Marketing | Minor: Duits

1997 – 1997 Hochschule für Technik und Wirtschaft, Dresden, Duitsland
Universitair uitwisselingsprogramma

1989 – 1995 International School of The Hague, Nederland
Internationale Baccalaureaat Diploma

BEDRIJFSOPLEIDINGEN & CERTIFICATEN

 Leiderschapstraining Manager als Coach (Boertin & Partners, Nederland)
 Effectieve communicatie (Boertin & Partners, Nederland)
 Bestuur Teamtraining (Boertin & Partners, Nederland)
 Avaya Project Management Certificaat (Avaya Universiteit, VS)
 Werelwijd Operaties en Diensten Mensen Beheer Certificaat (Avaya Universiteit, VS)
 Handel Certificaat (SVH Onderwijs Centrum, Nederland)
 NVQ Niveau II Klantenservice Certificaat (Oxford & Cambridge Recognition Body, VK)
 IAS2 opleiding voor Operaties module transacties (Lucent Technologies Inc., VS)
 SAP 4.6c opleiding voor Verkoop & Distributie, Materieel Beheer,
Financiën en Controleren module transacties (Avaya Inc., VS)

Meer over mij

Werkgebied

  • Leiden 50km
Talentcard®