Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Thierry Karreman

Thierry Karreman

Personalia

Leeftijd
50 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Italiaans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • C - Vrachtwagen

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Hobbies: Mijn 2 zoontjes, koken, muziek, koffie

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • manager transport-, expeditie-, opslagbedrijf
Sector(en):
  • Transport & Logistiek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Okt 2013 – febr 2014 La Bottege del Caffe
Eigenaar van koffiewinkel/takeway
Per eind december heb ik een een koffiewinkel/takeway geopend in Delft. Ik importeerde zelf mijn koffie van Sicilië Italië. Mijn doel was kwaliteit te leveren, goede koffie, espresso, cappuccino en lekkere broodjes van spelt of bio bloem. Daarnaast bakte ik mijn eigenbrood en pizza’s en taarten.
Taken en verantwoordelijkheden
 Voorraadbeheer koffie, bloem, koekjes beleg etc
 Administatie
 Marketing
 Verkoop
 Koffie maken, espresso cappuccino, macchiato, shakerato
 Organiseren van workshops
 Uitbrengen van offertes

september 2008 – Febr 2014 Teleroute Nederland BV (Wolters Kluwer Transport Services)
Internal Sales Account Manager
In deze functie was ik verantwoordelijk voor de UK and Ireland en later ook een deel van Nederland en Belgie
Taken & verantwoordelijkheden:
 Cold calling: Bellen van koude leads naar aanleiding van campagnes
 Opvolgen van warme leads die via website binnen zijn gekomen
 Demonstreren en trainen van Het Teleroute Vrachtuitwisselingssysteem via een “screensharing” Account Management: d.m.v. relatie management calls een relatie met de klant opbouwen en zo een beeld van hun gebruik te krijgen en hen gebruik te stimuleren.
 Dispuut management
 Helpdesk
Extra opgedane ervaringen:
Samen met Internal Sales Manager interface geweest tussen Teleroute en externe partner. Mijn taak was het opleiden, bijsturen en controleren van de Externe partner; dit gebeurde via telefoon maar ook on site.

IBM Ireland 2 posities
augustus2003 – Augustus 2008 Customer Fulfillment:
IBM direct Account Manager
Ik ben begonnen als Account Manager voor OEM daarna ben ik overgestapt naar het IBM Direct team.
Taken & verantwoordelijkheden:
 Valideren van orders die klanten direct bij IBM hebben geplaatst
 Valideren van grote contracten voor Multinationals (en checken kredietwaardigheid)
 Dispuut management
 een snelle verwerking van orders, creditering en debitering
 Ondersteuning verlenen bij complexe probleem oplossingen die de omzet kunnen beïnvloeden van zowel Software, services en de supportprocessen Daarbij ervoor zorgen dat realistische verwachtingen worden gecommuniceerd naar de klant.
 Mentor voor nieuwe collega’s in het team
 Back up voor teamleider/ster
Leiden van vergaderingen
Extra opgedane ervaringen:
Ik ben onderdeel geweest van een werkgroep die zich bezig hield met de introductie van een tool om vertegenwoordigers klantenorders via het web te laten invoeren. Deze tool voert de klantorder vervolgens door in SAP.

januari 2000 – augustus 2003 Lotus Customer Support:
Customer Co-ordination Specialist II
Dit was in een compleet nieuw Customer support Centre, procedures overgenomen van andere centra, hier heb ik dus meegeholpen het team op te zetten.
Taken en verantwoordelijkheden:
Aannemen van technische problemen via de telefoon en die doorzetten naar het juiste teams
Valideren van contracten van klanten die hen recht op support geven.
Verwerken van emails en webaanvragen
Het geven van updates van support problemen
Back up for Supervisors, wanneer nodig(Supervisor Jun – Aug 2003)
Additional Experiences:
Het opzetten van IBM’s Business Controls voor Lotus Support het maken en presenteren van Flowcharts en uitvoeren van de maandelijkse checks
Raportage en analyse met Business Object en Avaya.
Planning van software engineer teams
september 1997 – december 1998 Volkswagen and Audi dealer Wittebrug B.V.:
Fleet sales employee

september 1995 – augustus 1998 Hoveniersbedrijf Balkenende. Landscape Gardeners:
Assistant

Opleidingen

oktober 2012 Barista Workshop
februari 2011 Sales Training
2007 Time management
2005 Italiaanse les
2002 Diversity
2000 Lotus Notes/Domino/Smartsuite
September 1997-1998 College Markus Verbeek Business Management.
Marketing NIMA-A Diploma juni 1998
NIMA Sales-A Diploma mei 1999
Management PMM Diploma januari 1999
1995 Dienstplicht
1990-1994 Holtlant College Middelbaar Middenstands Onderwijs -Commercieel
Holtant college Lager Middenstands Onderwijs

Meer over mij

Werkgebied

  • Delft 100km
Talentcard®