Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Nathalie van Essen

Nathalie van Essen

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Tot 1 augustus 2014 ben ik werkzaam geweest als Afdelingsmanager Roomservice waar ik onder meer verantwoordelijk was voor het begeleiden, instrueren en motiveren van een 60-tal medewerkers. Ik was tevens verantwoordelijk voor de uitvoering van het personeelsbeleid en de wervings- en selectie-, functionerings-, beoordelings-, en ziekteverzuimgesprekken. De afgelopen elf jaar heb ik ruime ervaring opgedaan op het gebied van het op een opbouwende manier motiveren en enthousiasmeren van een team. Ik omschrijf mijzelf als iemand die energiek en enthousiast is, open staat voor vernieuwing en verbetering en bovendien in staat is om een groot team te leiden en begeleiden.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Afdelingsmanager Roomservice - Medisch Centrum Haaglanden
September 2007 – Augustus 2014

Begeleiden en stimuleren van de gastvrouwen Roomservice bij de uitoefening van de dagelijkse werkzaamheden (locatie AH en WZ tellen in totaal 112 medewerkers). Opstellen van dienstroosters en zorgen voor voldoende personele bezetting. Houden van functioneringsgesprekken en het uitvoeren van het personeels-, arbo- en opleidingsbeleid.
Realiseren van een effectieve en efficiënte overlegstructuur binnen Roomservice en het organiseren van werkoverleggen.
Bewaken en bevorderen van de kwaliteitsprocedures conform de wettelijke voorschriften m.b.t. de uitvoering van de Roomservice werkzaamheden. Toetsen of de Roomservice zorg is uitgevoerd volgens vastgesteld concept, schriftelijke procedures en mondelinge werkafspraken. Doorvoeren van veranderingen naar aanleiding van voedingsbeleid, wetgeving en waarnemingen. Mij regelmatig op de hoogte stellen van de dagelijkse gang van zaken binnen Roomservice. Participeren en voorstellen doen namens de afdeling Roomservice in de menucommissie. Fungeren als aanspreekpunt naar de andere afdelingen toe voor alle Roomservice voorzieningen.
Het doen van voorstellen aan de Sectormanager Gastenservices over het te voeren afdelingsbeleid. Participeren als Afdelingsmanager bij de beleidsvoorbereidingen van Roomservice en participeren in de daarvoor bestaande overlegorganen. Procedures opstarten en actualiseren waar nodig, verzorgen van de informatieoverdracht naar de gastvrouwen Roomservice en toezien op uitvoering daarvan. Leiden en begeleiden en implementeren van nieuw beleid en/of projecten.

Afdelingsmanager Interne Services - Medisch Centrum Haaglanden
September 2003 – September 2007

Opstellen en bewaken van het budget en rapporteren en motiveren van afwijkingen aan de Sectormanager Gastenservices. Formuleren van voorstellen t.b.v. exploitatie, investering en personele begroting, voeren van een efficiënt inkoopbeleid en zorgen voor een juist beheer van middelen en materialen.
Verantwoordelijk voor het aansturen van (ongeveer) 60 medewerkers van de afdeling Interne Services. Het maken van roosters en het plannen van werkzaamheden. S.L.A. overleg voeren met Unit Coördinatoren. Zorg dragen voor kwaliteitscontroles aan de hand van DKS rondes. Voortgang- en jaargesprekken voeren met medewerkers van de huishoudelijke dienst. Fungeren als gesprekspartner van de Arbo Dienst, en de daaruit voortvloeiende verzuimgesprekken voeren.

Vestigingsmanager – Spherion
September 1997 – September 2003

Verantwoordelijk voor het totale operationele proces van de vestiging, en eindverantwoordelijk voor het commerciële resultaat (businessplannen maken, marktonderzoek verrichten, marketingacties plannen, doelstellingen bepalen). Het beheren en sturen van de beste koppeling tussen vraag en aanbod van (flexibel) personeel.
Het werven van nieuwe relaties en het beheren van bestaande relaties. Leiding geven aan het team van intercedenten en het begeleiden van stagiaires. Businesspartner zijn voor bedrijven en optreden als adviseur op het gebied van personeels- en arbeidsmarktvraagstukken. Het organiseren en initiëren van opleidingen en trainingen voor relaties. Trainingen ontwikkelen voor, evenals geven aan, herintreders met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.

Opleidingen

Opleidingen:

2011 – 2012: MD traject voor leidinggevenden – Post HBO
1991 – 1993: Social Psychology – Bachelor’s Degree
1988 – 1991: Middelbaar Middenstands Onderwijs
1983 – 1988: Havo/ VWO

Trainingen:

• Leermeester - Threewise
• Ambassadeur van Gastvrijheid- Moodmaker
• OR trainingen (div.) - Schouten en Nelissen
• Communicatie trainingen niveau 1,2 & 3 - Kenneth Smit
• Communicate and Win - Ampect
• Sales and After Sales - Kenneth Smit
• Hoger Management - Kenneth Smit
• Criteriumgericht Interviewen - STAR
• Praktijkopleiding Intercedent - Artra
• Uitzendkennis en Sociale Wetgeving - Spherion Recruitment
• Basistraining Communicator – Teleworx

Meer over mij

Werkgebied

  • Rijswijk 50km
Talentcard®