Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Liesbeth Scholten

Liesbeth Scholten

Personalia

Leeftijd
47 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Werkervaring
September 2012- September 2014 Campagnemarketeer (b-t-c / b-t-b)
VGZ, Arnhem
Campagnemanagement
• verantwoordelijk voor werven van nieuwe leads en behouden van bestaande klanten met focus op (thuiszorg) ledenorganisaties
• opstellen en uitvoeren van marketingcommunicatieplan
• conceptontwikkeling
• marketing advies functie aan accountmanagers
• rapportage, evaluatie en bijsturing
• budgetverantwoordelijk
• social media beheerder (Facebook, Community platform)

Augustus “11 – Augustus 2012 Marketingcommunicatie projectmanager (b-t-c/ b-t-b)
Bureauvijftig, marketingadviesbureau gericht op 50+, Utrecht
Marketingprojectmanagement
• opstellen marcom plannen om nieuwe leads te bereiken en bestaande klanten te behouden
• doorvertalen van propositie naar (online) campagnes
• projectbegeleiding en advies aan klanten (ATA, Opella, We Helpen)
• social media beheerder (Bureauvijftig weblog, Twitter)


Juli “06 – Augustus 2011 Promotion Manager
Mondelēz, Oosterhout
Shopper activation (b-t-c / b-t-b)
• verantwoordelijk voor het bereiken van nieuwe leads en bestaande klanten door ontwikkeling van off- en online shopperactiviteiten en innovatieve instore & outstore promoties voor o.a. Milka, Cote d ’Or, Philadelphia
• verantwoordelijk voor groeitargets in (promotie)volume en conversie
• briefen van reclamebureaus, samplingbureaus en leveranciers
• opzetten & beheer online webapplicatie POS
Promotion strategy
• opstellen en ontwikkeling van het landelijke promoschema
• promotie advies functie aan accountmanagers
Controlling
• budgetverantwoordelijk
• analyseren en evaluatie van marketingactiviteiten op effectiviteit, efficiency en reproduceerbaarheid o.a. op basis van winst en omzet

November “03- juli 06 Marketeer
Pearle Opticiens, Soesterberg
Local Store Marketing (b-t-c / b-t-b)
• verantwoordelijk voor opstellen en uitvoeren van lokale marketingactiviteiten voor 205 filialen
• vertalen van landelijke campagnes naar lokale marketingactiviteiten incl. pr-activiteiten
• bijdrage aan het jaarlijkse marketingplan
Winkelformule
• ontwikkelen van Pearle website (www.pearle.nl)
• ontwikkelen en optimaliseren van de Pearle winkelformule
Marketingcontrolling
• verantwoordelijk voor deelbudgetten
• evalueren van marketingactiviteiten op effectiviteit & efficiency

November “02 – November “03 Marketing Assistant
Maxxium Nederland, Amsterdam
• initiëren, coördineren en uitvoeren van campagne activiteiten, on-packs, TV & radio commercials, advertenties, POS-materialen, artwork, sampling, fotografie, horeca- en retail promoties

November “01 – November “02 Interim junior productmanager
FrieslandCampina (destijds Riedel Drinks, Ede)
• initiëren, coördineren en begeleiden van handelscommunicatie voor o.a. Extran, Appelsientje, Chocomel en DubbelFrisss

Opleiding
1997 – 2001 HEAO Food & Business, Hanzehogeschool Groningen
Nima A/B, marketing, productontwikkeling
1993 - 1997 Middelbare Bakkersvakschool, Wageningen
Ondernemersdiploma, marketing, voedingsleer
1989 - 1993 MAVO Vossenvelde, Bennekom

Stages
Februari “00 - Augustus “00 Afstudeerstage scriptie: De houding van empty nesters t.o.v. kant- en klaar maaltijden
José van Mil & Partners (culinair reclamebureau)
1995 – 1996 Stages in brood- en banketbakkerijen

Nevenactiviteiten
Maart “01 - Juni “01 Backpacken door Thailand, Cambodja en Laos
Gewerkt voor Stichting Internationale Vrijwilligerswerken
1998 – 1999 Bestuurslid studenten sportvereniging De Parabool te Groningen

Cursussen
2013 Persoonlijke effectiviteit (ISBW)
2012 Cursus Online Marketing (Lectric Internetopleidingen)


Competenties Pragmatisch, oplossingsgericht, zelfstandig, creatief, teamplayer, loyaal
Talen Nederlands, Engels
Vrije tijd Tennis, koken, vrijwilligerswerk buurtinitiatief moestuin, lezen

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

VGZ campagnemarketeer 2012-heden
Bureauvijfitig projectmanager 2011-2012
Mondelez promotiemanager 2007-2011
Pearle Opticiens Instore Marketeer 2003-2007

Opleidingen

Hanzehogeschool Groningen Food & Business 1997-2001
Middelbare Bakkerijschool Wageningen 1994-1997

Meer over mij

Werkgebied

  • Utrecht 50km
Talentcard®