Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Henny Terpstra

Henny Terpstra

Personalia

Leeftijd
69 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ben praktisch ingesteld, flexibel, ondernemend en neem graag verantwoordelijkheden. Door mijn goede sociale en communicatieve vaardigheden ben ik in staat mensen te boeien, kennis over te dragen en weet mensen te motiveren. Ben begonnen op de ICT-werkvloer als systeem-netwerkbeheerder en in de loop van mijn carrière opgewerkt als senior / ICT coördinator. Heb hierdoor diepgaande kennis van een groot aantal ICT producten, applicaties en processen en weet deze toe te passen. Stimuleren van vernieuwingen, volgen van trends en uitzetten van lijnen is iets wat ik nog lang hoop te doen, alsmede het verrijken van andere met deze kennis.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • programmeur internet
Sector(en):
  • ICT
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

Kwintes, Zeist Op projectbasis
2013 – heden
Senior Systeembeheerder
Kwintes biedt zorg op maat aan een brede clientengroep.

Als Senior systeem-& netwerkbeheerder mede verantwoordelijk voor het up-to-date houden, adviseren over en aanpassen van netwerken, applicaties, servers, pc’s, telecommunicatie-en randapparatuur

Werkzaamheden:
• Netwerkbeheer, -planning en –installatie.
• (Preventief) technisch beheer op de servers.
• Medeverantwoordelijk dat alle applicaties goed blijven werken.
• Ondersteunen van klanten en oplossen van problemen.
• Vormgeven van de ICT functie en dienstverlening binnen de organisatie volgens ITIL-principes.
• Inrichten Topdesk.
• Aansluiten nieuwe vestigingen.
• Ondersteuning bieden aan de Helpdesk.
• Documenteren van werkprocedures en handleidingen.

BKR, Tiel Op projectbasis
2012 - 2013
Senior functioneel beheerder / Incidentmanager
BKR staat voor Bureau Krediet Registratie, hier worden alle schulden geregistreerd om zowel bedrijven als Burgens te beschermen tegen hoge schulden en financiële problemen.

Als meewerkend voorman gaf ik leiding aan het team functioneel beheerders ( 4 FTE), en samen met het team verantwoordelijk voor het functioneel beheer van de gebruikte systemen.
Tevens adviseren aan IT manager optimalisatie van werkprocessen van de afdeling.

Werkzaamheden:
• Medeverantwoordelijk voor het technische en operationele beheer van de ICT-systemen, applicaties, batchverwerking, autorisaties installaties en netwerkinfrastructuur.
• Verantwoordelijk voor een optimale onderlinge afstemming van activiteiten van medewerkers.
• Advies over verbeteringen van de ICT op basis van evaluaties van eindgebruikers en eigen analyses.
• Proactief signaleren van mogelijke knelpunten, verbanden leggen tussen systemen en zorgdragen voor een snelle oplossing.
• Beoordelen, formuleren en indienen van wijzigingsverzoeken en gebruikerswensen.
• Opvolgen en voorgangsbewaking van openstaande issues bij interne en externe partijen.
• Afhandelen van incidenten en changes en verzorgen van / en beheren documenten.
• Verantwoordelijk voor systeemdocumentatie en procedures m.b.t. installatie en gebruik van hardware.

Am Groep, Hoofddorp
2010 - 2012
Meewerkend voorman (Coördinator ICT)
AM Groep stimuleert en ondersteunt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt om zichzelf te ontwikkelen met als doel het vinden van een regulier mogelijk arbeidsplaats. AM Groep is een maatschappelijke onderneming.
Als coördinator gaf ik zowel leiding aan het team functioneel beheerders (3 FTE) en de afdeling systeembeheer (2FTE). Samen met het team was ik verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de systemen, applicaties, beveiligingsbeheer en gegevensbescherming. De werkverdeling tussen deze twee rollen bedroeg 40% en 60%.
Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de volledige ICT infrastructuur, -systemen en applicaties.
• Leiding geven en meewerken aan alle dagelijkse ICT werkzaamheden en ICT projecten.
• Begeleiden en motiveren van medewerkers d.m.v. coaching.
• Ontwikkelen en implementeren van een nieuw ICT concept voor de organisatie.
• Onderzoeken van wensen en behoeften van klanten en vertalen naar producten en diensten.
• Identificeren van structurele problemen en aandragen van oplossingen.
• Opstellen en documenteren van standaarden en procedures voor hardware en software.
• Beantwoorden van gebruikersvragen en problemen.
• Zorgdragen voor juiste kennis niveau bij de gebruikers door middel van documentatie, uitleg en trainingen.
• Documentatie (structuur) opstellen, uitbreiden en onderhouden.
• Ondersteunen / adviseren directie op het gebied van ICT.
• Opleidingsplannen samenstellen en houden van pop en beoordelingsgesprekken.

Nijman International B.V. Nieuwegein / Waalwijk
2005 -2010
Teamleider Automatisering
Nijman International vinden plaats in de meubel branche (60 winkels) en is een groepsmaatschappij van de Mandemakers Groep Holding B.V.

In deze functie hield ik mee bezig met het technisch beheren van de aanwezige infrastructuur, waaronder dagelijkse controles, ondersteunen van gebruikers en winkels, het aannemen, registeren en oplossen van storingen en de coördinatie van de werkzaamheden van de afdeling. Onderhouden van contacten met collega’s en leveranciers.

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor een optimale werking van de infrastructuur.
• Installeren, testen, beheren, onderhouden en bewaken van de servers en systemen.
• Dagelijks leiding geven in een meewerkende rol, aan de afdeling.
• Begeleiden en motiveren van medewerkers d.m.v. coaching.
• Zorgdragen voor een efficiënte en kwalitatieve inzet van medewerkers en een juiste bezetting van de
afdeling.
• Adviseren naar het management over nieuwe ICT mogelijkheden en verbeteringen binnen de organisatie.
• Verantwoordelijk voor 60 filialen.
• Complexe incidenten analyseren en oplossen.
• Aanspreekpunt voor alle gebruikers met uiteenlopende incidenten en problemen.
• Initiëren en leiden van diverse projecten.
• Maken en beheren van SLA afspraken met leveranciers en inkopen van ICT goederen en diensten.
• Bewaken / borgen van de service level afspraken.
• Opstellen van rapportages en borgen van documentatie en richtlijnen.

Romh and Haas, Amersfoort
1995 - 2005
IT field Operations Analyst
Rohmn and Haas is een volledige dochteronderneming van Morton Service B.V. De belangrijkste activiteiten zijn het vervaardigen en verkoop van specialiteit chemische producten.

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor de Benelux regio.
• Installeren, inrichten en onderhouden van Windows 2000 / 2003 servers en bedrijfsapplicaties en werkplekken.
• 1e aanspreekpunt.
• Installeren en inrichten van VPN clients.
• Projectbegeleiding samenvoegen twee vestigingen in Antwerpen.
• Implementeren van een “eigen” netwerkomgeving bij Vopak in Rotterdam.
• Installeren, inrichten van ERP software op diverse vestigingen.

Overig werkverleden

Central Soya B.V. Utrecht
1986 - 1995
Administrateur

Bouwvereniging Sint Lambertus
1979 - 1986
Huuradministrateur

Skala Televisie B.V. Utrecht
1974 – 1979
Administrateur

Opleidingen

Opleidingen:
• 2011 MBO 4 (diploma) (TNO) Thema’s Intervisie – A3 – Adviesvaardigheden en Leiderschap.
• 1974 HBO (diploma)
• 1971 HAVO (diploma)

IT kennis en vaardigheden:
Systemen: Windows server 2008(R2) - Microsoft SQL server 2008(R2) -
Citrix XenApp 6.5 administrator - Windows XP/Vista/7/8.

Virtualisatie: Hyper V - App V - Terminal Server.

Netwerken: Cisco - DHCP - DNS - TCP/IP - IIS.

Methodieken: ITIL Foundation V3.

Tools en applicaties: Topdesk - MS SCOM - RES Workspace Manager en Automation Manager -
Backup Exec - diverse MS office varianten - Netapp - CRM / MHS Erp applicaties.

Mail en Messaging: Exchange.

Meer over mij

Werkgebied

  • Nieuwegein 50km
Talentcard®