Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Wolter de Groot

Wolter de Groot

Personalia

Leeftijd
67 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

CURRICULUM VITAE

Zoekprofiel
Functie die ik zoek : Staf of beleidsfunctie ICT, projectleider (I&A, Gegevensbeheer,
Applicatiebeheer, Documentaire informatievoorziening (DIV), Kwaliteitsbeheer, Arbo etc.)
Voor mij belangrijke ele- : Stevige intellectuele uitdaging, zelfstandig kunnen werken, projectmatig
menten in het werk kunnen werken, mee kunnen denken over ontwikkeling van de organisatie.
Branche : Non-profit sector: lagere overheden, semioverheid, gezondheidssector etc.

Opleiding
1999 - 2010 : Diverse cursussen: Procesbeschrijvingen in Protos, versnelde cursus
gemeentelijke archivering, Arbo-wet, Wet Poortwachter
1996 - 1997 : Informatiekunde Lokale Overheid aan de Bestuursacademie Nederland -HBO
1988 : Opleiding tot systeemanalist bij Ordina Noord Nederland - HBO
1978 - 1986 : Doctoraalopleiding Sociale Geografie aan de Rijksuniversiteit Groningen
1970 - 1977 : Atheneum B aan het Christelijk Lyceum Almelo

Werkervaring
juni 2012 – feb. 2013 : Interim projectleider gemeente Stadskanaal
- project aanbesteden nieuw telefoniecontract
oplossen problemen telefonie, aanbesteding nieuw contract
- project archiefbewaarruimte (uitplaatsen of verbouw)
Stadskanaal heeft sinds een aantal jaren een afgekeurde archiefruimte.
Het college wil een concreet voorstel hoe dit probleem op te lossen
- aanleveren eerste opzet voor inrichting KCC
Stadskanaal wil een Klantcontactcentrum (KCC). Ik lever hiervoor de eerste aanzet en adviseer MT en College.

Aug. 2008 – mei 2012 : Beleidsmedewerker / Projectleider ICT gemeente Ooststellingwerf
- project professionalisering functie telefonie.
Herbezien receptietaak, opstellen protocol hoe om te gaan met telefonie, wel of geen nieuwe telefooncentrale etc.
- project invoering Wabo (omgevingsvergunning)
Herinrichting en digitalisering gem. werkproces rond de afgifte van de omgevingsvergunning. Koppeling van deze tsa met Decos (midoffice)
- project invoering Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)
Voorbereiding wet BAG, afstemmen van de gemeentelijke adressen, gegevens BAG conform maken, implementatie van de basisregistratie, voorbereiden op de BAG-audit, aansluiting op de landelijke basis registratie adressen en gebouwen. Opstellen SLA’s beheerorganisatie en de gemeentelijke afdelingen van West- en Ooststellingwerf
- project digitalisering documentaire informatievoorziening (DIV) gemeente Ooststellingwerf:
- subproject zaakgericht en digitaal archiveren
- subproject digitalisering akten burgerlijke stand
- subproject maken digitale archiefinventaris jaren 1960 - 1990

Apr. 2007- aug. 2008 : Beveiligings- en Werkprocesbeheerder gemeente Slochteren
- beschrijven en optimaliseren bedrijfskritische werkprocessen
- opzet documentair structuurplan (DSP)
- project Basisadministraties Adressen en Gebouwen
- implementeren beveiligingsplan

2006 (jan t/m mrt) : Procesbeschrijver gemeente Slochteren
- beschrijven en optimaliseren werkprocessen/opzet DSP

2005 – 2007 : Beleidsmedewerker / Projectleider ICT gemeente Ooststellingwerf
- schrijven projectplan digitalisering gemeentelijk archief
- project invoering Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen
- beschrijven/optimaliseren (bedrijfskritische) werkprocessen
- project opschonen oud archief en maken digitale archiefinventaris - lid/secretaris projectgroep rechtmatigheid
- opzet documentair structuurplan (DSP)
- beschrijven werkprocessen afd. Welzijn (subsidieverlening,
leerlingenvervoer en leerplicht)
- project professionalisering subsidieverlening

1997 - 1998 : Beleidsmedewerker Recreatie en Toerisme gemeente Ooststellingwerf

1996 - 2005 : Coördinator Informatievoorziening &Automatisering (I&A)
Gemeente Ooststellingwerf.
- dagelijkse leiding cluster I&A
- I&A-adviseur voor management en gemeente bestuur
- opstellen van (meerjarige) beleids- en uitvoeringsplannen
- budgethouder voor de post I&A
- inkoop van soft- en hardware (leveranciersonderhandelingen)
- projectleiding diverse implementatie projecten
- opzet en implementatie applicatiebeheer
- deelname aan interne en externe overlegstructuren
1994 - 1995 : Freelance ICT-adviseur voor diverse bedrijven en instellingen
1990 - 1995 : Hoofd automatisering Exportslachterij Udema te Gieten (Unilever, Coveco)
1988 - 1990 : ICT-Trainee bij Ordina Noord Nederland
1987 - 1988 : ICT-stagiair bij de dienst SoZaWe van de gemeente Groningen
1985 : Afstudeeropdracht bedrijfsacquisitie bij de gemeente Heerenveen

Overige ervaring
2013 – heden : Secretaris Callunaloge no. 22 (Odd Fellows), Assen

2000 – 2007 : deelname diverse projectgroepen en sollicitatiecommissies:
- intergemeentelijk diftar-project
- gemeentelijk arbo-overleg
- secretaris projectgroep rechtmatigheid
- project nieuwbouw gemeentehuis
- project inrichting gemeentehuis
- project nieuwbouw accommodatie buitendienst
- sollicitatiecommissies voor gemeentesecretaris en afdelingsmanagers
- selectiecommissies bedrijfsarts
1999 – 2007 : OR-lid (secretaris OR gemeente Ooststellingwerf)
1991 - 1995 : OR-lid (voorzitter OR Exportslachterij Udema)

Hobby’s : Wandelen, fietsen, motorrijden, kamperen, fotograferen, lezen en theater.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Meer over mij

Werkgebied

  • Stadskanaal 100km
Talentcard®