Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Nick Samar

Nick Samar

Personalia

Leeftijd
45 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een bruggenbouwer. Een brug slaan tussen een organisatie en haar klanten. Het vertalen van bedrijfswaarden en -doelstellingen naar concrete marketing- en communicatieplannen. Dat is wat ik doe.
Een betrouwbare teamspeler die kennis en ervaring van (online) marketingstrategieën en -tactieken kan aanwenden om een organisatie effectief op de kaart te zetten en mensen te bereiken, te boeien en te binden.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

september 2010 – april 2014; Manager marketing & communicatie; webpower (Barneveld)

Webpower is internationaal actief in online marketing en communicatie met als kernactiviteiten email marketing automation, databaseanalyse en online contactstrategie. Als marketing manager en allround marketing professional was ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling en positionering van haar producten en diensten:

• Het formuleren van de corporate branding strategie en de implementatie daarvan voor de gehele internationale organisatie.
• Opzet en executie van de product marketingactiviteiten voor de succesvolle promotie van producten en diensten over verschillende marketingkanalen.
• Het opzetten en implementeren van online processen en campagnes voor het genereren en nurturen van leads.
• De ontwikkeling en uitvoering van de content marketing strategie ten behoeve van het opbouwen van de corporate identiteit en de online lead generatie activiteiten.
• Het ontwikkelen en uitbouwen van de website en het uitzetten van de search engine marketing strategie en tactiek.
• Het formuleren en implementeren van het e-mailmarketingbeleid en de social media activiteiten.
• Het organiseren van zowel offline als online events.
• Het opzetten advertising campagnes (online en print advertising).
• Coördinatie van activiteiten in samenwerking met partners en bureaus.
• De aansturing en enthousiasmering van het marketingteam.
• Het ondersteunen van de business development managers.


januari 2006 – augustus 2010; Marketingcoördinator; Pollux (Apeldoorn)

Pollux is een zakelijke dienstverlener in de CAD/CAM branche en ondersteunt leveranciers (waaronder Autodesk en HP) en resellers met software tools en marketing- en salesdiensten. Als marketingcoördinator en allround marketing professional was ik medeverantwoordelijk voor het bepalen en uitvoeren van de marketingstrategie. Daarnaast was het mijn taak om bestaande en nieuwe klanten te ondersteunen bij het bepalen en uitvoeren van hun marketing- en salesactiviteiten.

• Mede formuleren van de marketingstrategie en -tactieken, resulterend in een afgestemde mix van offline en online marketingactiviteiten.
• Uitvoeren van marktonderzoeken en op basis daarvan aandragen van nieuwe ideeën.
• Bedenken van nieuwe marketing- en salesinitiatieven op basis van marktonderzoek en database analyses.
• Opzet en uitvoering van verschillende direct marketing campagnes, offline en online.
• Opzet en executie van de eerste online CAD/CAM in Nederland.
• Organiseren van live events/ beurzen en webinars.
• Aansturen en enthousiasmeren van het telemarketingteam.
• Acquisitie van nieuwe klanten voor het afnemen van marketingdiensten.


januari 2005 – december 2005; Marketingcoördinator; Kenfil Distribution (Apeldoorn)

Kenfil Distribution is logistiek partner voor grote software leveranciers als Symantec en Adobe. Zij ondersteunt leveranciers en hun retailers in het opzetten en uitvoeren marketing- en salesactiviteiten. Als marketing coördinator was ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van direct marketing campagnes (offline en online) in samenwerking met het retailkanaal.

• Marktonderzoek en databaseanalyse
• Direct marketing campagnes
• E-mailmarketing
• Retailer promoties en acties
• Telemarketing aansturing


januari 2004 – december 2004; Teammanager; Essent Retail (Hengelo)

Gedurende deze periode werden de nationale energiebedrijven geprivatiseerd, wat een surplus aan administratieve werkzaamheden betekende. Mijn belangrijkste taak als team manager was het bewaken van de kwaliteit van de administratieve processen, het overbrengen van de corporate doelstellingen naar de werkvloer en het enthousiasmeren van het projectteam.


september 2001 – december 2003; Project manager; Euro Leisure (Gouda)

Euro Leisure is een onafhankelijk management en adviesbureau in toerisme. Het bedrijf is gespecialiseerd in onderzoek, organisatie, management, ontwikkeling en internet marketingservices. Als project manager was ik verantwoordelijk voor verschillende aansprekende projecten. Mijn dagelijkse werkzaamheden varieerden van marktonderzoek en conceptontwikkeling tot het uitvoeren van de projecten en online marketingwerkzaamheden, zoals het opzetten en bijhouden van verschillende websites.

Opleidingen

2013 – 2014; Digital & Online Marketing; Beeckestijn Business School; diploma behaald
1998 – 2002; Commerciële Economie; Hogeschool voor Economische Studies Rotterdam; diploma behaald
1992 – 1998; VWO; de Waerdenborch Holten; diploma behaald

Meer over mij

Werkgebied

  • Deventer 100km
Talentcard®