Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Frederiek Bouwmans

Frederiek Bouwmans

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Frans
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Met meer dan 15 jaar ervaring ben ik te typeren als een echte allrounder op het gebied van marketing en communicatie. Door de klant centraal te stellen en door zowel te denken als te doen. Ik werk zowel graag zelfstandig als in een team. De organisatie die bij mij past heeft een heldere focus, een open werksfeer en is op zoek naar een daadkrachtige allround professional.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Allrounder; strategisch & operationeel; B2B & B2C; leergierig; stressbestendig; goed met cijfers; flexibel; proactief; overtuigend; positief.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Okt. 2015-Jun. 2017
Diotima Holding BV
Marketing & Communicatiemanager (MT-lid) voor familieconcern met meerdere ondernemingen, waaronder Lastechniek Europa, Lasschool.nl en de Utrechtse Bazaar.
Verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatieactiviteiten van het concern en haar ondernemingen (van strategische plannen tot uitwerking). Inzet van
activiteiten zowel online (social media, e-mail, SEO, SEA) als offline (van POS tot advertising).


Jun. 2013 – Jun. 2014
OXXIO Nederland B.V.
Sen. Campagnemanager voor WoonEnergie (onderdeel van Oxxio). Zelfstandig en proactief initiëren en uitvoeren van strategische marketingactiviteiten. Specifiek: het initiëren, opzetten en uitvoeren van campagnes binnen de afdeling Marketing & Sales afdeling. Afstemmen, overdragen en (mede-)implementeren van campagnes binnen de gehele organisatie. Het initiëren, opzetten, coördineren en evalueren van mediacampagnes. Medeverantwoordelijk voor leadgeneratie, ook op basis van database analyse en segmentatie. Initiëren, opzetten en uitvoeren van programma’s ter verhoging van de klantwaarde (cross-sell, up-sell en het verhogen van loyaliteit). Analyse en rapportage van uitgevoerde pilots en programma’s. Advisering over voortgang programma’s en processen n.a.v. analyses en rapportages. Initiëren, opzetten en uitvoeren van acties. Het onderhouden van relaties met externe partijen, bewaking kosten (SAP) van projecten en het uitvoeren van dagelijks voorkomende werkzaamheden op de afdeling.


Aug. 2012 – mrt. 2013
TINQWISE
Interim Bureaudirecteur (MT-lid). Werkzaamheden: intern management van mensen (evaluatiegesprekken, salariëring, ondersteuning persoonlijke ontwikkeling, werving & selectie), projecten, processen; financieel management van projecten, processen en de organisatie in zijn geheel (mede opzetten projectadministratie (Accountview)), facturatie, mede opzetten en bewaken van de totaalbegroting.TinQwise is een onderwijskundig bureau dat 'e-learning' op maat maakt en organisaties helpt bij het opleiden van mensen. TinQwise ontwikkelt en produceert voor zowel nationale als internationale opdrachtgevers e-learning, serious games, mobile learning, leercampagnes, blended learning en alles daartussenin.

Aug. 2006 – aug. 2012
TOPIQ
communications │public affairs
Senior account manager, communicatieadviseur en projectmanager. Werkzaamheden: interne en extern aansturen van de diverse communicatie(advies)projecten en middelen op zowel tactisch als strategisch niveau; begeleiding en aansturing van creatie; helikopterfunctie over totaal aantal projecten in de organisatie; (mede) schrijven van communicatie(advies)plannen; uitvoering van diverse communicatieactiviteiten zoals beurzen en evenementen; verzorgen van communicatiecursussen aan klanten en derden; (budget)management van projecten, klanten en bureau; (mede)verzorgen van perscontacten en persmonitoring; opzetten interne project/uren/facturatie administratie.

Jul. 1999 – aug. 2006
WCP
Full service reclamebureau te Amsterdam
Senior account manager met verantwoordelijkheid voor interne en externe organisatie van klanten en projecten, acquisitie, organisatiestructuren. Werkzaamheden: schrijven en uitvoeren van marketingcommunicatieplannen, begeleiding themacampagnes, mediaplanning, PR-advies en uitvoering, below-the-line communicatie (ook op Europees niveau), DM, organisatie van beurzen en evenementen en Interactieve media.

Jan. 1998 – jul. 1999
Drukkerij Peereboom te Amsterdam (fulltime)
Traffic/account manager. Verantwoordelijk voor de begeleiding van (internationale) accounts t.b.v. de productie van drukwerk voor Europa en Midden Oosten en daar aan gerelateerde zaken zoals projectadministratie, facturatie, relatiebeheer, verkoop en controle en het onderhandelen met diverse leveranciers. Deze, toentertijd, nieuwe afdeling heb ik (mede) opgezet en geleid.

Aug. 1997 – jan. 1998
Randstad Uitzendbureau te Amsterdam (parttime)
Secretariële werkzaamheden voor verscheidene bedrijven in Amsterdam.

Jan. 1996 – jun. 1997
Zelfstandige in internetcursussen (parttime)
Het schrijven en verzorgen van verscheidene internetcursussen (basis HTML voor bouwen webpagina, surfen op het net, werken met emailprogramma’s) voor De Digitale Stad en het Instituut voor Publiek en Politiek te Amsterdam.

Mei 1995 – aug. 1997
Beurs TV te Amsterdam (parttime)
Productie en floormanaging van live televisieprogramma’s.

Opleidingen

Opleiding

1990 – 1997 - Communicatiewetenschap, Universiteit van Amsterdam
Afstudeerrichting: Beleidsstudies
Scriptie: Internetbeleid Gemeente Amsterdam

1989 – 1990 - Propedeuse Psychologie, Universiteit van Amsterdam
1981 – 1988 - Gymnasium alfa, Erasmiaans Gymnasium te Rotterdam

Additionele Opleidingen / Cursussen / Stages

jan. – jul. 2008 - Schouten en Nelissen
Cursus: Effectief communiceren met behulp van communicatie.

jun. 2004 - Judith de Bruin bv
Cursus: perstraining

aug. 2000 – aug 2001 - SRM, Amsterdam
Marketingcommunicatie B.

Maart 1998 - Visu Support, Amsterdam
Cursus: DTP voor traffic en account managers.

1994 – 1995 - Beurs TV, Amsterdam
Stage: organisatie en redactie Internet site, organisatie en presentatie live
televisieprogramma’s.

1988 – 1989 - Sorbonne, Universiteit van Parijs
Opleiding: Frans voor buitenlanders (niveau A), colleges aan de Sorbonne en cursus
van de Chambre de Commerce (Kamer van Koophandel).

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Tennis, golf, zwemmen, tuinieren, wijn-spijs, lezen, musea, reizen.

Werkgebied

  • Abcoude 50km
Talentcard®