Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Suzanne Spaninks

Suzanne Spaninks

Personalia

Leeftijd
38 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Curriculum Vitae


Opleiding:
2008 -2012 Avans Hogeschool Academie voor Sociale Studies (Majorstroom: MWD)

 Minor Werken met Jeugd
Opvoedingsondersteuning (Tripple-P)
Twee gezinnen met kinderen tot 12 jaar voorzien van richtlijnen, tips en adviezen ter ondersteuning van de opvoeding aan de hand van de Triple-P methode.

Groepsbegeleiding aan adolescenten
Het begeleiden van 14 eerstejaars studenten Social Work op het gebied van samenwerking en zelfreflectie. Alle studenten zijn voorzien van een overdrachtsadvies

Gezinsvoogdijwerk
Het schrijven van een opnameanalyse n.a.v. een casus gesprekken met een acteur. Het verslag bestaat uit een probleemanalyse met daarin de zorgpunten en de bedreigingen in de opvoedingssituatie voor de verdere ontwikkeling van het kind. Ook geef ik mijn visie weer m.b.t. de problematiek en de handelingen en acties die ik zou inzetten.

Beleidsverkenning: De Combinatie Jeugdzorg Eindhoven
In groepsverband heb ik in opdracht van Avans Hogeschool te ’s-Hertogenbosch in samenwerking met het provinciehuis een beleidsverkenning gedaan door onderzoek te doen naar de transitie binnen de jeugdzorg.

Afstudeertraject voortgezet speciaal onderwijs (VSO) de Rietlanden
Afstudeeronderzoek naar de communicatie tussen ouders en docenten van leerlingen met autistisch spectrum stoornissen (ASS). Het onderzoek resulteert zich in een handreiking (tips en adviezen) voor het voeren van oudergesprekken in de ASS boven- en onderbouw.

Landelijk symposium Professioneel handelen bij vermoedens van kindermishandeling
* Herkenning van fysieke en psychische kindermishandeling
* Het bespreekbaar maken van kindermishandeling met direct betrokkenen
* De nieuwe wet Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling
* Verbinding van kinderen met hun systeem
* Do’s en Don’t’s in het voeren van zorggesprekken met ouders

 Stage
Voortgezet Speciaal Onderwijs de Rietlanden (cluster 4 onderwijs)
Het begeleiden van jongeren tussen de 12 en 21 jaar met gedrags- psychische en psychiatrische stoornis(sen) in hun sociale emotionele ontwikkeling. Luisteren, empathie tonen, stressbestendigheid, omgaan met emoties, werken in multidisciplinair verband, betrokkenheid, overtuigingsvermogen, maar vooral afstand kunnen bewaren speelden hierbij een belangrijke rol.

Kernvragen van het beroep
Naar aanleiding van mijn ervaringen binnen het Schoolmaatschappelijk Werk (SMW) beschrijf ik aan de hand van 5 thema’s verschillende dilemma’s die van invloed zijn op het dilemma en de wenselijke manier van handelen.

Verantwoording Methodisch Handelen: SMW
Tijdens mijn derdejaars stage heb ik een opname analyse gemaakt n.a.v. een gesprek wat ik heb gevoerd met een leerling die ik op dat moment onder begeleiding had. In drie stappen beschrijf ik een verantwoording van mijn methodische handelen.


(Werkmap) Beroeps Praktijk Vorming (BPV)
In verschillende fasen beschrijf ik het verloop van mijn stagejaar binnen het Schoolmaatschappelijk werk (SMW). Denk hierbij aan het opstellen van een probleemanalyse en een hulpverleningsplan, methodisch werken, interne en externe samenwerking, systematisch signaleren en mijn visie op het beleid.

 Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD).
Hulpverleningsplan: Juvans Algemeen Maatschappelijk Werk (AMW)
Voor het opstellen van een hulpverleningsplan heb ik onderzoek gedaan naar het AMW binnen Juvans en de verschillende methodieken die zij hanteren. Ook is er geoefend door te kijken naar de competenties, kansen en krachten in het cliëntsysteem.

Subsidieaanvraag: Happy Slapping
Subsidie aanvaag gedaan als (zogenaamde) schoolmaatschappelijk werker om eerstejaars leerlingen van middelbare scholen weerbaar te maken tegen ‘Happy Slapping’.

Gezinsanalyse
N.a.v. een observatie een verslag geschreven voor een gezinsanalyse. Het verslag bestaat uit een methodisch- , zelfregulerend- , juridisch- en sociaal wetenschappelijk perspectief en de ontwikkelingpsychologie.

Organisatie onderzoek: Jeugd Preventie Programma Juvans
Onderzoek naar de hulpvraag van de doelgroep en welk proces zij doorlopen van intake tot afronding.

2006-2007 Fontys Pabo ’s-Hertogenbosch (HBO)

BBS De Haren, ’s-Hertogenbosch
sept. / feb. groep 1/2 Behaald
feb. / jul. groep 7/8 Behaald

BS Jeroen Bosch, Rosmalen
sept. / nov. groep 5 Gestopt met de opleiding

2003 -2006 Onderwijs assistent. KWI College. ’s-Hertogenbosch (MBO)

P.I. School de Hondsberg, Oisterwijk, dagbesteding 6 – 9 jaar
Gewerkt met kinderen die te laag van niveau zijn om naar de kleuterschool
te kunnen gaan. Mijn taak in deze groep was voornamelijk het één op één begeleiden van de kinderen tijdens verschillende activiteiten.

P.I. School de Hondsberg, Oisterwijk, speelleerklas 7-9 jaar
Gewerkt met kinderen met ver uiteenlopende situaties; zeer moeilijk lerende kinderen, zeer moeilijk opvoedbare kinderen, kinderen met verschillende aspecten van autisme, kinderen met hechtingsproblematiek, verwaarloosde en/of misbruikte kinderen. Consequent zijn en doorzettingsvermogen waren vaardigheden die ik tijdens deze stage heb ontwikkeld.

BS De Molenhoek regulier onderwijs, Oisterwijk, groep 4
Naast het organiseren en klaarzetten van activiteiten heb ik ook regelmatig les gegeven in deze groep. Daarbij heb ik een actieve rol gehad bij het klassenmanagement. Ik gaf kinderen begeleiding op individueel niveau door hen te voorzien van extra uitleg. Initiatief nemen en lef zijn vaardigheden die ik tijdens deze stage heb ontwikkeld.

2000 -2003 Havo Cobbenhagen College Tilburg
1998 -2000 Mavo/Havo ’t Ruiven Berkel-Eschot

Werkervaring:
2012-heden Audiologisch Centrum Brabant
Als maatschappelijk werker breng ik bezoeken aan scholen om onderzoeken op het gebied van taal/spraak of gehoor nader toe te lichten. Ik voorzie leerkrachten hiervoor van informatie maar ook van tips en bijbehorende adviezen. Daarnaast begeleid ik volwassenen die te maken hebben met hyperacusis klachten, slechthorendheid en/of oorsuizen (Tinnitus) door de hulpvraag in kaart te stellen, te motiveren, activeren en eventueel door te verwijzen.

2011- heden Zintri Zorggroep.
Logeerweekend medewerker en Cliëntbegeleider meiden 12 + en 16+
Het organiseren en uitvoeren van logeerweekenden, themadagen en dagbesteding voor cliënten tussen de 7 en 18 jaar met ASS. Verdiepen in de leefwereld van de cliënt, doelen stellen en observaties uitvoeren spelen hierbij een belangrijke rol.

2013 – heden Ambulant begeleider voor kinderen/ pubers met een ASS problematiek. Het voorzien van begeleiding op praktisch- sociaal- en psychisch functioneren.
Taalvaardigheid:
Nederlands: moedertaal
Engels: mondeling als schriftelijk goed
Frans: mondelinge als schriftelijke basis

Computervaardigheden:
Ervaren met: MS Word, Excel
Kan werken met: PowerPoint, Parnassys (leerlingvolgsysteem), Zorg voor Jeugd, OpenAc


Hobby’s: Ik heb een grote passie voor Italië, voor zowel het land, het eten en de taal.

Kernwoorden: Leergierig, initiatiefvol, betrouwbaar, consequent, doeltreffend.

Terugkomende
complimenten: Een hardwerkende doorzetter met een groot zelfreflecterend vermogen.


Referenties: Inge Triepels; maatschappelijk werkende Audiologisch Centrum
088 - 31 33 200 of 088 - 31 32 224

Zintri Zorggroep B.V. Nederland:
Karin Martens; senior medewerker kortdurend verblijf en themagerichte begeleiding:
06 40212557

Anki Wijnen; schoolmaatschappelijk werker VSO de Rietlanden
06 19618766

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Starter
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

2013 - heden Ambulant begeleider Zintri Zorggroep Nederlands B.V.
2012 - 2014 Maatschappelijk Werker Audiologisch Centrum, Libra Revalidatie en Audiologie
2011 - heden Cliëntbegeleider Zintri Zorggroep Nederland B.V.
2013 - heden Ambulant begeleider Zintri Zorggroep Nederlands B.V.

Opleidingen

Opleidingen:
2008 - 2012 Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (HBO) Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch: Behaald
2006 - 2007 Pedagogische Academie Basisonderwijs (PABO) Fontys te 's-Hertogenbosch: opleiding onderbroken
2003 - 2006 Onderwijs Assisitent (MBO4) Koning Willem i College te 's-Hertogenbosch: Behaald

Cursussen:
2014 Medicatie (verstrekking) Amarant Academie te Tilburg: behaald
2014 BHV 112BHV.nl te Rijen: behaald
2013 Omgaan met kindermishandeling en huiselijk geweld: behaald

Meer over mij

Werkgebied

  • Tilburg 50km
Talentcard®